Skip to main content

Wij wonen op Bollingwier, 

sinds vanochtend ongeveer 1015 geen internet meer (4g buitengebied). 4g modem goed, oranje lampje op experiabox. Logisch want bij wat navragen blijkt een firma bij graafwerkzaamheden de kabels kapot getrokken te hebben. 
volgens kpn website geen storing.

bij bellen 0800-0402 krijg je sms met link om lijn te controleren. De stem zegt dat het aan de experiabox lijgt. Logisch die zie je niet bij kabel breuk

 

reparatie pas morgen na 1400 wordt gezegd, maar ik kan dat nergens controleren. Moet morgen thuiswerken, belangrijke teams meetings. Maar dat gast niet. Schijnt beloofd te zijnvdat het vanavond hetsteld is voor 2000. 
moet ik nog zien.

 

maar mij gaat het om de onzinnige manier van omgaan met klanten die gewoon duidelijkheid willen bij een storing en iemand kunnen spreken. Ondertussen raken de internetbundel leeg ivm hotspots.

dus geef aan wanneer dit opgelost is zodat ik ook naar mijn werkgever duidelijkheid kan geven.

 

en hoe zit het met compensatie? Ook daar wil ik graag eenn antwoord op.

 

gr Patrick

 

*Admin: postcode verwijderd i.v.m. privacy

 

Waarschijnlijk is die duidelijkheid er nog helemaal niet. Er moet natuurlijk wel veel gebeuren.  Er moet een graafploeg naar toe, er moeten monteurs naar toe. Wat heeft het kapot trekken van de kabel met de apparatuur gedaan? Zijn er op korte termijn mensen beschikbaar? Misschien is die betreffende ploeg wel net begonnen aan een andere storing in Maastricht bijvoorbeeld.  Geloof me alles wordt gedaan wat mogelijk is. Maar dat kost tijd.


Hoi @Pksparks1962,

Wat ontzettend vervelend dat jij nu geen gebruik kan maken van jouw diensten. Ik kijk graag met je mee, zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer, dan kunnen we voor je aan de slag! Geef even een seintje wanneer je dat gedaan hebt. 


@Joep1965. Helemaal mee eens, maar mijn vraag was hoe kom ik makkelijk en snel in contact met kpn om hierover te praten. Zit zelf in de service, en weet dat directe service soms kan duren, maar de klant moet wel makkelijk de serviceprovider bereiken. En niet de melding krijgen dat er niets loos is of wat ik beschrijf


@ Hanna

aangepast. 
indien mogelijk een antwoord wanner eea is opgelost en hoe ik makkelijker in contact kom met een verantwoordelijke persoon ipv via een forum te moeten werken.

ik moet vanavond mensen informeren of ik morgen met mijn netwerk op teams kan.

mvg

patrick


Hoi @Pksparks1962,

Wat ontzettend vervelend dat jij nu geen gebruik kan maken van jouw diensten. Ik kijk graag met je mee, zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer, dan kunnen we voor je aan de slag! Geef even een seintje wanneer je dat gedaan hebt. 

Hanna, sorry Joep1965 was niet het beste antwoord. Kan jij inhoudelijk reageren op mijn vragen?


Hoi @Pksparks1962,

Bij een storing kan je ook contact opnemen met mijn collega's via 0800-0402. Dan krijg een medewerker aan de lijn, dat communiceert misschien wat makkelijker dan communiceren via het forum. Momenteel is er nog geen generieke storing bij jouw in de buurt geconstateerd (jij bent de enige die aangeeft storing te hebben.) Dus we moeten jouw case individueel aanpakken en oplossen. Daarom heb ik nog geen eindtijd voor jouw storing. Ik plan nu voor jou een monteur in, ik stuur jou een privé bericht met de verdere details. 


Hi Hanna, ik heb al afgesproken morgen naar mijn werk te gaan, dus je hoeft niet bij mij langs te komen. Maar vind het raar dat ik schijnbaar de enige klager ben. Mijn buurman heeft ook geklaagd  bij kpn. Schijnt  dat de grondwerker ook melding gemaakt heeft. 
en verder ik gaf aan in mijn bericht dat ik 0800-0402 gebeld heb, en een sms kreeg daar kwam uit dat de storing bij mij lag, terwijl het buiten is. Mijn buurman heeft telefonie vast via kpn, die lijn is dood. Raar dat er dus niets in kpn systeem staat.

