Skip to main content

Ik heb een toegangscode van KPN gekregen om m'n simkaart te activeren maar ik heb niks aangevraagd, is dit phishing? 

 

Ik kreeg laatst ook berichten over dat ik een rekening dubbel zou hebben betaald en ik op een link moet klikken om m'n geld terug te krijgen, hierover heb ik gebeld en dat is niet waar. Nu dit weer...

Ik raad je aan even telefonisch contact op te nemen met 0800-0402.

De telefonische klantenservice kan dan op basis van enkele gegevens nakijken of er misschien iemand een abonnement met jouw gegevens heeft afgesloten. Deze kunnen ook direct nakijken waar de toegangscode precies op slaat, welke simkaart het betreft en hoe het zit met die dubbele betaling.

 

 

Het zou phishing kunnen zijn, maar een beller is sneller. Als het wel een serieus iets is, dan kan er sprake zijn van bijvoorbeeld identiteitsfraude.


Bedankt voor je reactie! Gelukkig konden ze zien dat er geen extra simkaart was aangevraagd maar kan helaas het nummer niet blokkeren


Dit is oa de reden van mijn vraag kan er niet zoals bij veel bedrijven een anti phishing code ingesteld worden als je een mail van kpn krijgt, zodat men kan zien dat deze werkelijk van kpn afkomstig is.