Skip to main content

Onze internetverbinding is normaal gesproken al langzaam ( ca 5,7 mbps), maar sinds enkele weken is het nu amper 4 mbps. Bij zo'n langzame snelheid kan je elk bitje extra gebruiken, vooral als je met meerdere personen op internet wilt.
Ik hoop dat er naar gekeken kan worden!
Alvast mijn hartelijke dank.
 

Hoi @Djaydoubleu! Dat zijn geen snelheden om over naar huis te schrijven. 😬 Heb je deze bekabeld gemeten of via de wifi? Mocht het via de wifi zijn, zou je dan de Wifi Manager eens willen doorlopen? Met name op de locaties in huis waar je nog nét wifi hebt. Dan kan hij zijn werk het beste doen. 

Ik zie dat je iets meer dan 4 Mbit/s kunt halen op je adres, maar als je normaliter bijna op de 6 Mbit/s zit en het nu bekabeld 4 Mbit/s is gaat daar iets niet goed. Ik heb de verbinding doorgemeten en kan daar verder geen gekke dingen vinden. Volgens de metingen haal je tot aan het modem in elk geval ook iets meer dan 6 Mbit/s. Is er niemand in huis ook intensief aan het internetten (streamen/downloaden) op het moment dat het internet traag is? 


Hallo Sanne_M,
Nadat ik stekkertjes opnieuw erin en eruit heb gehaald en de wifi manager heb doorlopen, haalt het systeem nu 5,1 mbps. Voorheen was dit toch nog wat hoger.
Zou het kunnen helpen om het modem een harde reset te geven?
Alleen weet ik niet meer hoe dat in zijn werk ging.
Zou je daarvoor een gebruiksaanwijzing kunnen geven?
mvrgr,
Wim 'Djaydoubleu’


@Djaydoubleu , jou internetsnelheid is erg laag. Is het niet mogelijk om Sneller Internet Buitengebied van KPN aan te vragen dan. Daarmee kan je je internetsnelheid verhogen.

Kijk eens op Deze website van KPN en vul dan je postcode en huisnummer in.


@Hoopvol Dank voor je advies. Heb het uitgezocht, maar is helaas niet mogelijk op mijn adres.
Toch bedankt voor het meedenken.
 


@Sanne_M Heb ondertussen gevonden dat je via de site van KPN een harde reset van het modem kan regelen. Is allemaal gelukt en de snelheid is lichtelijk toegenomen. Nu op 5,3 mbps. Meestal is de snelheid in het weekend nog ietsje lager dan door de weeks. Dus zal ik het morgen nog eens checken.
 


Levert Ziggo niet op jouw adres?


@Joep1965 
Een jaar of tien geleden, toen Ziggo nog athome was in mijn regio, had ik zeer slechte ervaringen met deze provider: wekenlang geen telefoon of internet, terwijl de rest van mijn straat wel een gewone verbinding had. Dus sindsdien durf ik niet terug naar Ziggo; misschien is de kabel fysiek defect op mijn adres.

 


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


 


@Joep1965 
Hierboven de gevraagde screenshot


Dr kabel is dus niet kapot.  Je zit ver van de centrale en dan is technisch gezien geen hogere snelheid mogelijk.  Bij Ziggo hebben ze niet stil gezeten in die tien jaar. Gewoon proberen.  Bij kpn wordt de snelheid voorlopig niet hoger. Niet achterom kijken maar vooruit!!


@DjaydoubleuAlleen als KPN de hele straat van glasvezel gaat voorzien, zou je nog bij KPN kunnen blijven, maar dat kan nog jaren duren. Het DSL netwerk gaan ze echt niet meer verbeteren, eerder opdoeken. Ziggo heeft ondertussen veel glasvezel naar straatkasten gelegd, de situatie zal nu echt wel beter zijn dan 10 jaar geleden. En je bent nu daar dan nieuwe klant, dan zullen ze je niet van meet af aan met een brakke verbinding opschepen.


@Joep1965 en @tmoesel 

Dank voor jullie advies. Ik denk dat ik er maar eens werk van ga maken. Ik wil ook wel es Netflix enzo… :-)

 


Niet denken maar doen. Je doet jezelf tekort als je het niet doet! Graag gedaan!


Goedenavond, ik neem even waar voor mijn collega.
Een maximale snelheid van 5Mbit/s is inderdaad wel echt ontzettend langzaam. Ik vrees dat we hier zoals je al gemerkt hebt helaas eigenlijk geen oplossing hebben (op de korte termijn).
Ik hoop dat we je in de toekomst weer kunnen verwelkomen als er hogere snelheden mogelijk zijn! Misschien met glasvezel? :blush:  Zodra we daar mee bezig gaan zul je daar nog wel bericht over krijgen!