 

fijne avond, en hopelijk gaan jullie het probleem morgen oplossen

 

mvg patrick


Hoi @Pksparks1962,

De monteur is voor overmorgen ingepland. Als jouw buurman ook melding heeft gedaan en ondergronds wordt aangestuurd, dan zal deze afspraak automatisch worden geannuleerd. Als het niet wordt opgelost dan is het noodzakelijk dat de monteur langs komt om jouw storing op te lossen. Zoals in het privé bericht al aangegeven kan je deze datum en tijd wijzigen mocht dit niet uitkomen. Zo wordt jouw probleem zo snel mogelijk opgelost en kan je hopelijk snel weer internetten. :blush:


Hanna, last maar even zitten. Mijn internet was morgen belangrijk. Ik probeer al een gefeelte vd dag een manier te vinden om telefonisch in contact met kpn te komen. Dat lijkt onmogelijk. Ook via 0800-0402 . Ik zit in een service bedrijf en zou morgen een belangrijke meeting hebben vanuit huis. Dat heb ik aangepast. De rest vd week zit ik op een offshore platform. En mijn vrouw wil ivm covid gern mensen over de vloer. Dit ivm hoog risico groep. Ik bel morgen mijn buurman en ga ervan uit dat hij wel bij de kpn het gat in de grond kan laten zien wasr de kabels uitsteken

het probleem is dat iedereen kabel tv of glasvezel heeft maar wij nog ouderwets adsl koper draad.

 

nogmasls bedankt voor de moeite ik ga ervan uit dat morgen mijn buurman jullie weer belt.

dus laat de monteur voorlopig even zitten .


Hoi @Pksparks1962 
Inderdaad is dat ergelijk en krijg je een sms, maar je kunt wel degelijk iemand spreken.
Als je gevraagd wordt aan het begin van het gesprek om je vraag in te spreken zeg dan:
Ik wil een medewerker spreken.
Dan wordt je doorverbonden met iemand van van de KPN.


Goedemorgen @Pksparks1962, ik heb de monteur voorlopig uit de planning gehaald.
Om nog even toe te voegen, bij 0800-0402 moet je altijd een medewerker aan de lijn krijgen maar krijg je eerst altijd een sms met een link naar de site. Daarna is het even een seconde stil en word je doorverbonden met een medewerker. 
 

Houd ons op de hoogte!


Tot nu toe in ieder geval nog geen internet. Ik controleer gedurende de dag mijn cv thermostast en zonnepanelen, maar daar kom ik uit den helder niet in.

vanochtend even op experiabox gekeken, oranje led bij internet.

 

toen ik langs de plek reed wasr gistern de bomen gaten werden gegraven, staken de stukken kabels uit de grond.

 

fijn dat de monteur bij mij thuis voorlopig uit de planning is, want het zit niet bij mij thuis, maar 300 meter verderop.


Hier dus


Op het groen in de buurt vh bankje

 

krijg net sms dat men probeert het voor vrijdagavond as 1800 op te lossen. 
we gaan het zien. 
ben wel blij dat men nu geloofd dat het niet bij ons thuis binnen zit maar buiten. En dan 300 meter verderop.

wel vind ik de 100gb compensatie per mobiel netjes. Zou alleen prettiger zijn dat men de klacht eerder oplost.  Alle camera’s buiten etc zijn nu niet te controleren op afstand

 

 


Even om het topic te sluiten mijn samenvatting:

 

bij bellen naar 0800-0402 wachten tot ik iemand aan de lijn lrijg. Prima.

verder is er vandaag gewerkt aan de kabelbreuk. Schijnbaar heeft het geholpen dat de monteur die bij 2 andere buurtgenoten is gewezen op de plek waar de kabels omhoog lagen. Gelukkig werkt het weer.

vind wel dat ik de conversatie met iedereen positief heb ervaren en nogmaals de geste vd 100gb op onze smartphone kwam goed van pas.