Skip to main content

Ik snap er geen reed meer van.  ( mijn vrouw had kpnveilig op laptop 5mnd laptop niet gebruikt )

Heb kpn veilig, zit in de beheerpagina en zie dat ik 3/15 lecenties nog vrij heb.

Ik stuur via de pagina naar de mail van mijn vrouw en zij krijgt deze binnen.

Ze klikt op de link we klikken door op ja en verder krijgen we geen r.k meer.

 

Zij heeft vandaag wel 6 updates van windows 10 gehad ervoor. maar ik doe alles wat ik bij andere doe.

Kan het met chrome te maken hebben windows draaid wel gewoon maar zij werkt met chrome vind ze fijner schijnbaar.

 

waar gaat het fout, moet ik edge van windows wel toestaan of heeft dat er niet mee te maken 

Admin: afgesplitst van originele topic

Hey @New Joke City, vervelend dat het installeren van KPN Veilig lastig gaat. Is dit inmiddels wel gelukt? Als dat niet zo is, kun je iets meer vertellen over wat er precies misgaat?

 

Eerst even dit: je vrouw had KPN Veilig op de laptop maar heeft dit enkele maanden niet gebruikt zeg je. Dat is niet een probleem. Als het programma verder niet verwijderd is, dan blijft deze wel aanwezig en werkzaam. En dan hoef je het ook niet opnieuw te installeren.

 

Als het programma wel verwijderd is, of je wilt het installeren op een nieuw apparaat, dan gaan we verder. Ik begrijp dat je inlogt op veilig.kpn.com en daar aangeeft een apparaat te willen toevoegen. In de pop-up selecteer je dat je dit op een ander apparaat wilt doen, en stuurt de installatielink per mail toe. Tot zover gaat het goed. Je vrouw opent de mail, klikt op de link en dan… Krijgt ze wel dit te zien?

Want het enige wat de link doet is de standaardbrowser openen om de downloadpagina te tonen. Als dat niet gebeurd, dan is er wellicht iets rondom de instellingen van de browser niet helemaal goed.

 

Als ze netjes die pagina te zien krijgt, klik dan op de downloadknop, dan zou het installatiebestand gedownload moeten worden. Die kun je vervolgens uitvoeren om KPN Veilig te installeren.


Probleem is opgelost door KPN op afstand.

 

Was eerst even aan het proberen en aan het puzzelen maar gelukt.

Had netjes alles verwijderd ( dacht ik )  maar medewerker KPN had een F-Secure verwijdertool gebruikt en weer ge-installeert en het werkte gelijk.

 

Dus probleem opgelost.

 

Admin: link toegevoegd