Skip to main content
Antwoord

Heb ik geen KPN Veilig in mijn contract?

• March 13, 2025
  • 24 reacties
  • 215 keer bekeken

Goedemorgen,

Wij hadden vroeger internet, televisie en telefoon van Telfort.

Zoals bekend is Telfort al weer een tijdje overgenomen door de KPN.

Nu hebben wij al een tijdje mijn vrouw en ik dus een sim only mobiel abonnement van de KPN

Nu willen wij graag voor zowel als mij en mijn vrouw een virusscanner f-secure KPN op onze smartphones installeren, maar krijg dan de melding, dat deze niet in ons contract voorkomt. We kunnen wel de optie gebruiken voor malware.  heb ik recht op een f-secure scanner van de KPN, die gratis is voor 5 apparaten?

met vr.gr. Janwerf

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@JanWerf 

Je moet F-Secure eerst toevoegen via MijnKPN.

Hier ook een oud Telfort thuis internet abonnement en ik kan F-secure via product wijzigen zelf toevoegen, lukt dat bij jou ook op deze manier?

Eerst inloggen via MijnKPN.
Dan zie je jouw producten, daar klikken op Internet, dan op Abonnement aanpassen.

Onder Extra internetopties kan je vervolgens F-Secure via het + teken toevoegen:

Dan krijg je dit scherm te zien waarin je de gratis licentie kan kiezen en via Keuze opslaan kan bevestigen:

Dan ga je naar de winkelmand en zie je dat het daar bijstaat, dan bevestigen en zou het moeten werken na een kwartier.

Het beheer van de 5 apparaten doe je vervolgens via https://veilig.kpn.com/

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

24 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 13, 2025

Hallo ​@JanWerf ,

KPN is momenteel bezig om de optie voor vijf gratis licenties bij iedere KPN abonnee weer mogelijk te maken.  Het is namelijk een tijd lang niet gratis geweest voor nieuwe klanten. 

Mogelijk kun je het al activeren via deze website en dan MijnKPN:

https://www.kpn.com/veilig/virusscanner 

En anders over een paar dagen nog eens proberen. 

• Auteur
  • Helper
  • March 13, 2025

Hallo Noordzee,

Bedankt voor je antwoord, ik kan hem nog niet activeren, ik probeer volgende week wel weer.

met vr.gr. Jan

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 17, 2025

Hi ​@JanWerf, fijn om te zien dat Noordzee jou op weg heeft geholpen. 

Is dit inmiddels gelukt? Zo niet, kan het zijn dat je F-Secure in het verleden uit hebt gezet? 

• Auteur
  • Helper
  • March 17, 2025

Hoi Alex,

Ik had het vorige week meen ik nog geprobeerd, maar dat lukt niet.

Vanmiddag kreeg ik van de KPN een sms-bericht, dat ze er naar zouden kijken.

Ik neem aan dat dit gaat over de KPN virusscanner.

met vr.gr. JanWerf

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 18, 2025

Hoi Alex,

Ik had het vorige week meen ik nog geprobeerd, maar dat lukt niet.

Vanmiddag kreeg ik van de KPN een sms-bericht, dat ze er naar zouden kijken.

Ik neem aan dat dit gaat over de KPN virusscanner.

met vr.gr. JanWerf

Dit is juist, ik vermoed namelijk dat dit in het verleden ooit uit is gezet en je daardoor nu niet automatisch de inbegrepen licenties krijgt. Wacht dit dus even af. 

Mochten andere gebruikers ook meelezen en dit probleem ook hebben, neem dan even contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 26, 2025

Hi ​@JanWerf, is dit inmiddels gelukt? Ik zie dat mijn collega's jou hebben geprobeerd te bereiken en ook een e-mail hebben gestuurd. Mocht het nog niet zijn gelukt, maak dan alsnog makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij wederom contact met je op.

• Auteur
  • Helper
  • March 26, 2025

Hoi Alex,

Ik ben gebeld door de KPN.

In mijn geval, kan ik alleen gebruik maken van de betaalbare versie.

