Skip to main content
Beantwoord

KPN veilig blokkeert veel veilige websites

  • 27 July 2023
  • 25 reacties
  • 1394 keer bekeken

Heb vandaag KPN veilig verwijderd omdat vele veilige websites worden geblokkeerd. O.a. bol.com en booking.com. Hoe kan dat en moet ik een nieuwe cq andere beveiliger downloaden?

De vraag is of je het nodig vindt. Veel browsers hebben al de functie om onveilige websites te blokkeren. 

Heb je het al bij F-Secure gemeld?

https://www.f-secure.com/nl/support


Ik heb KPN Veilig (ofwel F-Secure) nooit hoog in het vaandel gehad.

Ik “beveilig” mijn Windows en Android machines gewoon met “Microsoft Defender”.

Microsoft Defender Antivirus is tenminste een “gewone” virus/malware scanner en Microsoft Defender SmartScreen doet zijn werk blijkbaar beter dan F-Secure.


Ik heb KPN Veilig op een virtuele Windows 11 installatie draaien. Met F-secure browser plugin in Edge. En ik kan in ieder geval de homepage van Bol gewoon openen.

En een beetje zoeken lukt ook.

Maar daadwerkelijk bestellen weet ik niet, want da ga ik hier niet doen 😄


Hoi @foxtrot1, welkom terug!
Heb je het nog werkend kunnen krijgen?

We hebben hier ook een handig artikel over:

 


Okay en bedankt.

Dan laat ik het maar bij Defender denk ik.


F-secure blokkeert google adservices in Firefox (niet in andere browsers), dus gesponsorde websites (bovenaan in google search) worden niet geopend (websites kunnen wel geopend worden, maar niet via de sponsored links) . Er is een update d.d. 11-09-2023 waar dit probleem is opgelost, maar die update is nog niet beschikbaar voor KPN veilig


Dan laat ik het maar bij Defender denk ik.

Ook ik gebruik alleen Microsoft Defender op mijn Windows en Android apparaten.


F-secure blokkeert google adservices ook in Chrome 😞 Ik wacht de update dan maar even af.


Hier ook het zelfde probleem F-secure blokkeert teveel pagina's

Ik heb wel gevonden dat alleen de extensie van de browser het probleem geeft, als kpn veilig normaal draait en de extensie in de browser is uit gezet komen de pagina's wel normaal.

Ik hoop dat KPN gauw met een update komt, ben verder wel zeer te spreken over KPN veilig.

Mag toch aannemen dat kpn veilig mijn computer toch wel schoon houd van ongewenste bestanden.

Ook als de extensie niet draait, Daarnaast draait bij mij altijd nog Windows beveiliging mee (Windows 11)


Zet in de instellingen van KPN Veilig onder "Veilig browsen" de instelling "Advertentieblokkering" uit.


@wjb Ik heb net advertentieblokkering uit gezet en de extensie weer aan het blijkt wel resultaat te hebben, Thnx @wjb


Zelfs de DigiD inlogpagina wordt bij mij geblokkeerd, en ZELFS de site van KPN.com en KPN veilig. 😲
En ook als ik deze pagina's toevoeg aan veilige en toegestane pagina's, worden ze nog niet geladen. Ik zet KPN Veilig dan ook uit, en dan nóg kan ik die websites niet laden.
Het is ONWERKBAAR met KPN Veilig. 
(Ik werk met Chrome)

Is dit op te lossen???


Goedemiddag @MireilleFulleke :)
Zou je dit topic eens door willen nemen en kijken of de oplossing er voor jou hier ook tussen staat? Mocht dat niet lukken dan kun je hiervoor ook altijd even bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). Vanuit daar kunnen mijn collega's je scherm overnemen en dus direct meekijken, ik verwacht dat we er op die manier snel uit zullen zijn!


