Skip to main content
Vraag

Iemand heeft toegang tot MijnKPN account en vraagt Netflix aan

• June 4, 2025
  • 9 reacties
  • 275 keer bekeken

Sinds gister nacht is mijn account door iets of iemand gehackt, en is er meteen maar een Netflix abo afgesloten.

Steeds als ik weer probeer te koppelen dan neemt de hacker het gewoon weer terugĀ  na een tijdje.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@slachtoffer van de Russen, dat klinkt niet goed inderdaad! Als je het opnieuw probeert te koppelen, is dat aan hetzelfde account, of aan een nieuwe account? Ik denk dat je in dit geval het beste een nieuw KPN ID kunt aanmaken, 2 stap verificatie aanzetten en daarna jouw abonnement daaraan koppelen.Ā 

Daarmee maak je jouw account veiliger en kunnen dit soort dingen voorkomen worden.Ā 

Als je daarnaast ook jouwĀ profielĀ ook volledig kunt invullen kunnen wij aan deze kant ook meekijken, en kijken wat er met het Netflix abonnement gebeurt.

• Topper
  • June 5, 2025

Mij is eergister nacht precies hetzelfde overkomen!Ā 

Ik heb ook een nieuw account aangemaakt maar dat heeft helaas geen zin. De hacker heeft mijn oude account id veranderd naar een voor mij onbekend mail adres en vervolgens zijn telnr gekoppeld aan dat account. Elke keer wanneer ik tv/internet koppel aan mijn nieuwe account, ontkoppeld diegene het weer en zo gaat het al de hele dag door.Ā 

Ā 

@topicstarter... ik heb vanmiddag contact gehad met KPN en word morgen terug gebeld door de fraude helpdesk en a.s. donderdag heb ik een afspraak staan voor een aangifte. Wellicht kunt u deze stappen ook ondernemen.

Welk mail adres ziet u staan? Bij mij is het t.o.r.r.jh.g.a.r.d@gmail.com

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 5, 2025

Veel sterkte met de oplossing. Ik denk dat deĀ KPN de juiste stappen zal nemen om de controle terug te krijgen.

En neem in de toekomst graag meteen de juiste maatregelen om dit te voorkomen. Zoals Jasper aangeeft: zorg dat naast iets dat je weet (wachtwoord) je ook zorgt voorĀ beveiliging door iets wat je bezit (telefoonnummer voor sms of een token). Daarmee voorkom je deze ellende.

Nog een extra punt van aandacht voor de komende dagen: ben alert op je andere accounts. Gebruik je het mailadres dat hoort bij je KPN id ook bij andere diensten of shops (bol.com bijvoorbeeld). Gebruik je daar hetzelfde wachtwoord? Verander dan per direct je wachtwoorden en zet waar het kan de tweede factor ook hier in. Hackers zullen dit zeker gaan testen als ze een mailadres en wachtwoord in bezit hebben.

• Topper
  • June 5, 2025

Bedankt voor je toelichting!Ā 

Ā 

Ik heb alle wachtwoorden vanmiddag snel veranderd en extra beveiliging op gezet!Ā Ā hopen dat het word opgelost.Ā 

Ā 

Heeft u inmiddels al contact gehad met de fraude helpdesk en heeft de hacker nog geprobeerd in te loggen?Ā 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 5, 2025

Wel toevallig dat er nu korte tijd twee topics met meerdere verschillende klanten hiervan last heeft.Ā 

Kan toeval zijn, maar begin wel vermoedens te krijgen dat er ergens een datalek heeft plaats gevonden. Voor de duidelijkheid beschuldig ik hier KPN niet van. Het kan tenslotte ook een andere lek zijn geweest als je wachtwoorden hergebruikt.Ā 

Tip: gebruik overal unieke wachtwoorden voor, samen met een password manager zoals 1Password.Ā 

En ik hoop heel erg dat er snel passkey ondersteuning komt, samen met 2FA zonder SMS.Ā 

• June 6, 2025

Deel van het probleem is dat huisgenoten of anderen die toegang hebben tot de TV app ook vrij makkelijk in de klant omgeving kunnen komen. 2FA lost wel op maar is niet geheel waterdicht.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

Deel van het probleem is dat huisgenoten of anderen die toegang hebben tot de TV app ook vrij makkelijk in de klant omgeving kunnen komen.

Als iemand probleem heeft met huisgenoten, heeft hij grotere problemen dan problemen met KPN. Huisgenoten kunnen makkelijk "social hackingā€ methoden toepassen, zoals wachtwoorden resetten met de controlevraag zoals 'hoe was je moeder meisje naam’

2FA lost wel op maar is niet geheel waterdicht.

2FA met een authenticatie app is waterdicht, tenzij deze App op dezelfde telefoon geĆÆnstalleerd is als de wachtwoord manager of de KPN App. Iemand de toegang tot de telefoon heeft, kan ook 2FA code afvangen (moeilijk, maar wel maakbaar)

Ā 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

Deel van het probleem is dat huisgenoten of anderen die toegang hebben tot de TV app ook vrij makkelijk in de klant omgeving kunnen komen. 2FA lost wel op maar is niet geheel waterdicht.

Mijn huisgenoten gebruiken abonnementsnummer + pincode voor TV. Ze hebben wel eigen accounts voor mobiele abonnementen, maar vind het zelf prettiger om accounts gewoon ā€˜gescheiden’ te houden.

Nadeel van huidige 2FA via sms is vooral dat het ontzettend lang duurt voor je de sms krijgt. Soms pas na een uur. Dat was echt niet te doen.

Jasper van KPN
Moderator

ik heb vanmiddag contact gehad met KPN en word morgen terug gebeld door de fraude helpdesk

Wij hebben ook contact gehad met deze afdeling, zij geven aan dat als je hierdoor bent getroffen, je bericht zult krijgen. Vanuit daar zal het verder opgepakt en per persoon geregeld worden.

En ik sluit me volledig aan bij iedereen die 2 stap verificatie (2FA) adviseert, bescherm jezelf en je gegevens altijd zoveel mogelijk online.