Skip to main content
Antwoord

“Foutmelding F-Secure: Er is een fout opgetreden in KPN veilig virusscanner, herstart uw apparaat.

• April 29, 2025
  • 3 reacties
  • 101 keer bekeken

F-secure verwijderd met de aanbevolen verwijdertool. Inderdaad geen restanten meer. F-secure opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Heeft niet geholpen. Nog steeds dezelfde melding dat de PC opnieuw gestart moet worden. Er lijkt niets anders op te zitten dan F-secure definitief te verwijderen en op zoek te gaan naar een andere virusscanner. Onbegrijpelijk dat dit hardnekkige probleem niet opgelost wordt.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door JaKon

Beste Erwin,

Ik heb F-secure verwijderd van mijn laptop en gewacht tot er weer een nieuw update van Windows uitkwam. Na de update heb ik F-secure weer opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Daarmee blijkt het probleem opgelost. Wat de oorzaak van de hardnekkige foutmelding was is nog steeds niet duidelijk, maar het probleem doet zich in ieder geval niet meer voor. Ik heb dat ook gedeeld op het forum.

M.vr.gr.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 29, 2025

Dank je voor je reactie! Bij mij werkt dat ook niet. Ik had de laatste updates van Windows geïnstalleerd, daarna F-secure verwijderd en weer geïnstalleerd maar de foutmelding blijft hardnekkig terugkomen. F-secure maar weer verwijderd. 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@JaKon .  Ik vrees dat dit lastig is om hier bij de KPN Community op te lossen.  Dit kan aan een hele reeks van zaken liggen. 

Mijn advies is om een terugbel afspraak in te plannen.  Veel van mijn collega hebben de mogelijkheid om de pc op afstand over te nemen.  Op die manier komt hopelijk het lek boven.

Contact en klantenservice | KPN 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • May 16, 2025

Beste Erwin,

Ik heb F-secure verwijderd van mijn laptop en gewacht tot er weer een nieuw update van Windows uitkwam. Na de update heb ik F-secure weer opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Daarmee blijkt het probleem opgelost. Wat de oorzaak van de hardnekkige foutmelding was is nog steeds niet duidelijk, maar het probleem doet zich in ieder geval niet meer voor. Ik heb dat ook gedeeld op het forum.

M.vr.gr.