Skip to main content

Hoi, ik heb een smishing sms gehad met een link en ik heb per ongeluk op de link geklikt - ik kwam op een beveiligde site en heb daar mijn rekeningnummer ingevoerd (maar nergens op enter gedrukt en geen codes ingevoerd oid). Stom stom stom… - zat met mijn hoofd ergens anders ivm werk. 

 

Ik heb een iphone en weet eigenlijk niet zo goed wat te doen. Heb de bank gelijk gebeld en sms en apps gesloten. Klantenservice van KPN vertelt me precies niet zo veel wat ik moet doen? 

Terug naar fabrieksinstellingen? Nieuw nummer? 

Groet, en dank!  

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ter informatie ik heb inmiddels (uiteraard) mijn inlog van bankgegevens aangepast en mijn telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen.


Hi @vanKuijk, welkom hier. 

Ik zie in ieder geval dat je niet op enter/verzenden hebt geklikt op die website, dat is goed omdat je gegevens dan ook niet worden verstuurd. De juiste stap was om inderdaad je bank te bellen, maar aangezien je geen gegevens hebt meegestuurd lijkt me in dit geval niets aan de hand. Je bank is hierin leidend en zij zijn hiervan op de hoogte. 

Terug naar fabrieksinstellingen of een nieuw nummer lijkt me ook niet nodig. Je hebt ook geen vreemde apps geïnstalleerd op je te telefoon. 


Beste @Alex_P dank je wel voor deze (toch redelijke geruststellende) woorden. Ik heb voor de zekerheid toch een dikke reset aan mijn telefoon gegeven en alle hele belangrijke codes/wachtwoorden veranderd. Hopelijk blijft het hierbij en heb ik mijn les weer geleerd (terwijl ik er normaal heeeeeel erg bewust van ben - voel me een enorme dombo). Wat een ellendelingen.

Merci!


Goed om te weten ook: je bank zal dit nooit via een sms of e-mail vragen. 

Graag gedaan uiteraard. 


@Alex_P I know. Het was een KPN] sms over betalingsachterstand btw. Dus dat is voor jullie wel goed om te weten denk ik.