Skip to main content

We hebben 2 Mac mini’s en werken met Safari en Firefox. Er valt gewoon niet mee te werken zo traag wordt alles. Op beide systemen hebben we het eraf gehaald en alles gaat weer supersnel. Doen we iets fout?

Hallo @Ralegov ,

Herkenbaar en je doet niets fout. 
 

Ik heb KPN Veilig ook verwijderd van mijn iMac. Ik kreeg ook steeds meer last van een traag systeem.
 

Bij de apparatuur van Apple is KPN Veilig overbodig mits je een normaal internetgebruik hebt. Apple zorgt zelf voor een afdoende beveiliging. Vermijd wel dubieuze internetsites waar je  bijvoorbeeld illegaal naar sportwedstrijden kunt kijken en klik niet zomaar op toegestuurde links als de afzender onduidelijk is. 



Hoi ​​​​@Ralegov 

Gebruik geen KPNveilig op de Mac!
De Mac is voldoende beschermd met z'n eigen bescherming, zolang je maar de laatste updates binnenhaalt.
Dan heb je echt geen virusscanner nodig.
En helemaal geen virusscanner die oorspronkelijk voor windows gemaakt is maar alleen wat verbouwd is voor de mac.
App store heeft eventueel zelf wel virusscanners, gratis en of betaalde, maar zoals ik zeg het is totaal overbodig.
Een hele goede is CleanMYMac X niet alleen zoekt hij om virussen, maar heeft nog meerdere functies.
Niet gratis maar erg nuttig (1maand proef)