Skip to main content
Vraag

F-secure update komt na opnieuw installeren niet verder dan 28%

• January 5, 2026
  • 8 reacties
  • 63 keer bekeken

Enkele weken geleden overkwam mij dit ook en inderdaad bood het opnieuw installeren soelaas. Helaas komt het installeren van de update weer niet verder dan 28%. Het lijkt me niet de bedoeling dat bij de software bij iedere update opnieuw geïnstalleerd zal moeten worden. Permanent deïnstalleren komt dan eerder in mij op.

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

8 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@mopringles . 

Wat hinderlijk dat de scan niet afgemaakt wordt.  Maak je gebruik van WIndows?  Kun je in het log ook ergens zien waar ‘ie op blijft hangen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 7, 2026

Inderdaad Windows 11. Met de ondersteuningstool heb ik wel logs aangemaakt, maar daarin kan ik niet zo snel ontdekken wat hier zou kunnen spelen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 7, 2026

Ik heb F-Secure opnieuw geïnstalleerd en de update van vandaag is binnen. Benieuwd hoe lang hij het nu volhoudt.

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 7, 2026

Dit had ik ook op mijn mobiel, heb hem 2x opnieuw moeten opstarten en toen was het goed.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 19, 2026

Het heeft het ongeveer een weekje geduurd. De afgelopen week heeft hij diverse updates niet verder weten te installeren dan weer tot de beruchte 28%. Ik kan echt niet bedenken hoe dit nu kan, juist niet na herhaaldelijk te hebben gedeïnstallleerd en gereïnstalleerd.

Erwin van KPN
Moderator

@mopringles .  Ergens moet toch terug te vinden zijn waar ‘ie op struikelt?  Vaak zijn het dan corrupte bestanden maar dan zou het ergens in het log moeten staan. 

Kun je die misschien achterhalen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 25, 2026

Begrijpen doe ik het niet, maar sinds donderdag 22 januari worden de updates weer geheel gedownload in geïnstalleerd. Ik heb geen wijzigingen aan mijn systeem aangebracht. Al denk ik ook even aan de film Brazil: ‘Machines don't fix themselves’.

Erwin van KPN
Moderator

Ik kan je daar ook geen antwoord op geven behalve dat ik het hier ook wel heb meegemaakt dat een computer issue van de ene op de andere dag verholpen was, zonder mijn ingrijpen :-)

Brasil is lang geleden.  Het plot is me ontschoten.  Die nachtmerrie achtige scene met die pop staat me nog wel voor de geest ;-)