Skip to main content
Vraag

Inloggen met tweestapsverificatie (2FA) lukt niet, ik heb een buitenlands nummer

• December 28, 2025
  • 11 reacties
  • 68 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Er is geen KPN winkel in Bonaire. Simpel, ik wil mijn (Bonaire) telefoonnummer kunnen gebruiken. Blijkbaar is dat heel erg moeilijk, want nu is het nog steeds niet geregeld. Ik moet iets wijzigen, daarvoor heb ik toegang nodig. In de tijd van XS4ALL zou dit niet gebeurd zijn, KPN is qua klantvriendelijkheid niet te vergelijken, helaas.

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 28, 2025

nah, echt klantgericht dan. Ik wacht even af. tnx

Tja. KPN verkoopt abonnementen alleen in Nederland. En voor Nederland met vakantiegebruik in de EU.

Jij gebruikt een mobiel abonnement? Of prepaid?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • December 29, 2025

ik heb geen mobiel abonnement of pre-paid bij KPN. Ik heb alleen een @xs4all account voor o.a. mijn mailbox. Ik was al jaren bij XS4all, verhuisde jaren geleden naar Bonaire en heb steeds gebruik gemaakt van @xs4all. Inmiddels is het helemaal overgegaan naar KPN en is die 2traps securitry ingevoerd. Omdat daar blijkbaar alleen Nederlandse telefoonnummers ingevuld kunnen worden kan ik met mijn lokale mobiel nummer (+599) niet meer inloggen. Dat het bij introductie van 2 traps even wat haperingen zouden zijn is misschien te accepteren, maar inmiddels is het maanden en kan ik nog steeds niet inloggen. Dus inderdaad bepaald niet klantvriendelijk van KPN.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@hotson en ​@nieuwvlietbad 

Tweestapsverificatie (MFA) is verplicht bij KPN, en zorgt ervoor dat je persoonlijke gegevens nog beter beveiligd zijn voor criminelen en/of hackers.
De optie tweestapsverificatie kun je niet zelf uitzetten, ook de medewerkers van de klantenservice kunnen deze optie niet voor je uitzetten.

Een verificatie sms wordt alleen verstuurd naar een Nederlands 06-nummer, dus een buitenlands mobiel telefoonnummer werkt dus niet.

Dit wordt ook vermeld vanuit KPN:

Welk telefoonnummer moet ik opgeven?

Geef altijd een Nederlands 06-nummer op. Kies een nummer waar je bij kan als je de sms krijgt met de extra code om in te loggen.

Heb je geen Nederlands 06-nummer? Dan staat onze klantenservice klaar om jou te helpen met je vraag, wijziging of verlenging. 

Tip! Je kan een Nederlandse prepaid simkaart kopen en deze gebruiken voor authenticatie.

Alles over de verplichte tweestapsverificatie lees je in deze kennisbank:

Heb je dus alleen een buitenlands mobiel telefoonnummer, dan kun je voor een vraag, wijziging of verlenging bellen met de klantenservice.

Via een mobiele telefoon: +31 6 12001200
Via een vaste telefoon: 0031 6 12001200

Openingstijden:

• Maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag en nationale feestdagen gesloten, behalve bij storingen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 5, 2026

Hi ​@hotson, dit is inderdaad lastig als je op Bonaire zit. 

Michel heeft je al op weg geholpen, waarvoor dank. Als ik nog even buiten de box denk, dan zou je ook online een Nederlands e-sim prepaid kunnen nemen bij een provider en die gebruiken. Als je daarop zoekt in een zoekmachine vind je een aantal opties. Hopelijk heb je hier iets aan. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • January 5, 2026

Toch vraag ik mezelf af, of Bonaire  ook tot Nederlands grondgebied gerekend zou kunnen worden.

Indien ja, dan zou het KPN sieren, als hun prodiucten ook op Bonaire leverbaar zijn. 

Bonaire is,  weliswaar een bijzondere, maar toch een gemeente van Nederland.

Ik vraag me af hoe een rechter daarover zou denken. 

