Skip to main content
Vraag

KPN Veilig licentie activeren lukt niet op PC

• 11 maart 2025
  • 8 reacties
  • 73 keer bekeken

Op 6 maart heeft een kpn medeweker op afstand geprobeerd om kpn veilig op mijn windows 11 pc te instaleren. Het programma instaleren lukt en ik heb vrije licenties. Maar een licentie activeren op mijn pc lukte hem niet, en mij dus ook niet. Hij maakte een melding naar F-secure maar het werkt nog steeds niet. ik krijg steeds deze melding:

Er is iets verkeerd gegaan. Dit kan worden veroorzaakt doordat onze servers bezig zijn of doordat onze fantastische technici verbeteringen uitvoeren. Probeer het over enkele minuten opnieuw. 

Als het probleem zich blijft voordoen neem dan contact op met ondersteuning. Voeg de volgende code toe aan uw ondersteuningsverzoek  zodat we uw probleem kunnen oplossen:

0000-db2933df256c7a57

0000-456bfeab52557f1f

Kan dit worden opgelost? 

8 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1018 reacties
  • 13 maart 2025

Hoi ​@eduardb. Welkom op de KPN Community! Wat vreemd dat het installeren van KPN Veilig niet lukt op je computer. 

Ik heb even de installatiestappen van KPN Veilig erbij gepakt en dan zie ik niet echt een stap ertussen staan dat de licentie geactiveerd moet worden. Ik zie wel dat er in het begin een vrije licentie gekozen dient te worden en dat je vervolgens kiest welk apparaat je wilt beveiligen. Gaat het daar al mis? Of gaat het mis na het opnieuw opstarten van de computer en het installeren van KPN Veilig wat daarna volgt? Kun je dat iets meer verduidelijken? Misschien kun je wat screenshots delen wat je precies ziet? 

Laat het maar weten!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 maart 2025

Beste Arjan,

Dank voor uw reactie.

Het instaleren van de app (kpn veilig virusscanner) en het kiezen van de licentie gaat goed. Als ik de app dan aanklik dan opent de app en moet ik inloggen. Daarna moet ik kiezen of ik voor mijzelf of een kind inlog. En daarna komt het scherm met de foutmelding. Als ik in dat scherm 2 keer op "opnieuw proberen" klik dan komt het laatste scherm met de code in beeld. Maar die code is steeds anders. 

Een kpn medewerker heeft het hele proces van afstand op mijn pc gedaan en kwam er ook niet uit. Ook niet na het verwijderen van de app en opstarten pc en vrijgeven licenties en opnieuw instaleren. Hij heeft er toen een melding van gemaakt en na 2 dagen moest ik het weer proberen. Dat was precies een week geleden. 

Graag een oplossing voor dit probleem. 

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Eduard. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 18 maart 2025

Op 6 maart 2025 wilde ik de kpn veilig virusscanner op mijn pc met Windows 11 zetten. Het downloaden ging goed en de app staat op mijn pc en ik heb genoeg licenties vrij. Maar het installeren lukt niet. Ik krijg steeds een foutmelding. 

Als ik de app aanklik dan opent de app en moet ik inloggen. Daarna moet ik kiezen of ik voor mijzelf of een kind inlog. En daarna komt het scherm met de foutmelding. Als ik in dat scherm 2 keer op "opnieuw proberen" klik dan komt het laatste scherm met de code in beeld. Maar die code is steeds anders. Zie de scherm afbeeldingen. 

Een kpn medewerker heeft op 6 maart het hele proces op afstand op mijn pc uitgevoerd en kwam er ook niet uit. Ook niet na het verwijderen van de app en opstarten pc en vrijgeven licenties en opnieuw installeren. Hij heeft er toen een melding van gemaakt en na 2 dagen moest ik het weer proberen.

Op 7 maart belde ik met kpn en toen zei de medewerker dat deze meldingen vaak niet snel worden opgepakt. Ik vind dat nogal raar en niet klantvriendelijk. 

Op 12 maart vroeg ik op de community of iemand wist hoe dit opgelost kon worden en op 14 maart vroeg een kpn medewerker om meer informatie en schermafbeeldingen. Die heb ik diezelfde dag nog verstuurd als antwoord op de kpn medewerker. Daarna niets meer gehoord.

Deze storing duurt nu al bijna 2 weken en ik krijg geen helder antwoord op de vraag of er aan gewerkt word. Als de app niet werkt dan kan ik overstappen naar een andere provider en hoef ik niet langer te wachten. 

