Skip to main content

Sinds het gebruik van ESET thuis is de downloadsnelheid van mijn 1Gb verbinding gedaald naar 474 Mbps. Upload is hetzelfde gebleven 921 Mbps. Voorheen waren up- en download ongeveer gelijk, zo'n 920 Mbps via mijn Fritzbox 7590 AX.

DNS automatisch en dan kom ik uit op een DNS server van Microsoft.

In mijn omgeving is qua netwerk niets veranderd.

Oorzaak???

Dit heeft niets met ESET thuis te maken. 

En als je nu een DNS server van Microsoft gebruikt, dan gebruik je ESET thuis niet eens.

Marlon92,

Ik heb die DNS server niet ingesteld. Kennelijk is dat ingesteld via kpn en eset. Eset werkt normaal. Krijg gewoon een rapport met filter resultaten

Hoi @Fritsvl en bedankt voor je bericht :)

Zoals @Marlon92 hierboven al aangeeft, kan ik me niet voorstellen dat dit ook maar iets te maken zou kunnen hebben met het gebruik van ESET thuis. Als dat wel het geval was geweest, waren hier vele meldingen over binnengekomen en dat is niet het geval. Maar wat dan wel de oorzaak is, is een goede vraag. Mijn eerste ingeving is om in dit geval het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken. Ben benieuwd of dat voor de nodige verbetering gaat zorgen. Zie je bevindingen uiteraard graag tegemoet!

Jan, heb het inmiddels opgelost. Een reset naar fabrieksinstellingen van mijn Fritzbox 7590 AX deed wonderen. Internetsnelheid terug naar >900Mbit zowel up als down. Wat mij wel opvalt bij Speedtest is dat in de downloadsnelheid nog al wat variatie zit. Je ziet meerdere golfbewegingen in tegenstelling tot die van de uploadsnelheid, deze is vrij constant.

Fijn om te lezen dat je het probleem middels een reset van je eigen modem op hebt weten te lossen @Fritsvl en ook bedankt dat je dit hier nog even met ons hebt gedeeld :)

Wat betreft de variatie in de downloadsnelheid; mocht dit probleem aanhouden, dan is mijn advies om toch ook het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten lang stroomloos te maken!

Reageer