De gratis versie zou niet meer beschikbaar zijn voor nieuwe klanten.

Persoonlijk vind ik dat vreemd, ook al was ik eerst bij Telfort, welke is overgenomen door de KPN, dat ik dan niet in aanmerking kan komen voor de gratis virusscanner, maar het zij zo.

Ik heb niet zoveel apparaten, dat ik een betaalbare versie voor nodig is.

Ik denk er nog over na.

met vr.gr. Janwerf.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 26, 2025

Wat jou verteld is door de klantenservice klopt niet. Vijf licenties gaan nu juist weer gratis worden voor alle klanten.  

bronnen: 

https://www.overons.kpn/nieuws/dit-jaar-al-ruim-15-miljoen-onveilige-websites-geblokkeerd/

Om te voorzien in de toenemende vraag naar online veiligheid, verspreidt KPN de komende tijd 7 miljoen gratis veiligheidslicenties onder klanten. Vanaf vandaag zijn voor 700 duizend klanten, die nog niet over een veiligheidsproduct beschikten, gratis meerdere F-Secure licenties beschikbaar. 

https://www.kpn.com/veilig/virusscanner

Bescherm 5 apparaten

Krijg F-Secure Virusscanner voor 5 apparaten bij KPN Internet. 

Alleen nog zelf activeren.

€ 0,- /mnd

• Auteur
  • Helper
  • March 26, 2025

Goedemorgen Noordzee,

Bedankt dat jij me erop wijst.

Maar daar zijn ze nog mee bezig, de vorige keer lukte het niet bij me.

Ik kom van Telfort, welke door de KPN is overgenomen.

Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan.

met vr.gr. Jan

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 1, 2025

​@JanWerf 
Dan toch maar weer even proberen bij de klantenservice, maak dan wederom makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met KPN. Dan nemen zij nogmaals contact met je op.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 5, 2025

Hi ​@JanWerf, zoals ik had verwacht stond er iets niet goed. Ik heb bericht gehad dat dit nu hersteld is. Zou je het in Mijn KPN nogmaals willen proberen? Als het goed is kun je nu 5 licenties zonder extra kosten aanzetten. 

Lukt het nu? 

• Auteur
  • Helper
  • April 6, 2025

Goedemiddag Alex,

Ik heb KPN veilig virusscanner geïnstalleerd, ik krijg nog steeds die melding dat ik geen toegang heb, tot de dienst KPN Veilig. Ik zie wel bovenin een blauwe lint, waarop staat KPN Veilig Virusscanner.

Ik ben onlangs gebeld door de KPN, dat ik niet voor de gratis versie in aanmerking zou komen. Ik ging er van uit, dat dit te maken heeft, omdat ik van Telfort afkomstig ben, welke door de KPN is overgenomen.

Nu kreeg ik pas ook een berichtje van Noordzee, dat die man het mis had. Dat alle klanten er recht op zouden hebben. Maar om een lang verhaal kort te maken, ik heb geen idee, wat ik verder moet.

In elk geval bedankt voor het mailtje

met vr.gr. Janwerf

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 6, 2025

Beste ​@JanWerf bij de start van het topic schrijf je dat je alleen 2 mobiele abonnementen hebt bij KPN en vroeger een internetabo bij Telfort.

Heb je nu wel of niet nog een internetabo bij KPN???

Indien geen thuisabo meer, ook geen recht op KPN Veilig.

• Auteur
  • Helper
  • April 6, 2025

Hoi Jan D,

Ik weet alleen dat ik internet, televisie, telefoon vast onbeperkt bellen en opname tv (voorheen Telfort) en later heb ik er 2 mobiele telefoons met abonnement aan toegevoegd. Maar voor de duidelijkheid , mijn rekeningen komen gewoon allemaal van de kpn. 

Ps ik heb ook pas Netflix toegevoegd. 

In elk geval bedankt voor je reactie Jan D.

