Skip to main content
Beantwoord

Hoe kom ik af van het iritante gedrag van het KPN Abuseteam?

• January 25, 2025
  • 26 reacties
  • 402 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

26 reacties

wjb
Wijsgeer
  • January 28, 2025

​Als laatste opmerkingen (en dan schei ik er mee uit) heeft het KPN spamfilter geen mogelijkheid tot een white list (had XS4ALL wel) 

Ik heb al vele malen gepleit voor de implementatie van een greenlist of whitelist want dat is inderdaad een functionaliteit die heel behulpzaam kan zijn als work-around bij false positive's. De functionaliteit is er ook gewoon in de mailserver van KPN alleen weigert KPN die functionaliteit zichtbaar te maken in haar webmail.

​waarom wordt bij het KPN spamfilter het mail onderwerp aangepast met de kreet SPAM als dit (wellicht ten onrechte) als spam aangemerkt wordt.

Waarschijnlijk omdat KPN de abonnee duidelijk wil waarschuwen voor het feit dat die mail wel eens spam zou kunnen zijn. Reken maar dat er heel veel KPN abonnees zijn die technisch minder onderlegd zijn dan jij en ook daar heeft KPN aan te denken. Ik vind het dus helemaal niet zo gek om het onderwerp te laten starten met het woordje SPAM bij mails die initieel in de spamfolder geplaatst worden..