Skip to main content

Heb KPN veilig tot volle tevredenheid op 10 apparaten geïnstalleerd. Ik blijf als gebruiker echter 'Beste' heten en het lijkt onmogelijk om mijn profielnaam te wijzigen of aan te vullen.  

Kan hier iets aan gedaan worden of zie ik (instel)mogelijkheden over het hoofd? 

Hallo @Berrie_Kaas , je ziet niets over het hoofd. Dit is al heel lang een bekend verschijnsel.
De vraag is ook al meerdere keren doorgezet naar de betreffende afdeling. Het staat op de wensenlijst maar ik verwacht niet dat dit snel prioriteit krijgt.

Zie dit topic:

 


@RBxx Dank! Even speuren op dit forum en ik had het kunnen weten. Wel is mij duidelijk geworden dat een softwarematige futiliteit niet opgepakt wordt. KPN zou 'het BESTE van XS4ALL ' implementeren. Dit lijkt lang niet overal gelukt.


Een probleem dat al drie jaar speelt en ondanks diverse keren doorzetten nog steeds niet opgelost is. Te triest voor woorden.😠


Beste, 

Gelukkig zijn er ergere problemen op de wereld 😂


Dit heeft te maken met de doorgifte van de klantnaam vanuit de KPN database. Aangezien de database niet helemaal klopt (door invoerfouten van klanten) zal dit bij veel klanten een nog vreemdere naam weergeven. Bijvoorbeeld alleen een voorletter of de eerste letter van de achternaam. Wel een hoofdletter, geen hoofdletter… Of een ander symbool dat de klant heeft ingevoerd bij het aanvragen van het internet abonnement. Of een verkeerd geschreven naam etc. Het voorstel was om hier heel neutraal "Beste klant" van te maken. Het is lastiger om dit te doen dan je misschien denkt. Er moet dan in de database bij alle miljoenen klanten een invoerveld 'klant' worden aangemaakt zodat er Beste 'klant' komt te staan. Of alle miljoenen namen moeten worden opgeschoond (onmogelijk project). Of er moet een standaard invoerveld in de API call worden gezet, dat ook afwijkt van het ontwerp. Dit staat niet bovenaan op de prio-lijst denk ik. :)