Admin: verplaatst naar reeds bestaand topic en afbeeldingen verwijderd. Staan ook in bericht hierboven

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1018 reacties
  • 20 maart 2025

Sorry ​@eduardb. Dit topic is even aan mijn aandacht ontglipt. Dank je voor het delen van de screenshots in ieder geval. Dat maakt al goed duidelijk waar in de installatie het nu precies misgaat. Ik heb nog niet een goed idee wat precies, maar ik heb nog wel een paar vragen voor je. 

• Weet je zeker dat je met het juiste KPN ID inlogt waar ook het Thuis-abonnement aan gekoppeld zit? Misschien staat in de browserinstellingen een ander (oud) account opgeslagen en wordt dat standaard ingevuld als je de cursor in de velden zet? 
  • Kun je ook eens KPN Veilig installeren op een ander apparaat, zoals een telefoon of tablet? Dan weten we of het issue in KPN Veilig zit of aan je Windows PC. 
  • Heb je nog andere F-Secure onderdelen geïnstalleerd staan op je Windows PC, zoals bijvoorbeeld een Wachtwoordkluis? 

Je hebt al aangegeven dat een KPN medewerker heeft meegekeken op je PC en KPN Veilig heeft verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ik wil je vragen dit toch nog eens opnieuw te proberen. In dit geval wil ik je vragen KPN Veilig te verwijderen met behulp van de F-Secure Verwijdertool. Dan weten we 100% zeker dat er niets achterblijft op de PC en je echt een nieuwe schone installatie kan doen. 

Laat maar weten of dat iets uithaalt en anders komen we hopelijk met de antwoorden op deze vragen iets verder in het onderzoek. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 22 maart 2025

Dank voor uw reactie. Ik beantwoord hierbij uw vrragen.

Ja ik gebruik de juiste inlog gegevens, de app accepteert het email adres en het wachtwoord immers en met dat email adres en wachtwoord kan ik ook inloggen bij mijn kpn en al mijn gegevens zien. Inclusief de licenties voor kpn veilig en deze vrijgeven. En reageren op uw vraag. 

Ik heb de kpn veilig virusscanner geïnstalleerd op 2 tablets. Dit werkt goed. Geen probleem mee. Heb er vandaag 1 geïnstalleerd. 

Nee, geen andere F-Secure onderdelen geïnstalleerd op mijn Windows PC, zoals bijvoorbeeld een Wachtwoordkluis? 

U vroeg:

Je hebt al aangegeven dat een KPN medewerker heeft meegekeken op je PC en KPN Veilig heeft verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ik wil je vragen dit toch nog eens opnieuw te proberen. In dit geval wil ik je vragen KPN Veilig te verwijderen met behulp van de F-Secure Verwijdertool. Dan weten we 100% zeker dat er niets achterblijft op de PC en je echt een nieuwe schone installatie kan doen. 

mijn antwoord: 
Ik heb dit gedaan, zie schermafbeelding. Heeft niets geholpen. Het probleem blijft zich voordoen.

Er staat duidelijk dat het probleem kan worden veroorzaakt door de servers van F-secure. Uw collega heeft daar op 6 maart een melding van gemaakt. Waarom neemt u geen contact op met F-secure om te vragen wat er aan de hand is en hoe het met de melding van 6 maart staat?

Het probleem ligt vrijwel zeker bij F-secure en niet bij mij. 

Met vriendelijke groet,

Eduard

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1018 reacties
  • 24 maart 2025

Dank je voor het beantwoorden van de vragen. Dan kunnen we dat allemaal uitsluiten al en kan ik dit straks doorgeven aan de tussenpersoon voor F-Secure. Zou je je profiel eens willen invullen met je gegevens? Dan kan ik zien wat er op 6 maart gebeurd is en je gegevens en antwoorden doorgeven voor verder onderzoek. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 maart 2025

Hallo,

Ik heb mijn profiel ingevuld met de noodzakelijke gegevens.

Ik hoop dat F-secure nu snel met een oplossing komt want een storing die zo lang duurd vind ik wel erg onklantvriendelijk. 

Met vriendelijke groet,

Eduard

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1018 reacties
  • 24 maart 2025

Dank je! Op 6 maart is er een storingsformulier aangemaakt voor dit probleem. Zo'n storingsformulier is meer ter inventarisatie of het bij meerdere klanten voorkomt, zodat er dan actie ondernomen kan worden. Ik ben bang dat het niet bij andere klanten speelt, dus is met het formulier niet zo veel gedaan. Sorry daarvoor. Ik ga nu voor je een ticket laten aanmaken rechtstreeks bij F-Secure, zodat zij er naar kunnen kijken en hopelijk hebben ze snel een oplossing. Het kan ook zijn dat ik nog even bij je terug kom met wat vragen die vanuit F-Secure gesteld worden, maar dat merk je dan vanzelf. 

Reageer