Skip to main content
Beantwoord

KPN Veilig beëindigt banksessie niet

  • 24 July 2024
  • 7 reacties
  • 33 keer bekeken

KPN Veilig beveiligt sessie die via je bank verlopen.

Momenteel werkt dat bij mij niet naar behoren. Als de transactie voltooit is, moet de beveiliging van sessie beëindigd worden en wordt je teruggeleid naar de webwinkel. Momenteel werkt dat niet. De sessie blijft staan. Ik krijg een groen scherm met de melding dat de site van de webwinkel niet veilig is en niet geopend kan worden.
In de afgelopen dagen heb ik dit meerdere keren ervaren met o.a. bol.com, mantel.com en bij een IDIN authenticatie.

Wat gaat hier fout? En wat is er aan te doen?

Ik durf je niet te zeggen wat er fout gaat en hoe je dit kunt oplossen, @lam002. Maar F-Secure kan je hier ongetwijfeld bij helpen. Ik wil je vragen om de instructies hier te volgen: Als uw sessie voor Bankierbeveiliging niet automatisch wordt afgesloten als u zich bij uw bank afmeldt.


Dank voor uw antwoord. Ik heb nog even gekeken wat er precies gebeurt. Het gaat fout bij het afronden van een transactie.
Stap 1. Ik doe een aankoop bij een webshop.
Stap 2. Ik kies voor betalen via Ideal.
Stap 3. Bank selecteren (ASN)
Stap 4. Betaling goedkeuren via de bank-app op mijn iPhone.

 

Nadat Stap 4. is voltooid moet de bankiersbeveiliging zichzelf afsluiten, maar dat gebeurt niet. Het lijkt me niet mijn werk dat aan F-Secure door te geven.


F-Secure zelf gaat niet helpen @Denise van KPN en @lam002 , want je hebt KPN Veilig via KPN en geen F-Secure-pakket via F-Secure, ze verwijzen je gewoon terug naar KPN is de ervaring van andere forumleden.

Als YouFone klant hoef je ook niet bij KPN aan te kloppen bij problemen, ondanks dat het ook via een KPN-lijn loopt.

Dit ter info.

Ik zal het bij mij een testen @lam002 .

Ik kom er op terug.

 

 


Ik zal het bij mij een testen @lam002 .

Ik kom er op terug.

Hallo @lam002 , zelf heb ik SNS, ingelogd, kreeg eerst waas over scherm, dit verwijderd, toen e.e.a. even gedaan binnen SNS, toen weer uitgelogd en website verwijderd, toen was ook de groene rand weg.

 


@JanD Deze situatie is toch even iets anders dan jouw vergelijking van Youfone en KPN. In dit geval is het namelijk toch echt F-Secure: Virusscanner van F-Secure | KPN Veilig. Dus voorbeelden doorgeven aan F-secure zal @lam002 toch echt zelf moeten doen. Dit helpt de ontwikkelaars namelijk om dit uit te zoeken en het nog beter te maken.


Hallo @Denise van KPN ik weet ook even niet meer hoe die zin van YouFone in de reactie terecht komt, heeft daar inderdaad niets mee te maken.

Slip of the pen denk ik, excuses voor de verwarring @lam002 

Een ander forumlid vroeg een keer om hulp bij F-Secure zelf en kreeg nul op het request en werd terug verwezen naar KPN omdat hij KPN Veilig gebruikt en niet het originele pakket van F-Secure.

Of is dat beleid bij KPN c.q. F-Secure gewijzigd.?

 

 


Hoe lang is dat geleden? Want er is wel een en ander veranderd, ja. Het product zelf heet ook geen KPN Veilig meer, maar gewoon F-Secure.


Reageer