Beste JanZ. Ik weet niet waarom je me naar ‘dit topic’ verwijst. Dit topic gaat over het installeren van KPN Veilig en daar gaan mijn vragen / klachten niet over. Mijn vragen / klachten gaan er over dat er extreem veel pagina's worden geblokkeerd, waardoor er niet meer te browsen is met KPN Veilig aan. 

Goedemiddag @MireilleFulleke :)
Zou je dit topic eens door willen nemen en kijken of de oplossing er voor jou hier ook tussen staat? Mocht dat niet lukken dan kun je hiervoor ook altijd even bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). Vanuit daar kunnen mijn collega's je scherm overnemen en dus direct meekijken, ik verwacht dat we er op die manier snel uit zullen zijn!

 

 


Beste JanZ. Ik weet niet waarom je me naar ‘dit topic’ verwijst. Dit topic gaat over het installeren van KPN Veilig en daar gaan mijn vragen / klachten niet over. Mijn vragen / klachten gaan er over dat er extreem veel pagina's worden geblokkeerd, waardoor er niet meer te browsen is met KPN Veilig aan. 

Goedemiddag @MireilleFulleke :)
Zou je dit topic eens door willen nemen en kijken of de oplossing er voor jou hier ook tussen staat? Mocht dat niet lukken dan kun je hiervoor ook altijd even bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). Vanuit daar kunnen mijn collega's je scherm overnemen en dus direct meekijken, ik verwacht dat we er op die manier snel uit zullen zijn!

 

 

Mijn excuses @MireilleFulleke , ik zie nu dat ik je per abuis het verkeerde linkje had meegestuurd. Ik wou je namelijk verwijzen naar dit topic maar had niet de juiste URL daarin gezet, my bad. Mocht je er met deze informatie nog steeds niet uitkomen, dan zou ik persoonlijk adviseren om even te bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402; mijn collega's vanuit daar kunnen op afstand je scherm overnemen en op die manier dus direct met jou meekijken. 


Beste JanZ. Ik weet niet waarom je me naar ‘dit topic’ verwijst. Dit topic gaat over het installeren van KPN Veilig en daar gaan mijn vragen / klachten niet over. Mijn vragen / klachten gaan er over dat er extreem veel pagina's worden geblokkeerd, waardoor er niet meer te browsen is met KPN Veilig aan. 

Goedemiddag @MireilleFulleke :)
Zou je dit topic eens door willen nemen en kijken of de oplossing er voor jou hier ook tussen staat? Mocht dat niet lukken dan kun je hiervoor ook altijd even bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402 (en geef vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). Vanuit daar kunnen mijn collega's je scherm overnemen en dus direct meekijken, ik verwacht dat we er op die manier snel uit zullen zijn!

 

 

Beste JanZ., nu geef je in de link van ‘dit topic’ een link daar het topic waarin ik zelf de vraag hebt gesteld. Dus daar ga ik het antwoord ook niet vinden, want anders had ik het al gevonden…..


Tja, vervelende onhebbelijkheid van KPN veilig dit, maar computer opnieuw opstarten lost bij mij dit probleem op en komt ook niet meer terug.

 


MireilleFulleke schreef:

Beste JanZ., nu geef je in de link van ‘dit topic’ een link daar het topic waarin ik zelf de vraag hebt gesteld. Dus daar ga ik het antwoord ook niet vinden, want anders had ik het al gevonden…..

Heb je ook naar dit bericht gekeken?


MireilleFulleke schreef:

Beste JanZ., nu geef je in de link van ‘dit topic’ een link daar het topic waarin ik zelf de vraag hebt gesteld. Dus daar ga ik het antwoord ook niet vinden, want anders had ik het al gevonden…..

Heb je ook naar dit bericht gekeken?

Ik heb alle berichten in dit topic bekeken en geprobeerd, zonder succes. Vandaar mijn reactie. 
Maar als ik steeds naar ditzelfde topic wordt verwezen, krijg ik dus geen oplossing….

