Skip to main content

Ik heb een probleem bij KPN veilig ik kan de app Google Zoeken app niet blokkeren graag de optie om hem bij KPN veilig tussen apps de mogelijkheid dat ik hem kan blokkeren want tussen apps in app beheer staat hij er niet tussen waardoor je het kan omzeilen omdat hij niet te zien is ik hem ook niet een rood kruisje achter kan zetten in app beheer. Graag oplossing hiervoor en dat ik de app wel kan blokkeren. Ik heb een Samsung telefoon  A52S met Android 12. De app heet GOOGLE. Google LLC. Ik moest dit hier delen want de telefonische klantenservice wilde dit niet oplossen.

Tja, als je de Google Zoeken app niet wilt (gebruiken) zijn er maar 2 opties:

Niet gebruiken of

Een Apple iPhone kopen.

Je hebt nu eenmaal een Adroid telefoon en Google is daar de basis van.


Beste PeterG,

Het gaat er niet om dat google niet wil gebruiken. Het gaat erom dat ik de mogelijkheid wil hebben om de Google app te kunnen blokkeren met KPN veilig zodat als ik hem open geblokkeerd word en niet kan gebruiken.  Je kan namelijk de andere google apps wel blokkeren vandaar. Waarom bij deze app dan niet. Op deze manier kunnen mijn kinderen het filter alsnog om zeilen en heeft het filter geen zin.

 

In app beheer kan je alle apps van google blokkeren behalve google app.


Ik gok dat Google zelf dit geblokkeerd heeft. En dat KPN daar niets aan kan doen. Volgens mij kan je die app ook niet verwijderen. Is denk ik gewoon een vast onderdeel van Android. Veel andere Google apps zijn wel te verwijderen.


Nou, dat Google zoekbalkje zal vast te verwijderen zijn. Mijn moeder is deze al een aantal maanden “kwijt’ op haar telefoon. Wat ze gedaan heeft weet ze niet. Maar als je je vinger er wat langer op laat dan krijg je de optie Wissen.

Het uitschakelen (kan ik hier wel op de Samsung A40 overigens) heeft tot resultaat dat andere Google toepassingen (als browser Chrome en Gmail) ook niet meer (goed) werken.

Mijn moeder heeft 'm, denk ik, gewoon gewist. Bij haar werkt Google Chrome gewoon. Daarin zijn sites geblokkeerd als je KPN Veilig gebruikt. Daar kun je dus ook zoeken, maar niet zo'n site openen.

Je moet je kinderen gewoon niet op jouw telefoon laten.


Fijn dat jullie mij proberen te helpen ben daar dankbaar voor.

Het gaat niet om het zoek balkje het gaat om de google app zelf en de app uitschakelen kan wel maar elk kind kan het dan weer aanzetten. Het gaat erom dat als ze de app open de app geblokkeerd word door het filter.  Ik vind het raar dat de meeste google apps wel te blokkeren zijn en alleen de google app kan dat niet omdat google het geblokkeerd  heeft ,waarom alleen app de google app en waarom wel bij de andere apps van google.

PeterG als je het filter gebruikt moeten de kinderen de kpnveilig brower app gaan gebruiken en kunnen ze andere browers niet meer gebruiken en maakt het niet uit of chrome browser niet meer werkt.


Google App? Er zijn er vele:

browser Google Chrome of

Gmail of

Foto's of

Youtube

Google TV

Maps

Drive

Play music

en ga zo maar door.

Er zijn wel 10 apps van Google.

Die verzamelbutton met meerdere apps van Google erachter is gewoon een snelkoppeling naar al die verschillende.


Peter G dit is de enige app die in KPN veilig niet te blokkeren valt zie afbeelding hieronder:

 


Hmm, is eigenlijk ook dezelfde als het zoekbalkje op je telefoon. Dat zal een restrictie van Google zelf zijn.

KPN bepaalt overigens niet wat wel en wat niet. Het is gewoon F-secure. En Google zal ook een flinke vinger in de pap hebben. Het is tenslotte Android en dat is voor 90 % eigenlijk Google volgens mij.

Je kan 'm verwijderen. Zoeken kan dan via de Google browser waarin F-secure wel werkt.


Goedemorgen @bloffie en welkom hier op ons forum!

Ik zie dat de community je al verder op weg probeert te helpen, mooi om te zien. Bij het bovenstaande antwoord van @PeterG moet ik me ook aansluiten. Hopelijk weet je hiermee waar je aan toe bent.Â