Ik ga er ook niet verder achteraan 

Met vriendelijke groet Janwerf

• April 6, 2025

Hoi Jan D,

Ik weet alleen dat ik internet, televisie, telefoon vast onbeperkt bellen en opname tv (voorheen Telfort) en later heb ik er 2 mobiele telefoons met abonnement aan toegevoegd.

Het zit in ieder geval gekoppeld aan het thuisabonnement. En niet aan de mobiele abonnementen. 

• Auteur
  • Helper
  • April 6, 2025

Hoi  

Ik heb gewoon internet en telefoon vast tv met opname van kpn. 

Voorheen was dat van Telfort. 

Nu al jaren bij kpn, de mobiel abonnementen zijn gewoon toegevoegd 

• April 7, 2025

Voorheen was dat van Telfort. 

Heb je nu nog steeds dat zelfde abonnement? Of heb je een keer het abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm? 

Welke naam heeft het abonnement van jou precies? Wat staat er op de factuur 2de pagina?

En heb je de gratis licenties geactiveerd zoals Noordzee schreef? 

• Auteur
  • Helper
  • April 7, 2025

Hoi Marlon92,

Op de Factuur staat KPN Thuis. 

KPN Veilig heb ik op de smartphone geïnstalleerd. 

Ik kan alleen Malwarefilter activeren. 

• April 7, 2025

Op de Factuur staat KPN Thuis.

"KPN Thuis" is geen naam van een abonnement. Dat is gewoon een omschrijving.

Wat staat er bij jou op de plek waar ik "KPN Internet 100 Mbit/s" heb staan? Staat er misschien "TFT" op die regel? 

• Auteur
  • Helper
  • April 7, 2025

Daar staat internet en interactieve tv

TFT. staat er niet bij. 

Verder heb ik dezelfde internet snelheden als jij.

Groetjes Janwerf

• Antwoord
  • April 7, 2025

Hallo ​@JanWerf 

Je moet F-Secure eerst toevoegen via MijnKPN.

Hier ook een oud Telfort thuis internet abonnement en ik kan F-secure via product wijzigen zelf toevoegen, lukt dat bij jou ook op deze manier?

Eerst inloggen via MijnKPN.
Dan zie je jouw producten, daar klikken op Internet, dan op Abonnement aanpassen.

Onder Extra internetopties kan je vervolgens F-Secure via het + teken toevoegen:

Dan krijg je dit scherm te zien waarin je de gratis licentie kan kiezen en via Keuze opslaan kan bevestigen:

Dan ga je naar de winkelmand en zie je dat het daar bijstaat, dan bevestigen en zou het moeten werken na een kwartier.

Het beheer van de 5 apparaten doe je vervolgens via https://veilig.kpn.com/

• Auteur
  • Helper
  • April 7, 2025

Hallo GeSp.

Bedankt voor je mail. 

Ik heb het nu voor elkaar gekregen. Althans bij mij zelf. Nu probeer ik de de mobiel van mijn vrouw ook toe te voegen. Het gaat allemaal goed, ik voeg een toestel toe en vul het email adres van mijn vrouw in. Mijn vrouw ontvangt de mail en ik klik op installeer. Het wordt dan geïnstalleerd. Dan krijg zij ook de melding, dat ze geen toegang heeft tot kpn veilig. En dat ik naar mijn kpn moet gaan. Hoe dan ook , ik weet dan niet hoe het verder gaat. 

Groetjes Janwerf.

• April 7, 2025

Hallo ​@JanWerf 

Gebruik je vrouw misschien een eigen KPN ID?

Je moet die dan niet gebruiken maar die van jou waaraan je thuis internet abonnement (met F-Secure) aan is gekoppeld.

Als het eenmaal geïnstalleerd is kan ze weer haar eigen KPN ID gebruiken.

• Auteur
  • Helper
  • April 7, 2025

Hoi GeSp,

Ik heb het nu eigenlijk voor elkaar. 

Hartstikke bedankt. 

Ook aan hen die hun goede wil hebben laten zien en dat waardeer ik zeer. 

Met wie gr. JanwerfÂ