Skip to main content

Vandaag helaas contact moeten opnemen met KPN omdat de verbinding een paar uur lang bleef uitvallen. Vriendelijk geholpen aan de telefoon en meneer zag dat mijn modem niet bereikbaar was, conform de statusleds op de router. Daarop is er een afspraak gemaakt voor een storingsmonteur.

Tijdens het gesprek heb ik aangegeven dat er werkzaamheden in de straat zijn en gevraagd of dit gerelateerd was. Er werd verteld dat er geen werkzaamheden waren gemeld en dat dit niet de storing kon veroorzaken.

Echter, toen de werkzaamheden voor deze dag gestaakt werden, had ik ook weer een stabiele verbinding. Ik heb daarop de relatie tussen deze twee wel gelegd en daarop dan ook  de monteur afgezegd via de link in de mail (complimenten voor het gemak).

Nu wil ik mijn ervaring echter terugkoppelen zodat in de toekomst de communicatie tussen de aannemer in de straat en KPN als provider beter verloopt en ik van tevoren wordt geïnformeerd maar zie geen andere  optie dan dit forum.
Mocht iemand van KPN geïnteresseerd zijn in de details dan kan dit waarschijnlijk via mijn inlog achterhaald worden.

Verder nog een verbeterpunt: Ik probeerde op mijn mobiel de verbinding te testen met de servicetool (compliment voor de beschikbaarheid)
Toen het scherm gevuld was met de melding dat er een “storing was geconstateerd tussen wijkkast en modem” en dat ik op "volgende” moest klikken toen was ik verloren omdat er geen volgende (ik vermoed dat dit een knop moet zijn) in beeld kwam. Deze tool heb ik dus verder niet in kunnen zetten.

 

Welkom op ons forum, @ateljb! Bedankt voor jouw signaal, we zullen dit zeker meenemen.

Ik kan me voorstellen dat je snel een verband legt tussen de werkzaamheden in de straat en de verstoringen, helemaal wanneer de verstoringen stoppen op het moment dat de werkzaamheden gestopt zijn. Nu kan er inderdaad een verband zijn, maar dit kunnen wij nooit met zekerheid te zeggen. In dat soort gevallen is het beter om een storingsmonteur langs te sturen om de situatie te beoordelen. Daar heeft mijn collega in deze ook voor gekozen. Gelukkig bleek dit achteraf toch niet nodig en heb je de monteur makkelijk kunnen annuleren, dat is fijn.  Ik zal het signaal in ieder geval meenemen.