Skip to main content

Hallo,

vanmorgen bij het opstarten van de pc, kreeg ik meteen een pop-up dat KPN Veilig was geupdate naar versie 19.0. Een uur daarna ongeveer moest ik een betaling doen voor een online aankoop en tot mijn verrassing, kreeg ik niet het vertrouwde en geruststellende groene kader om mijn browserscherm heen. Nu was dat volgens mij in de browser Maxthon.

Terwijl ik bovenstaande zin schreef, ging ik nog even snel testen in Chrome en daar verscheen gelukkig wel meteen dat groene kader om mijn Rabobank scherm heen. Klopt het dat het niet meer in de browser Maxthon (en wellicht andere browsers) werkt of is men dat per ongeluk bij KPN of F-Secure vergeten mee te nemen in de update ?

KPN Veilig/F-Secure vereist browserextensies om het surfen op het web, online bankieren en winkelen te kunnen beschermen en om u beveiligingsinformatie te tonen terwijl u internet gebruikt.

Mogelijk is de extensie in Maxthon is uitgeschakeld of heeft deze een update nodig. Op de site van F-secure is overigens alleen maar sprake van Firefox, chrome en Edge als browsers.


Goede tip, @r_k! Heb je dit kunnen nakijken, @gvna72 

KPN Veilig/F-Secure vereist browserextensies om het surfen op het web, online bankieren en winkelen te kunnen beschermen en om u beveiligingsinformatie te tonen terwijl u internet gebruikt.

Mogelijk is de extensie in Maxthon is uitgeschakeld of heeft deze een update nodig.

 

 

 

Op de site van F-secure is overigens alleen maar sprake van Firefox, chrome en Edge als browsers.

Wel verwacht ik, dat als dit niet helpt, we er verder ook niet echt iets aan kunnen doen, gezien het niet een van de officieel ondersteunde browsers is.