Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik Extra Veilig Mobiel weer uitzetten?

• May 22, 2026
  • 13 reacties
  • 167 keer bekeken

Ik heb deze mogelijkheid aangezet. Dat ging heel snel en makkelijk. Maar nu ik deze mogelijkheid wil uitzetten gaat het niet of gaat het op een zeer moeilijke manier die ik nog niet ken. Kpn site geef de volgende informatie : 

Via de MijnKPN app:!--tgqphd|[]-->!--tgqphd|[]-->

1. Open de MijnKPN app!--tgqphd|[]-->!--tgqphd|[]--> en log in.!--tgqphd|[]-->!--tgqphd|[]-->
  2. Ga naar het tabblad Producten!--tgqphd|[]--> en kies je mobiele abonnement.!--tgqphd|[]-->!--tgqphd|[]-->
  3. Ga naar de instellingen voor Veiligheid!--tgqphd|[]--> (of Extra Veilig Mobiel).!--tgqphd|[]-->!--tgqphd|[]-->
  4. Zet het schuifje op Uit!--tgqphd|[]--> en bevestig je keuze. [1]!--tgqphd|[]-->

Deze informatie klopt niet. Er is geen optie voor de instellingen voor veiligheid nog een optie voor Extra Veilg Mobiel!

Beste antwoord door PeterG

Waarom zou je het uit willen zetten? Het zit in het abonnement. 

Maar uitzetten kan ook via sms. Mogelijk pas na 1 maand. 

https://www.kpn.com/superveilig/extra-veilig-mobiel?campaignid=so:c=merk-community

13 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 22, 2026

Waarom zou je het uit willen zetten? Het zit in het abonnement. 

Maar uitzetten kan ook via sms. Mogelijk pas na 1 maand. 

https://www.kpn.com/superveilig/extra-veilig-mobiel?campaignid=so:c=merk-community

• Auteur
  • Topper
  • May 22, 2026

Hoi

Ik kan naar bepaalde internetsietes niet gaan

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@DaiH Met de uitleg van PeterG zou het de volgende maand moeten lukken om het uit te zetten. Mocht het toch nog niet lukken, dan kan je altijd nog de tekst “veilig uit” sturen naar 1266. 

• Auteur
  • Topper
  • May 22, 2026

Bellen naar nummer 1266 heb al geprobeerd. Ik krijg foutmelding

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2026

Hoi

Ik kan naar bepaalde internetsietes niet gaan

En bereik je die wel via wifi? Daar werkt Extra Veilig Mobiel niet op.

Geef eens een url van zo'n site. Ik heb ook Extra Veilig Mobiel aan. Dan check ik het even via 5G. Ik denk dat het daar niet  aan ligt namelijk. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2026

Bellen naar nummer 1266 heb al geprobeerd. Ik krijg foutmelding

Je moet ook niet bellen maar sms'en naar dat nummer. 

• Auteur
  • Topper
  • May 22, 2026

Nee ik bedoel ik heb SMS gestuurd en krijg foutmelding

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2026

Toch denk ik dat het niet ligt aan Extra Veilig Mobiel. Geef eens een url. 

• Auteur
  • Topper
  • May 22, 2026

Peter 

Je bedoelt dat ik alle sites moet kunnen bereiken via WiFi ? En via 5G is wel soms dat je een site niet kan bereiken? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2026

Inderdaad. Via wifi is EVM niet actief. 

• Auteur
  • Topper
  • May 22, 2026

Dit heb ik per email gekregen:  Vanaf nu is Extra Veilig Mobiel standaard onderdeel van je KPN Mobiel abonnement. Zonder extra kosten. Daarmee maken we internetten op je mobiel veiliger. Dit geldt voor nummer 097-XXXXXX088. Zet het nog wel even aan.

Wat betekent dit nummer hierboven ? Ik heb toch mijn eigen 06 nummer? Heb ik nu twee telefoonnummer? 

• May 22, 2026

Dat 097 nummer is een datasim voor een tablet bijvoorbeeld of een mifi router.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi ​@DaiH, ik begrijp dat 't niet handig is als je bepaalde sites niet kunt bereiken. Als je Extra Veilig Mobiel aangezet hebt, dan kan je 't na een maand weer uitzetten, mocht je dat willen. 

Werken ze via je wifiverbinding wel? Extra Veilig Mobiel is alleen actief als je mobiel internet gebruikt. Het is een extra beveiligingslaagje in ons mobiele netwerk, wanneer je 't aanzet. Hier vind je nog een extra tip voor als websites onterecht niet werken met Extra Veilig Mobiel.