Skip to main content

Ik had 5 apparaten met F-secure beveiligd sinds 2022. Enkele weken geleden merkte ik dat een Macbook zeer traag werd. Na onderzoek bleek dat de geïnstalleerde F-secure blijkbaar niet meer werd ge-updated. Toen heb ik deze licentie verwijderd. Probleem laptop opgelost.

Bij het opnieuw toevoegen van een F-secure licentie kreeg ik de melding dat dit product blijkbaar niet meer in mijn pakket zit terwijl ik dit sinds 2022 volgens contract zou moeten hebben….. 

KPN heeft blijkbaar zonder dit aan te geven, F-secure (5 licenties) uit mijn pakket gehaald.

Ik vind het zeer slordig van KPN om dit niet met bestaande klanten te communiceren. Mijn apparaten zijn dus al enkele weken niet meer beveiligd tegen virussen etc…. 

Ik ging er eigenlijk vanuit dat KPN Cyber security hoog in het vaandel heeft staan en er alles aan doet om dit zo goed mogelijk voor klanten re regelen…. 

Wie kan ik binnen KPN ter verantwoording roepen als blijkt dat mijn apparaten inmiddels besmet zijn?

 

Hi @PrismaSecurity, welkom hier. 

Het klopt inderdaad dat nieuwe klanten niet meer gratis licenties krijgen voor KPN Veilig. Bestaande klanten blijven echter wel hun licenties behouden. Heb jij misschien onlangs je pakket aangepast? Zie je je licenties nog wel in Mijn KPN? Als voorbeeld mijn pakket hieronder.