@hotson, Misschien kunt u ter plaatse juridische info inwinnen, zie onderstaande link;

https://www.rijksdienstcn.com/justitie-veiligheid/kosteloze-rechtskundige-bijstand

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 5, 2026

Dat MFA nodig is voor de beveiliging is duidelijk. Ik heb ook niets tegen MFA. Ik heb iets tegen KPN die mij, wonende in een overzees gebiedsdeel van Nederland, zomaar voor het blok zet dat ik MFA niet kan gebruiken. Ik begrijp niet dat de telefoonnummers van de BES eilanden (Bonaire, St Eustatius en Saba) niet als Nederlandse nummers gezien kunnen worden. Hoe moeilijk is dat om dat kleine groepje mee te nemen? Het is een kwestie van wil, ze willen niet klantgericht zijn. En hier vandaan 06 nummers bellen voor hulp? Wie gaat dat betalen? Voor een simpel kort gesprek ben je zo een paar tientjes kwijt. 

DUS: KPN het kleine groepje +599 gebruikers toevoegen...

• January 5, 2026

En hier vandaan 06 nummers bellen voor hulp? Wie gaat dat betalen? Voor een simpel kort gesprek ben je zo een paar tientjes kwijt. 

Je hoeft er natuurlijk niet mee te bellen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 5, 2026

10-tje tegoed storten. Af en toe smsje versturen om prepaid geldig te houden. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 5, 2026

Beste Marlon92, ik schreef NAAR een 06 nummer bellen (de KPN helpdesk blijkbaar) en niet MET het 06 nummer.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • January 5, 2026

beste PeterG. Zeker, 10tje storten, wel steeds SMS-je sturen, elk kwartaal. helaas heb ik ervaring dat als ik het vergeet (toen 5 dagen te laat) ik meteen weer een nieuwe kaart moet aanschaffen. Waarom zadelt KPN ons op met deze extra toestanden? Laten ze nu gewoon de BES telefoonnummerreeks toevoegen, hoe moeilijk kan dat zijn?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Dat MFA nodig is voor de beveiliging is duidelijk. Ik heb ook niets tegen MFA. Ik heb iets tegen KPN die mij, wonende in een overzees gebiedsdeel van Nederland, zomaar voor het blok zet dat ik MFA niet kan gebruiken. Ik begrijp niet dat de telefoonnummers van de BES eilanden (Bonaire, St Eustatius en Saba) niet als Nederlandse nummers gezien kunnen worden. Hoe moeilijk is dat om dat kleine groepje mee te nemen? Het is een kwestie van wil, ze willen niet klantgericht zijn. En hier vandaan 06 nummers bellen voor hulp? Wie gaat dat betalen? Voor een simpel kort gesprek ben je zo een paar tientjes kwijt. 

DUS: KPN het kleine groepje +599 gebruikers toevoegen...

Hoi ​@hotson 

Het heeft niets te maken of KPN het wel of niet zou willen doen, maar om het feit dat het technisch onmogelijk is om dit binnen de systemen door te voeren.
KPN is géén provider van de BES eilanden, maar alleen van Nederland.
Dit geldt ook voor de andere Nederlandse providers zoals Odido en Vodafone Nederland.

Op de BES eilanden heb je de volgende providers:

• Digicel Curaçao
  • Telcell N.V.
  • UTS N.V.

Deze 3 providers hebben als verzorgingsgebied de BES eilanden, en deze 3 zorgen dat het mobiele netwerk wordt onderhouden, en dat je vaste diensten (internet, televisie en vast bellen) kunt afnemen voor bij je thuis.
Hun systemen zijn ook ingericht op de mobiele telefoonnummers met +599, aangezien de bovenstaande 3 providers ook de Nederlandse 06-nummers niet kan integreren in hun systeem.

Het is niet zo simpel als je nu zegt, door even de +599 van de BES eilanden toe te voegen, gewoonweg omdat het systeem van KPN hierop niet zijn ingericht, deze werkt alleen met de Nederlandse 06- en vaste telefoon nummers.
Daarnaast heeft ook nog eens te maken met de simkaart-nummers, die gekoppeld zijn aan de Nederlandse 06-nummers.

Ook als wij vanuit Nederland naar de BES eilanden moeten bellen, betalen we daar als Nederlander ook per minuut voor (buiten de bundel), namelijk 0,30 eurocent per minuut.
Dus als je 20 minuten belt vanuit Nederland, kost dat ons dus 6,- euro.

De de beste en enige oplossing is om een Nederlandse prepaid te kopen, zodat je de verificatie sms'jes kunt ontvangen.

Bij Simyo Nederland kun je ook een eSIM bestellen met Prepaid: eSIM bij Simyo
Ook bij Vodafone Nederland kun je Prepaid bestellen met een eSIM: Vodafone Prepaid eSIM