Skip to main content
Vraag

KPN Blokkade door Abuse Team

  • 14 August 2024
  • 8 reacties
  • 98 keer bekeken

KPN blijft mij blokkeren 

Sinds twee weken geleden is mijn internetverbinding tot vier keer toe weggevallen door KPN blokkade !. Elke keer een email naar abuse team gestuurd waarmee de blokkade opgeheven was. 

Daarnaast vroeg ik welke stappen KPN onderneemt om ervoor te zorgen dat deze storingen in de toekomst niet opnieuw voorkomen.

Het probleem deed zich als volgt voor:

  • De verbinding viel plotseling weg: Zonder enige waarschuwing of duidelijke reden stopt mijn internetverbinding met werken.
  • Herstel van de verbinding duurde heel lang: Soms duurde het enkele uren voordat de verbinding vanzelf weer terugkwam.

Ik heb meerdere keren de standaard troubleshooting stappen doorlopen, zoals het resetten van de modem/router, het controleren van de bekabeling, en het herstarten van mijn apparaten en weghalen  en verwijderen van software.

Eindelijk kreeg ik dit van KPN: 

(Mijn IP address heb ik weggehaald )

  Deze zijn allemaal op UDP poort 53 die door mijn Ring deurbel kamera gebruikt zijn tijdens live beelden kijken. 

waroom krijkt  KPN deze als abuse ? Ik werd erg moe en gefrusteerd van het continu bellen met klant service die niets kan doen  en de Abuse team die niet telefoonish bereikbaar is . 

Ben 3 maanden geleden vanaf Odido(na 10 jaar )  weg gestapt en nu heel veel spijt van heb. 

Abuse geeft behalve een waarschuwing in de regel ook altijd een oplossing op @Denis2024 .

Als je die oplossing uitgevoerd hebt en je hebt abuse daarvan in kennis gesteld geven ze de verbinding weer vrij.

Er gebeurt bij jou blijkbaar iets wat de integriteit van het netwerk in gevaar brengt en daar waakt KPN 24/7 over gelukkig.

Als het antwoord van abuse je niet duidelijk is gewoon weer even een mail naar abuse@kpn.com sturen en vragen om een duidelijke uitleg hoe e.e.a. op te lossen.

Succes.

 


Hallo @Denis2024 

 

Wat bedoel je precies met:

  Deze zijn allemaal op UDP poort 53 die door mijn Ring deurbel kamera gebruikt zijn tijdens live beelden kijken. 

 

Heb je poort 53 UDP opengezet via portforwarding? (open-dns-resolver)
Dat zou echt niet nodig hoeven zijn om beelden terug te kijken en die poort openzetten is vragen om problemen en levert meestal ook een blokkade op zoals je gemerkt hebt.


@GeSp KPN heeft elke keer mijn verbindig afgezet toen ik Livebeelden vanaf mijn Ring deubel had gekeken.

 

 


Dus wat ik al schreef, poort 53 staat blijkbaar open.

Als je geen portforward hebt ingesteld, staat er dan misschien uPnP ingesteld voor die Ring camera?
Zo ja, zet dat dan uit.


@JanD Abuse geeft behalve een waarschuwing maar regelt geen een oplossing op. wat Ik van hen heb gekregen is een heel algemene lijst met dingen die ik moest controleren . Ik ben zelf achter gekomen dat het melding vanaf mijn deurbel kwam.  Hoe het opgelost kunnen worden ?????


@JanD Abuse geeft behalve een waarschuwing maar regelt geen een oplossing op. 

Logisch. Het is uw thuisnetwerk met uw apparaten. 

Welke Experiabox heeft u? Of heeft u de KPN Box 12 of 14?


Ik heb geen KPN box alleen een  media converter  en eigen Asus router met mesh, server en ring kameras.


Heb je de laatste firmware versie nu al geïnstalleerd op je Asus router zoals in je vorige topic is aangegeven?

 

Daarna zou je dat open-dns-resolver probleem dan niet meer moeten hebben vermoed ik.

Als je die nieuwe firmware al wel hebt geïnstalleerd dan zou je de Asus kunnen resetten en opnieuw instellen, wellicht is er nog wat achtergebleven in de instellingen waardoor je nu dit probleem hebt.


Reageer