Skip to main content
Beantwoord

Is er een optie voor tweestapsverificatie via email?

• July 24, 2025
  • 7 reacties
  • 394 keer bekeken

Aangezien ik mijn nederlandsche telefoon uitschakel. En ik met een simkaartje in het buitenland verderĀ ga, komt die 2 stapsverificatie niet goed uit. Dus graag ook keuze voor email invoeren. Dit moet mogelijk zijn. Want zelfs het olvg west heeft nu ook die keuze. Eerder verander ik helemaal niks.

Beste antwoord door Erik van KPN

Goede vraag, ​@21hetty21. Op dit moment is sms-verificatie de enige beschikbare manier voor tweetrapsverificatie. Maar we gaan zeker nog aanvullende vormen toevoegen. Het is op dit moment alleen nog niet bekend welke dan eerst, en wanneer dat zal zijn. Zodra daar meer over bekend is laten we dat weten.

7 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • July 24, 2025

Hoe werkt het in de MijnKPN app?

Het inloggen in de app werkt hetzelfde als op de website. De eerste keer dat je inlogt op een apparaat, log je in met jouw KPN IDĀ en de SMS code. Daarna kun je kiezen voor ā€œOnthoud dit apparaatā€. Als je dit aanvinkt kun je voortaan op dat apparaat inloggen met alleen je KPN ID gegevens.

Daarnaast kun je binnen de app via de instellingen kiezen voor ā€œSneller inloggenā€, bijvoorbeeld met vingerafdruk of gezichtsherkenning.Ā 
Voor de veiligheid vervalt het overslaan van de sms-code automatisch na 6 maanden of eerder, als jij je wachtwoord wijzigt.Ā 

• Auteur
  • Topper
  • July 25, 2025

Wat een onzin allemaal, ik log nu in met een 5 cijferige code in op mijn kpn, en klaar is kees. En dat gebruik ik op al mijn apparaten. En mijn man heeft zijn eigen 5 cijferige code met dezelfde mijn kpn. Ook op al zijn apparaten. Dus ik verander helemaal niks. Ze kunnen mailtjes sturen dat ik dat moet doen, ik doe dus helemaal niks, want dan kan mijn man weer nergens in. En wij lopen tegen de 80 , wij vinden het wel gesneden koek. Dan maar geen mijn kpn meer, als er wat is bellen we wel met kpn.

• July 25, 2025

Wat een onzin allemaal, ik log nu in met een 5 cijferige code in op mijn kpn...

Dat doe je dan op de app. Op smartfoonen tablet. Dat blijft ook zo. Daar veranderd niets aan voor zover ik weet.

Maar stel dat je een nieuwe telefoon koopt, dan moet je daarop de eerste keer inloggen met code via SMS.

• Auteur
  • Topper
  • July 25, 2025

Als dat zo is, waarom stuurt kpn dan een mail met U moet 2 verificatie aanzetten?Ā Ā 

• July 25, 2025

Als dat zo is, waarom stuurt kpn dan een mail met U moet 2 verificatie aanzetten?Ā Ā 

Omdat het bij jou kennelijk nog uit stond?

2FA is alleen van toepassing op momenten dat je inlogt met emailadres en wachtwoord. Jij gebruikt bij de apps de 5 cijferige code. Maar jij zal ook zo af en toe onder sommige omstandigheden in moeten loggen met emailadres en wachtwoord. Dan moet je 2FA gebruiken. Dat moet wel correct ingesteld staan dan.

• Auteur
  • Topper
  • July 25, 2025

Dat staat nog steeds uit , want ik heb niks met die mail gedaan die kpn stuurde. Wie weet wat ik dan weer allemaal moet doen? En via sms ga ik niet werken, email wil ik nog wel doen, maar niet met sms.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 29, 2025

Goede vraag, ​@21hetty21. Op dit moment is sms-verificatie de enige beschikbare manier voor tweetrapsverificatie. Maar we gaan zeker nog aanvullende vormen toevoegen. Het is op dit moment alleen nog niet bekend welke dan eerst, en wanneer dat zal zijn. Zodra daar meer over bekend is laten we dat weten.