Skip to main content

Het installeren van KPN Veilig Internet F-Prot op mijn MacMini M1 met MacOS 14.3.1 (23D60) lukt niet, het blijft herhaaldelijk om password vragen na installatie.
 

Na een tijdje een ronddraaiend figuurtje te bekijken blijft de beveiliging uit en heb je als enige optie opnieuw inloggen.
Inloggen met email, password en SMS verificatie code - idem
Inloggen met iphone erbij en de app om de QR code in te scann - idem

 

  • Wanneer ik het op schildje klik zie ik dat er geen subcription key ingevoerd is. 

    Ik heb 15 mogelijke licenties, de MacMini is no 7. Na de installatie is de MacMini licentie overigens wel op de site met de KPN Veilig omgeving zichtbaar.

    Volledige de-installatie van de applicatie op de MacMini, reboot
    Wegslopen van de licenties van alle mac appaten uit mijn 15 licentie lijst. 
    Mac Mini toevoegen op de KPN omgeving. De download starten en installeren. En dan gewoon hetzelfde probleem.
  • Dit uitvoeren met Safari als browser maakt dat je specifiek op een safari link in de omgeving moet klikken.
  • Dit uitvoeren met Chrome als browser werkt identiek ook niet.
  • Dit uitvoeren met Mozilla Firefox als browser werkt identiek ook niet. 

    De MijnKPN App / klantenservice geeft me met DOT de chatbot, schat van een ding maar haar beperkte stroomschema’tje stuurt me naar de algemene informatie betreffende de installatie van de software. Eh… ja met dat stuk heb ik geen moeite. Ik heb problemen met het stuk wat de computer en de server aan de andere kant samen niet goed voor elkaar lijken te krijgen met een DRM/beveiligings/subscription key bestandje ding wat blijkbaar niet op mijn Mac terecht komt, of niet naar de server gestuurd wordt.

    Overigens werkt alles naar behoren, internet via UTP kabel, of via Wifi. Wifi ook uit gezet en alleen UTP kabel gebruikt. 
    Werkt ook indentiek niet

    UTP kabel eruit en alleen wifi gebruikt.
    werkt ook identiek niet.

    Dus?……
  • --------------
  • In terminal: 
    CURL -v -k https freedom prov freedome - vpn net  
    geeft antwoord. 
    Connected to server port 443

    * ALPN: curl offers h2,http/1.1

    * (304) (OUT), TLS handshake, Client hello (1):

    * (304) (IN), TLS handshake, Server hello (2):

    * TLSv1.2 (IN), TLS handshake, Certificate (11):

    * TLSv1.2 (IN), TLS handshake, Server key exchange (12):

    * TLSv1.2 (IN), TLS handshake, Request CERT (13):

    * TLSv1.2 (IN), TLS handshake, Server finished (14):

    * TLSv1.2 (OUT), TLS handshake, Certificate (11):

    * TLSv1.2 (OUT), TLS handshake, Client key exchange (16):

    * TLSv1.2 (OUT), TLS change cipher, Change cipher spec (1):

    * TLSv1.2 (OUT), TLS handshake, Finished (20):

    * TLSv1.2 (IN), TLS change cipher, Change cipher spec (1):

    * TLSv1.2 (IN), TLS handshake, Finished (20) SSL connection using TLSv1.2 /  code met streepjes die ik hiet niet paste

    * ALPN: server accepted http/1.1

    * Server certificate:

    *  subject: O=F-Secure; OU=Freedome servers; CN=freedome-prov.freedome-vpn.net

    *  start date: Nov 10 13:36:01 2023 GMT

    *  expire date: Nov  9 13:36:01 2025 GMT

    *  issuer: O=F-Secure; CN=Freedome Servers

    *  SSL certificate verify result: unable to get local issuer certificate (20), continuing anyway.

    * using HTTP/1.1

    > GET / HTTP/1.1

    > Host: freedome-prov.freedome-vpn.net

    > User-Agent: curl/8.4.0

    > Accept: */*

    < HTTP/1.1 200 OK

    < Server: nginx

    < Date: Sat, 10 Feb 2024 17:40:58 GMT

    < Content-Type: text/html

    < Content-Length: 51

    < Last-Modified: Tue, 19 Sep 2023 08:10:59 GMT

    < Connection: keep-alive

    < Keep-Alive: timeout=10

    < ETag: "65095793-33"

    < Accept-Ranges: bytes


    Nothing to see here.

    * Connection #0 to host freedome-prov.freedome-vpn.net left intact

    mark@Marks-Mac-mini ~ % 


    --------------

    Nu zijn jullie aan de beurt.

    - Mark

Aanvulling, op een PC waar de software wel al stond geinstalleerd die ik dat de update niet lukt - er lijkt iets niet helemaal in de haak te zijn met de update server aan jullie/f-prot’s kant?

Nu jullie weer…

 


Welkom op de community @Mark V.. Dat is een gek probleem, daar heb ik zo ook geen verklaring voor. Had je KPN Veilig ook al eens verwijderd en daarna helemaal opnieuw geïnstalleerd om te kijken of dat een verbetering geeft? De gebruikersnaam en wachtwoord die je kunt gebruiken zijn dezelfde gegevens die je gebruikt om in te loggen bij MijnKPN.

Als dat geen verbetering geeft kan je ons het beste bellen op 0800-0402. Daarbij kunnen zij ook met jou meekijken.