Skip to main content

Ik gebruik normaliter de KPN veilig Browser op mijn Smartphone. Met deze Browser als standaard ingesteld,  kan ik geen QR code aanmaken of een iDeal betaling tot uitvoering brengen. Ik moet in zo'n geval dan telkens een andere Browser,  b.v. Crome, als standaard Browser instellen. Hoe komt het dat deze functies in de KPN Browser niet werken? 

Hallo @Frans.v.D ,

Je zou kunnen overwegen om KPN Veilig niet te gebruiken op jouw smartphone. Bij een normaal gebruik van jouw telefoon is jouw telefoon voldoende beschermd.

Eigenlijk heb je nu op jouw telefoon alleen maar last van KPN Veilig. 


Noordzee, bedankt, maar het blijft toch vreemd dat KPNveilig deze toch belangrijke functies blokkeert.


Eens, wellicht wordt het opgelost in een volgende update. Maar daar heb je voor nu niets aan. 


Noordzee, bedankt, maar het blijft toch vreemd dat KPNveilig deze toch belangrijke functies blokkeert.

KPN veilig blokeerd niet specifiek iDeal. KPN Veilig blokeerd interactie vanuit de browser met andere apps op uw mobiel. Dit is uit veiligheidsoverwegingen. Want soms word hier misbruik van gemaakt door kwaadwillenden. 

Voor iDeal word er dan een uitzondering gemaakt, zodat dat wel werkt. Maar bij de banken en bij iDeal staat de wereld ook niet stil. Die sleutelen met regelmaat aan hun systemen. Ze veranderen wel eens wat aan de apps en websites en de manier waarop deze werken. En dan werkt het bij KPN Veilig niet meer. Die uitzondering moet dan weer aangepast worden, zodat het wel weer werkt.

Zolang KPN Veilig bestaat zijn hier met regelmaat al klachten over. Niet alleen over iDeal, maar bijvoorbeeld ook over DigiD. Precies hetzelfde verhaal.