Skip to main content

Ik heb KPN Veilig verwijderd van mijn macbook pro omdat ik problemen had met de extensie bij firefox Ik gebruik Catalina 10.15.7

Het lukt het mij niet meer om KPN Veilig virusscanner te installeren. Heb alle mogelijkheden al geprobeerd met diverse browsers.

Programma wordt wel gedownload maar kan het programma niet openen

Dit is wat ik zie maar programma reageert niet/

Heb programma’s van andere applicaties gestet. Kon deze downloaden en installeren. Het ligt dus niet aan het installatieprogramma op mijn macbook pro.

Hi @Bertjevan, ik denk graag mee. 

Wij hebben de afgelopen dagen een storing gehad met KPN Veilig, zou je het nogmaals willen proberen? Mocht het nog niet werken, zou je onderstaande stappen willen uitvoeren? 

  1. Ga naar de website van KPN Veilig, log daar in, klik op je toestel en klik op "Licentie vrijgeven”
  2. Klik daarna op "Apparaat toevoegen” en volg de instructies om het weer te installeren.

Hallo @Bertjevan ,

Mogelijk kreeg je deze melding te zien: 

“KPN Veilig Virusscanner kan niet worden geinstalleerd op deze schijf. macOs 12 of hoger is vereist”.

mac OS 10 (Catalina) en macOS 11 (Big Sur) worden niet meer ondersteund door KPN Veilig. Je hebt macOS 12 Monterey, macOS 13 Venttura of macOS 14 Sonoma nodig. 

Van Wikipedia : 

macOS 12 Monterey

MacOS 12, genaamd Monterey, is de opvolger van macOS Big Sur. Het werd gedemonstreerd tijdens de WWDC 2021 op 7 juni 2021, en kwam beschikbaar op 25 oktober 2021. In deze versie verscheen Opdrachten voor geautomatiseerde taken, Universal Control voor het besturen van een iPad, een nieuw ontwerp van de Safari-browser, en verbeteringen aan FaceTime.

macOS 13 Ventura

MacOS 13, genaamd Ventura, is de opvolger van macOS Monterey. Het werd gedemonstreerd tijdens de WWDC 2022 op 6 juni 2022, en werd uitgebracht op 24 oktober 2022. Ventura introduceerde Stage Manager, een functie voor het samenvoegen van meerdere apps en vensters aan de zijkant van het scherm, en Continuïteitscamera, waarbij een iPhone als webcam te gebruiken is.

macOS 14 Sonoma

MacOS 14, genaamd Sonoma, is de opvolger van macOS Ventura. Het kwam beschikbaar als gratis download op 26 september 2023. Nieuw zijn Widgets, die op het bureaublad geplaatst kunnen worden, bijvoorbeeld voor het tonen van het weer of de agenda. Ook is er een gamemodus met betere ondersteuning voor het gamen op een Mac. Ten slotte zijn er video-achtergronden beschikbaar als schermbeveiliging, die naadloos overgaan in een afbeelding op het bureaublad.

 

 

Ik heb het idee dat de website niet helemaal bijgewerkt is, maar Catalina werkte al langer niet meer. Dit staat er nu: 

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig/kpn-veilig-op-mac

Op welke MacOS-versies werkt KPN Veilig Virusscanner?

Op deze 3 versies:

  • MacOS versie 11 "Big Sur"

  • MacOS versie 12 "Monterey"

  • MacOS versie 13 "Ventura"

Staat er een andere versie op je Mac? Dan kan je KPN Veilig Virusscanner niet gebruiken. Update eerst je besturingssysteem. Of gebruik de plug-in voor browserbeveiliging. Dan internet je in ieder geval wel veilig.

(Sonoma wordt helemaal niet genoemd.)  

 

edit 25-2 :  

bron : 

https://www.f-secure.com/nl/internet-security

Welke platforms worden ondersteund?

Windows 8.1, Windows 10 versie 21H2 of later, Windows 11, macOS 12 (Monterey) of later, iOS 16 of later, Android 10 of later. ARM-tablets worden niet ondersteund.