 


MireilleFulleke schreef:

Beste JanZ., nu geef je in de link van ‘dit topic’ een link daar het topic waarin ik zelf de vraag hebt gesteld. Dus daar ga ik het antwoord ook niet vinden, want anders had ik het al gevonden…..

Heb je ook naar dit bericht gekeken?

Ik heb alle berichten in dit topic bekeken en geprobeerd, zonder succes. Vandaar mijn reactie. 
Maar als ik steeds naar ditzelfde topic wordt verwezen, krijg ik dus geen oplossing….

Dus je hebt in de instellingen van KPN Veilig onder "Veilig browsen" de instelling "Advertentieblokkering" uit gezet, klopt dat?


MireilleFulleke schreef:

Beste JanZ., nu geef je in de link van ‘dit topic’ een link daar het topic waarin ik zelf de vraag hebt gesteld. Dus daar ga ik het antwoord ook niet vinden, want anders had ik het al gevonden…..

Heb je ook naar dit bericht gekeken?

Ik heb alle berichten in dit topic bekeken en geprobeerd, zonder succes. Vandaar mijn reactie. 
Maar als ik steeds naar ditzelfde topic wordt verwezen, krijg ik dus geen oplossing….

Dus je hebt in de instellingen van KPN Veilig onder "Veilig browsen" de instelling "Advertentieblokkering" uit gezet, klopt dat?

ja

 


Heb vandaag KPN veilig verwijderd omdat vele veilige websites worden geblokkeerd. O.a. bol.com en booking.com. Hoe kan dat en moet ik een nieuwe cq andere beveiliger downloaden?

klopt vreselijke malware blokker ..advies uitzetten die handel ...kon ook niet meer bepaalde sites komen 

dacht dat die waren opgeheven ..na uitzetten van de kpn malware deed de site's het weer :>))


Sommige gebruikers hebben 'advertenties blokkeren' aan staan in de instellingen. Hierdoor worden website met reclame geblokkeerd. Andere KPN Veilig Virusscanner gebruikers hebben een profiel ingesteld waarin ze bepaalde content categorieen blokkeren. Bij Personen en Apparaten kan je filters instellen. Als deze filters uitzet voor het apparaat dat je zelf gebruikt, dan zal je minder geconfronteerd worden met geblokeerde websites. 


Sommige gebruikers hebben 'advertenties blokkeren' aan staan in de instellingen. Hierdoor worden website met reclame geblokkeerd. Andere KPN Veilig Virusscanner gebruikers hebben een profiel ingesteld waarin ze bepaalde content categorieen blokkeren. Bij Personen en Apparaten kan je filters instellen. Als deze filters uitzet voor het apparaat dat je zelf gebruikt, dan zal je minder geconfronteerd worden met geblokeerde websites. 

Dank voor je reactie. Ik heb inmniddels de advertentieblokker al een tijdje uit staan. Ik heb een heleboel websites die ik vaak bezoek toegevoegd aan ‘veilige toegestane websites'. Dit helpt allemaal niet. Zelfs de DigiD pagina is niet te bereiken als ik de KPN Veilig aan heb staan. 

Hoe stel je een profiel in?
Waar vind ik ‘personen en apparaten’? 


Sinds de omzetting van de techniek van xs4all naar de techniek van KPN heb ik hetzelfde probleem. Veel sites, waaronder heel bekende namen, die voorheen toegankelijk waren, worden nu geblokkeerd. F-secure deelde mede dat zij dit probleem niet kenden. KPN Veilig is weliswaar gebaseerd op F-Secure maar het is niet het originele F-Secure. De helpdesk van xs4all heeft heel erg veel moeite gedaan om te onderzoeken waar het probleem door wordt veroorzaakt maar kwam er niet uit. Uiteindelijk heb ik F-Secure gekocht en geïnstalleerd en alles werkt weer perfect. Het probleem wordt dus niet veroorzaakt door F-Secure maar door KPN. Advies aan KPN: gebruik de originele versie van F-Secure. Scheelt veel ellende en op termijn ook veel kosten.


Reageer