Skip to main content

Hoi!

Ons internet en tv werkt niet meer. Het internet lampje brand niet en het service lampje is rood. Bijgaand een foto van de aansluiting. Ik heb de experiabox al herstart, maar dat helpt helaas niet. De draden zijn volgens mij goed aangesloten. Kunnen jullie ontdekken wat er aan de hand is?

Groeten,
Floor

Dag @Floor07! Welkom op ons KPN Forum. Bedankt voor je bericht. Zijn de diensten van de een op de andere dag/moment gestopt met werken? Als er niets gewijzigd of aangepast is aan het aansluitpunt, dan zou dit niet de oorzaak kunnen zijn. Tenzij: slijtage o.i.d.. Ik ben zelf geen monteur, dus of dit aansluitpunt (foto) goed in elkaar zit, weet ik niet:sweat_smile:.  Hebben jullie een aanpassing gedaan aan het aansluitpunt waarna de verbinding is weggevallen? 

Zo niet, dan kijk ik graag even mee of ik een oorzaak kan vinden in de verbinding. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 

Je kan hiervoor ook bellen naar onze klantenservice via het gratis nummer 0800-0402. Dan word je gelijk verder geholpen.


Hi Lisa,

Dank voor je snelle reactie! We hebben inderdaad van de een op andere dag geen verbinding meer. We hebben geen aanpassing gedaan aan het aansluitpunt aangezien we hier ook geen verstand van hebben. We hebben hem alleen open gemaakt om te kijken of er wellicht een draad los zat, maar dat lijkt niet het geval te zijn. 
 

Zou je een check kunnen doen op de verbinding? De gegevens zijn inmiddels ingevuld,

Groeten,
Floor


@Floor07 Het signaal komt helemaal niet binnen. Wat de oorzaak hiervan is, weet ik niet. Ik heb een storingsmonteur voor je ingepland voor a.s. woensdag 28-04-2021 tussen 10.00-12.00 uur. De monteur belt aan binnen dit tijdsblok. Mocht dit niet uitkomen, dan kunnen we de afspraak verplaatsen. 
Ik heb je trouwens anoniem gebeld om dit te overleggen. Toen ik je niet te pakken kreeg, heb ik de eerste de beste mogelijkheid voor je gereserveerd. De planning loopt namelijk erg snel vol. Laat het dus vooral weten als woensdag niet uitkomt, dan verplaatsen we de afspraak voor je. 

Tevens hebben jullie een databundel van 50GB gekregen. Die kunnen we te allen tijde aanvullen totdat de storing verholpen is. :blush:


Hi Lisa,

bedankt voor het bericht. Wat bedoel je met dat het signaal helemaal niet binnenkomt? Ligt dit aan de KPN aansluiting? Op de foto zie je een verouderde stalen kabel, kan het daaraan liggen? 
 

En welke kosten zijn er verbonden voor het langssturen van de monteur?

Groeten,
Floor 


Ohja, goed dat je ernaar vraagt @Floor07. Het probleem zit niet in het modem. Althans daar kunnen we totaal geen aanleiding voor vinden.  Het ligt aan de aansluiting (KPN). Iets maakt dat jouw modem geen signaal meer ontvangt. Of dit het aansluitpunt, de kabel (koper VDSL) of ergens in de wijkkast is, kunnen we niet zeggen. Dit moet op locatie bekeken worden. Gezien je niets aan de aansluiting gedaan hebt, is de monteur gratis. 
Een storingsmonteur kost alleen geld wanneer de storing ‘onnodig’ is veroorzaakt. Hoe zeg ik dit netjes? Als de klant zelf heeft gerommeld waarbij iets is stuk gegaan, zoals (per ongelijk) de kabels doorknippen. Ook kost de monteur geld als die voor niets langskomt. Denk aan een stroomstoring of kapot stopcontact. Dit is bij jullie niet aan de orde. 


Hi Lisa,

Dank voor de extra uitleg! Fijn dat er een monteur langskomt op korte termijn. Kan ik wellicht gebeld worden als de monteur er bijna is? Dit omdat ik elders werk (2 min van mijn huis) door de verbouwing.

Groeten,
Floor


@Floor07 Yes, de monteur belt vrijwel altijd voordat die aanbelt. Ik zal voor de zekerheid een notitie maken. Dan kunnen jullie elkaar haast niet mislopen. :blush:


Super! Hartstikke bedankt voor je hulp :)

Fijne avond!


Ik lees dat het ISRA-punt defect was en vervangen is door de monteur. Als het goed is werken de diensten weer als een trein, klopt dat? Mocht je in de toekomst toch weer ergens tegenaan lopen, dan weer je ons te vinden!

Fijn weekend:sunglasses: