Skip to main content

Oktoberrekening was tijdens ziekenhuisopname 306,55, met op factuur telefoonnummers uit “3e wereldlanden” die buitenlandse sms'jes verstuurden. Bellen en SMS voor 0,00euro in de maand...  Via klantenservice eerst heen en weer via raar nummer ergens in Groningen die nummers ook raar vond. Er werd gezegd door beiden dat het geval “in the hand” was… Toch liet mijn eigen gevoel me wederom niet in de steek en vroeg nieuwe simkaart aan toen ik erachter kwam dat vrienden me tevergeefs berichten stuurden. Afgelopen vrijdag (12 feb 2021) simkaart voor de zekerheid gewisseld, complete Google Play- sms apps tevergeefs geprobeerd. Samsung klantenservice met een persoon die net aan weet waar de aan en uit knop te vinden is moest ik nog gaan uitleggen hoe Samsung bedrijfsvoering in de war steekt… Was (en is) trouwens bij KPN ook…. Lang verhaal kort… Zondagochtend kreeg ik omdat Facebook Messenger ook Sms behandeld een messenger-bericht van een bekende maar bij openen werd mijn totale contactenlijst met hetzelfde bericht verblijd…. Volautomatisch, en weer geen enkele hulp of iemand die iets weet… KPN, Samsung, Facebook of wie of wat ook… Overal wijzen ze een ander aan…  Dus begin niet met is je sms centrale wel goed… Ik kan ook googelen en lezen.. Maar ik zou mijn verbindingen maar eens een paar keer vaker nakijken als ik de “netwerkeigenaar” zou zijn….

 

Hoi @DanielLips75 

Ik zie dat je hier vorig jaar al een topic over opgestart hebt. Dit is toen naar tevredenheid afgehandeld. Ik zie na die tijd ook geen vreemde sms'jes meer voorkomen op je abonnement. Ik neem aan dat je de stappen hebt ondernomen die zijn aangegeven om het probleem op te lossen. 

Je geeft aan dat je op Facebookmessenger een SMS hebt gekregen van een bekende en dat daarna jouw messenger op de hobbel sloeg. Ik zou dan toch het dringende advies geven om niet op vreemde links te klikken ook al krijg je ze van een bekende. De SMS service die Facebook heeft staat verder helemaal los van ons netwerk en kunnen wij vanuit KPN ook niets mee. Lijkt er namelijk op dat je door het klikken op dat bericht een virus of malware hebt binnen gehaald op je mobiele telefoon. Mijn advies zal zijn om je toestel eens goed te laten controleren door anti-virus software of desnoods helemaal te resetten naar fabrieksinstellingen.

 


Ja, maar dat bericht was bij verder onderzoek van mij toch echt van Messenger zelf... Ik heb een dubbel artikel geplaatst en ga hierop in bij de andere.... word anders erg lastig!!

Mvg, 

Daniël