Skip to main content

KPN veilig blokkeert alle sites. Wordt gevraagd ‘KPN Veilig Virusscanner wil wijzigingen aanbrengen. Voer je wachtwoord in om dit toe te staan’

Tijdens toestaan, na wachtwoord invoeren beweegt het blokje even en doet dan niets. Geen enkele site is nog toegankelijk, ook die van niet bankiersfuncties. 

Bij proberen te wijzigen via de app KPN veilig, kan ik het slotje niet eraf halen omdat die dan weer op hetzelfde wachtwoord scherm komt

Telefonisch contact gehad met KPN medewerker. Inmiddels het volgende geprobeerd en gedaan:

  • wachtwoord van KPN gewijzigd en gelukt
  • geprobeerd app van KPN veilig van computer te verwijden - niet gelukt
  • geprobeerd om in de veilige modus te komen van apple en dan te verwijderen - dan krijg ik de vraag van een soort reset van de hele computer, dat durf ik niet aan

Medewerker van KPN kan verder niets doen, adviseert me om dit op dit forum te zetten

Heb het idee dat ik in een circel kom van mijn eigen beveiliging, computer is nu vrijwel niet bruikbaar. Graag snel advies!

Beste @Marieke van Lierop, welkom! Je ervaart dit op jouw computer, heb je daar ook een andere Virusscanner op zitten? In dat geval is het beter om KPN Veilig Virusscanner niet te gebruiken. Je kunt deze verwijderen door:

 

  1. Klik links onder op het Windows] icoon
  2. Navigeer naar KPN Veilig Virusscanner
  3. Klik op Installatie ongedaan maken]
  4. Klik op KPN Veilig Virusscanner]
  5. Klik op Verwijderen/wijzigen]
  6. Selecteer Alle applicaties verwijderen]
  7. Klik op Volgende] KPN Veilig Virusscanner wordt verwijderd
  8. Klik op Sluiten]

Als dat niet lukt, kan je de F-Secure verwijdertool gebruiken. 

 

Mocht je niets anders gebruiken, kan je dan je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Dan kijk ik met je mee.