Skip to main content
Vraag

KPN Veilig installeren lukt niet "Er is iets misgegaan"

  • 2 May 2024
  • 28 reacties
  • 222 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Het zou raar zijn als KPN het niet op gaat lossen.

Namelijk destijds deze software jaarlijks gekregen van XS4ALL (KPN) en daarna betaald zelf moeten voortzetten. En nu na 1 jaar al niet meer ondersteunen ???? 

Vreemd.

M.v.g.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aan gemaakt

  • KPN is mogelijk nog bezig om te kijken wat er wel en niet kan bij de nieuwe app i.s.m. F-secure

Kan iemand van KPN reageren, wat er gaat gebeuren, want ik zit nu op 2 pc’s zonder KPN veilig.


Ik heb nu alleen nog de veiligheid van Microsoft en dat is niet wenselijk.


Heeft iemand al een oplossing?

Ik hoor het graag.

Want de vraag is een week geleden gesteld?

 


Deze beveiliging software wordt gratis geleverd bij Freedom Internet, KPN, XS4All en Ziggo. 
En niemand heeft dit probleem??? En F-Secure doet niets? En KPN? We wachten af ………


Kpn virusscanner werkt niet meer, wat is er aan de hand en wat kan ik doen om het werkend te krijgen? 


Hoi @Mr. TM en @Karina68!

Onze technische dienst heeft/had dit in onderzoek en ik lees in dit topic al berichten van mensen die aangeven dat het inmiddels weer werkt. Wat is de status bij jullie op dit moment?


Helaas nog niet.


Werkt goed nu.. Heb iedere keer de scanner opgestart en het scande beetje bij beetje.. Duurde lang maar had uiteindelijk 100% gescand


@Mr. TM kun je je PC nog eens herstarten en de installatie vanaf het begin nog eens doorlopen? Inclusief het opnieuw downloaden via veilig.kpn.com?


Werkt nog steeds niet.


Hoe vaak moet je het proberen voordat het werkt?


Weet iemand al iets een oplossing misschien?


Nooit problemen gehad met KPN veilig en nu installeert deze niet meer !!!!!!!

Weer een keer geprobeerd !!!


Goedemorgen @Mr. TM, ik heb even een eigen topic voor jouw vraag gemaakt, het issue in het oorspronkelijke issue lijkt iets anders te zijn. 

Ik begrijp dat het nu niet lukt kpn veilig te installeren op jouw windows computer, je krijgt dan de foutmelding in je screenshot.

  • Als jij inlogt op veilig.kpn.com, lukt dat wel?
  • Kun je daar de apparaten verwijderen en opnieuw toevoegen?
  • En dan de installatie opnieuw doorlopen?

  • Als jij inlogt op veilig.kpn.com, lukt dat wel? Ja
  • Kun je daar de apparaten verwijderen en opnieuw toevoegen? Ja
  • En dan de installatie opnieuw doorlopen? Nee, dan loopt deze vast.

Het komt door F-secure de wachtwoordkluis.

Deze 2 werken niet meer met elkaar, sinds de update van F-secure wachtwoordkluis.

Als ik wachtwoordkluis verwijderd dan werkt het wel.

 

Maar ik heb KPN Veilig van F-secure

En ik heb de wachtwoordkluis van F-secure

 

Dit moet toch kunnen?

Al jaren goed gegaan !!!!

En nu helpt niemand.


Bedankt voor je terugkoppeling @Mr. TM, en als je het anderom doet? Dus eerst KPN veilig installeert en dan de wachtwoordkluis van F-secure? Geeft die dan ook een foutmelding?


Ja dan gaat de wachtwoord kluis van F-Secure het programma kpn veilig van F-Secure verwijderen.

dus dat gaat ook niet goed.


Ik heb dit issue intern meegenomen, zodra ik meer weet hoor je van me!

Wij bieden trouwens ook sinds kort een wachtwoordmanager bij KPN Veilig:


Ik had de zelfde melding “er is iets mis gegaan”. KPN gebeld die zeiden na veel onderling overleg dat KPN veilig niet meer samen werkt met de wachtwoordkluis van F-secure. Omdat F-secure hun eigensoftware heeft gewijzigd. Je kan de Kluis van KPN gebruiken. Alleen kan je de wachtwoorden niet over zetten naar de Kluis van KPN. Lekker handig. F-secure ook gebeld en het zelfde antwoord.

Op je Android telefoon werk het wel samen om dat dat een app is. Je kan je Kuis van F-secure over zetten naar F-secure internet beveiliging dan heb je KPN veilig niet meer nodig, optie.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Succes allemaal


Ik heb nog even een vraag vanuit de organisatie @Mr. TM, we hebben het over het installeren van de wachtwoordkluis, wat bedoel je daar precies mee? De algemene F-secure applicatie?

Ik kan even zo snel niks vinden over een wachtwoordkluis app voor windows


Ik heb nog even een vraag vanuit de organisatie @Mr. TM, we hebben het over het installeren van de wachtwoordkluis, wat bedoel je daar precies mee? De algemene F-secure applicatie?

Ik kan even zo snel niks vinden over een wachtwoordkluis app voor windows

Ik denk dat TS deze bedoelt Aan de slag met wachtwoordkluis | Total | Nieuwste | F-Secure User Guides


@Mr. TM heb je het inmiddels werkend? Anders willen mijn collega's toch graag het antwoord op mijn vraag voor hun onderzoek 😅

Ik heb nog even een vraag vanuit de organisatie @Mr. TM, we hebben het over het installeren van de wachtwoordkluis, wat bedoel je daar precies mee? De algemene F-secure applicatie?

Ik kan even zo snel niks vinden over een wachtwoordkluis app voor windows

 

 

Ik heb nog even een vraag vanuit de organisatie @Mr. TM, we hebben het over het installeren van de wachtwoordkluis, wat bedoel je daar precies mee? De algemene F-secure applicatie?

Ik kan even zo snel niks vinden over een wachtwoordkluis app voor windows

Ik denk dat TS deze bedoelt Aan de slag met wachtwoordkluis | Total | Nieuwste | F-Secure User Guides

Dit is de android app, als ik het goed begreep hebben we het over windows in dit topic


Werkt nog steeds niet 🥲


Het begint een beetje een machtspelletje tussen KPN en F-Secure te lijken.

Daar word ik een beetje erg ziek van!!

Denk dat ik ook maar ga voor een compleet pakket bij https://freedom.nl/ 😟


Werkt nog steeds niet 🥲

Hallo @Mr. TM ,

Welke Windows-versie gebruik jij? F-secure heeft een tijdje terug de vereisten aangepast.

 

Dit zijn de huidige minimale vereisten: 

Technische gegevens

Ondersteunde platforms

  • Windows 10 versie 21H2 of later

  • Windows 11

  • macOS 12 (Monterey) of later

  • iOS 16 of later

  • Android 10 of later

  • ARM-tablets worden niet ondersteund

 

bron: 

https://www.f-secure.com/nl/internet-security

 


Reageer