Skip to main content

Sinds kort wordt ik helemaal gek van 'Avira Endpoint Protection' bij opstarten.
Het vreet 100% schijfactiviteit, het lijkt wel een virus.
Super irritant!

Ik dacht dat het per ongeluk met iets mee geïnstalleerd was, maar het lijkt bij KPN-veilig te staan.

Ik kan het niet uitschakelen of weghalen.
Het staat ook niet als apart product geregistreerd.

KPN

• Klopt dit? Heeft F-secure iets met Avira te maken?
  • Is dit deel uit te schakelen?
  • Kunnen jullie het functioneren van F-secure aanpassen wat dit betreft?

Dit is onwerkbaar!

Hallo ​@Kaper N 

Alvira is een apart anti-virus programma en heeft niets met F-Secure te maken.

Als je via start en dan intypen Configuratiescherm, dat openen en dan naar Programma Verwijderen (of Programma’s en onderdelen).

Zie je hem daar wel tussen staan en zo ja, kan je hem dan wel verwijderen?

Anders kan je hier ook instructies van Alvira vinden, voer dan alleen het verwijderen uit: https://support.avira.com/hc/en-us/articles/360002858514-How-do-I-perform-a-manual-reinstallation-of-my-Avira-product

Dat had ik al bekeken, is niet van toepassing, werkt niet.

Sinds kort wordt ik helemaal gek van 'Avira Endpoint Protection' bij opstarten.

'Avira Endpoint Protection' kan je niet kopen/installeren als user. Dit is vaker een illegale download/installatie.

Als je het wil deinstalleren, open een opdrachtvenster als administrator en type volgende in:

C:\"Program Files"\Avira\"Endpoint Protection SDK"\endpointprotection.exe uninstallSdk

Het vreet 100% schijfactiviteit, het lijkt wel een virus.

Het is geen virus maar een service van Avira Antivirus voor ontwikkelaren om zijn SDK in hun producten te integreren.

Ik dacht dat het per ongeluk met iets mee geïnstalleerd was, maar het lijkt bij KPN-veilig te staan.

• Klopt dit? Heeft F-secure iets met Avira te maken?

KPN nog F-secure heeft iets te maken met Avira.

Ik ben er uiteindelijk vanaf gekomen, met veel moeite.
Ik weet niet wat er wel of niet voor nodig was, maar dit waren de stappen.

• Herstart in safe-mode.
  • Ga naar C:\Program Files (x86)\KPN Veilig\epp
  • Maak jezelf owner.
  • Geef jezelf recursief alle rechten (allerlei weigeringen kunnen optreden).
  • Haal de rechten van alle andere accounts compleet weg. Dit leek beslissend.
  • Herstart opnieuw safe.
  • Gooi de directory weg (kan nu pas).
  • Maak de prullenbak leeg.
  • Herstart normaal.
  • In autoruns staat dit ‘virus’ nog steeds vermeld en is niet weg te halen.

Ik vrees dat dit met Ccleaner mee-geinstalleerd is, en niet voor de eerste keer.

Hoewel er recentere installaties zijn van Adobe en toch KPN-veilig.

En het stond dus onder KPN.

Super irritant!

Ik had die Avira directory helemaal niet.

Ik was er nog niet vanaf!
KPN-Veilig gaf een melding, wilde herstarten, en herinstalleerde zonder internet toch weer EPP!!
Het lijkt er dus toch aan verbonden!

Daarna heb ik zonder safe-mode de voorgaande stappen herhaald.
En vervolgens de epp-directory leeg aangemaakt, en mezelf als enige rechten gegeven.

Nu afwachten wat er verder gaat gebeuren.

KPN-Veilig wil alweer hetzelfde doen.

Dit is ellende.

KPN, doe hier iets aan!

Ik kan wel helpen, maar zie niet waarom ik iemand moet helpen van zijn illegale software af te komen. Mijn tips: vraag aan Avira support

https://support.avira.com/hc/en-us/articles/360003162153-Uninstallation-of-Avira-for-Windows

Ik kan wel helpen, maar zie niet waarom ik iemand moet helpen van zijn illegale software af te komen. Mijn tips: vraag aan Avira support

Mijn tip: lezen.

F-Secure is net als Microsoft OEM partner van Avira. Dus aannames over illegale software of dat deze niets met elkaar te maken hebben is niet correct!!

F-Secure is net als Microsoft OEM partner van Avira. Dus aannames over illegale software of dat deze niets met elkaar te maken hebben is niet correct!!

Avira Endpoint is allang EOL en dus deze licentie is sowieso ongeldig en ermee illegaal. Als je aanneemt dat deze software legaal is gebruikt, mag je graag helpen.

Ik heb een herinstallatie gedaan van KPN-Veilig.
Plus opschonen van files en registry.

En toen werd dat klotige EPP doodleuk weer mee geïnstalleerd!

Dit is of een hardnekkig virus.

Of KPN-Veilig/F-secure zit te klooien met een Avira-SDK
Het staat nu in: C:\Program Files\KPN\KPN Veilig Virusscanner\epp\Endpoint Protection SDK

Op een melding bij F-Secure is nog niet gereageerd.

Laat KPN hier eens iets over zeggen en doen!

Kan je hem niet vinden in CCleaner?
Klik op Extra (steeksleutel) dan op De-Installeren.

Kijk of hij daar voor komt

Of dat je het kan uitschakelen.

Hoi ​@Kaper N . Ik heb geen idee wat dit is en waar het weg komt. 

Weet je zeker dat het verband houdt met KPN Veilig?  Of kan het zijn dat het ergens is meegekomen met een dubieuze download?  Ik wil uiteraard niks insinueren maar ik heb ook wel eens te goeder trouw iets gedownload wat achteraf niet helemaal in de haak was. 

Ik heb de endpoint protection ook zonder te weten.  Op internet is te vinden dat F-secure nu een component van Avira gebruikt. Zoek op “F-secure and avira “ Dus geen illegale software en het is dus daadwerkelijk een onderdeel van kpn veilig. Hopelijk is de activiteit eenmalig en wordt niet bij iedere reboot een grote scan uitgevoerd.

Lijkt inderdaad wel degelijk bij de KPN Veilig Virusscanner vandaan te komen, ik heb hem ook:

Reageer