Skip to main content

Sinds een tijdje heb ik problemen met KPN veilig. Op het moment dat een website naar een subdomein gaat als voorbeeld neem ik https://bankieren.rabobank.nl/welcome dan krijg ik de volgende foutmelding: err_ssl_protocol_error. Echter al haal ik /welcome weg dan krijg ik de melding dat de website geblokkeert is door KPN veilig in de catogorie ?. Deze kan je vervolgens handmatig toevoegen bij geaccepteerde domeinen en het werkt dan wel. Dit geld trouwens niet alleen voor Rabobank maar ook voor het subdomein mijn.kpn.com en vele andere. Ik heb F-secure removal tool al gebruikt en vele andere online oplossingen. Iemand enig idee?

Hi @Jos Roelofs! Begrijp ik goed van je dat je nog steeds deze foutmelding krijgt, zelfs na het verwijderen van KPN Veilig?


Als ik kpn veilig verwijdert uitschakel is er geen probleem, alleen als ik deze weer aanzet blokkeert deze weer, ik heb dit probleem op de PC,  dus niet op de laptop, Ipad of Iphone


@Jos Roelofs wil je nog laten weten met welke browser je deze problemen hebt? En wil je eens zien of de tips in dit topic voor je van toepassing zijn?


microsoft Edge, heb alle diverse browsers uitgebrobeerd, blijft bij allen hetzelfde probleem.


@Jos Roelofs zou je het nog eens willen proberen via Google Chrome? Bevestig dat je het hebt geprobeerd via deze stappen. Bevestig ook dat je geen adblocker aan hebt staan. 

Als je daarna nog steeds dezelfde foutmelding krijgt, maak dan een screenshot en plaats die hier. Wees daarbij extra zorgvuldig dat er geen enkele persoonlijke gegevens zichtbaar zijn. Het gaat enkel en alleen om het webadres en de foutmelding. 


Het probleem doet zich voor in zowel de Google als Edge browser. Beide browsers hebben verder geen extenties. Het maakt trouwens ook niet uit of de extensie van F-secure uit of ingeschakeld is in de browser. Op het moment dat ik KPN veilig naar veilig browsen en bankieren ga en vervolgens op alle beveiliging uitschakelen druk werkt het weer in beide browsers. 

Een voorbeeld bij bol.com is nu dat de cookie pagina vastloopt en je niet verder kan komen met KPN veilig aan. Een screenshot toevoegen lukt hier niet en er valt verder ook niet veel op te zien. Een ander voorbeeld is dat op marktplaats.nl de afbeeldingen niet geladen worden als KPN veilig aan staat. 


@Jos Roelofs ik heb verder gezocht voor je. Als het goed is moet de oplossing in dit topic ook voor jou werken. zou je willen bevestigen dat dit het geval is?