Skip to main content

vandaag gebeld door fraudedesk van wehkamp. ik had al rare mailtjes gezien van een bestelling voorbij zien komen en ja hoor - en hij vertelde ook dat er van mij een wxs mailadres gebruikt is ???? dat heb ik nog nooit gebruikt dus HOE dan ?? plus hoe kom ik daarvan af ???

Als eerste je mailwachtwoorden meteen veranderen @Joyce61 en binnen je mailaccountbeheer dat wxs-account verwijderen.

 


Als eerste je mailwachtwoorden meteen veranderen @Joyce61 en binnen je mailaccountbeheer dat wxs-account verwijderen.

 

dankjewel - wachtwoorden zijn gewijzigd alleen zie ik maar 1 emailadres staan


Dus je hebt geen aliassen? @Joyce61 


Dus je hebt geen aliassen? @Joyce61 

nee 

 


Hoelang heb je al internet via KPN? Vroeger was WXS (WorldAccess) een eigen provider, die lang geleden weer opgeslokt werd door KPN. 


Hoelang heb je al internet via KPN? Vroeger was WXS (WorldAccess) een eigen provider, die lang geleden weer opgeslokt werd door KPN. 

Sinds 2021 - ik hoorde van dat wxs-adres ook voor t eerst via die fraude helpdesk van wehkamp

 


Waar zag je die mailtjes dan voorbij komen met die bestelling @Joyce61 ?

Was dat in je normale mailbox maar wel gericht aan dat WXS e-mailadres?


Waar zag je die mailtjes dan voorbij komen met die bestelling @Joyce61 ?

Was dat in je normale mailbox maar wel gericht aan dat WXS e-mailadres?

de mailtjes kwamen in mijn gewone mailbox, et wxs adres werd genoemd door de fraudedesk - die zagen bij die bestelling 2 emailadressen. de wxs heb ik daar weg laten halen ook

 


Even met KPN bellen @Joyce61 ,diep in de spelonken van KPN staat dat adres misschien nog en kunnen ze het verwijderen via 0800 0402


Even met KPN bellen @Joyce61 ,diep in de spelonken van KPN staat dat adres misschien nog en kunnen ze het verwijderen via 0800 0402

diepgaand sporenonderzoek 😉 dankje !


Als je nog maar 3 jaar bij KPN zit, dan zal je naar mijn idee nooit een historisch @wxs.nl adres gehad hebben. Ik zet eerder op miscommunicatie van de Fraude-afdeling, of het gaat om een mailadres die niet bij @Joyce61 hoort, maar mogelijk wel bij het klantenbestand waar mogelijk haar huisadres aan gelinkt is?

Maar het kan geen kwaad om even bij KPN te informeren of alles daar goed en wel is met je klantgegevens en mailadressen.

En een goede tip: gebruik op alle sites waar het mogelijk is 2FA, oftewel twee-staps verificatie in combinatie met een 2FA app, zoals Google Authenticator.


Hi @Joyce61, welkom bij ons. 

Ik vraag me ook af hoe je aan een wxs e-mailadres komt als je nog maar zo kort klant bij ons bent. Daarnaast vraag ik me ook af hoe ze jouw telefoonnummer wisten te achterhalen, ben je zelf al klant bij Wehkamp? Hebben ze je ook naar persoonlijke informatie gevraagd? 

Mijn advies is ook om met ons te bellen om te kijken of dat e-mailadres wel bestaat en hoe het kan dat het onder jouw account staat. Het gratis nummer is 0800 0402, bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Heel goed overigens dat je je wachtwoord(en) hebt aangepast. 


Hi @Joyce61, welkom bij ons. 

Ik vraag me ook af hoe je aan een wxs e-mailadres komt als je nog maar zo kort klant bij ons bent. Daarnaast vraag ik me af hoe ze jouw telefoonnummer wisten te achterhalen, ben je zelf al klant bij Wehkamp? Hebben ze je ook naar persoonlijke informatie gevraagd? 

Mijn advies is ook om met ons te bellen om te kijken of dat e-mailadres wel bestaat en hoe het kan dat het onder jouw account staat. Het gratis nummer is 0800 0402, bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur. Heel goed overigens dat je je wachtwoor(en) hebt aangepast. 

ik ben inderdaad al heel lang klant bij wehkamp alleen heb ik daar al 4 jaar niks gekocht. ze hebben mijn nummer dus wel vandaar dat fraude me kon bellen.