Skip to main content

KPN Veilig waarschuwt dat ik de virusdatabase moet updaten. Als ik op de ‘ update-knop’ druk gebeurt er niets en kom ik in een loupe. Wat is er aan de hand?

Ik heb nu ‘al’ twee keer KPN veilig verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Dat lijkt me toch niet de bedoeling dat dit nu voor de derde keer de oplossing is.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Is jouw eigen besturingssysteem helemaal up-to-date, @EdwinBrgr ?  Welke versie zit je?


JA hoor, dat is Ventura 13.0.1 (22A400),...toch?

 


Als het besturingssysteem te oud is blijft KPN veilig wel ‘werken’ alleen krijg je issues met de updates (want die willen een nieuwere versie).

Ik ben geen apple kenner. Dit is geen beta toch maar een officiële release? 


Dank voor jouw reactie. Mijn besturingssysteem is up to date volgens mij. Het gaat mi mer meer om dat KPN geen oplossing biedt voor het feit dat je KPN veilig moet verwijderen en opnieuw moet installeren. Nu staat er al een week dat ik mag wachten tot de initiële update is voltooid. Kortom, ik verwijder en load opnieuw down…..ben wel tevreden over KPN veilig overigens.

 


@EdwinBrgr ik heb je even een eigen topic gegeven om het overzicht te bewaren. 

Ook heb ik iemand van het KPN Veilig team de vraag gesteld wat er aan de hand is. Ik verwacht binnen een paar werkdagen hierop reactie. 

Wel ben ik blij te lezen dat je tevreden bent over het product zelf. Nu nog automatisch updaten en alles is weer helemaal top, toch? 🙂


zeker


Hi @EdwinBrgr! Ik heb reactie gekregen. Hierin wordt aangegeven dat het in ieder geval geen algemeen probleem is. In dat geval hadden we meer hierover gehoord. 

Wat ik graag wil doen is een ticket voor je aanmaken. Maar het is belangrijk dit te doen op het moment dat het speelt. Wil je daarom hier aangeven als het weer niet lukt te updaten terwijl er wel een nieuwe versie van KPN veilig klaarstaat? 

Dan maak ik een ticket aan en gaan we op jacht naar de oorzaak.


Hoi Bram volgens mij is dat nu het geval; 

 


@EdwinBrgr bedankt voor de reactie en de screenshot. Ik heb het doorgezet naar de juiste afdeling. Je krijgt die per e-mail bevestigd.

Laat je hier weten zodra je deze bevestiging hebt en als er een oplossing is? 


@EdwinBrgr ik zie dat het ticket ondertussen gesloten is. Dat er een voicemail is ingesproken met instructies. Heb je deze gevolgd en wat is daarvan het resultaat?


Beste Bram. Zo’n actie had ik al

ondernomen. Vervolgens moest ik van een van jouw collega’s een bepaald programma draaien en  de resultaten naar hem mailen. Dan kon dat desbetreffende bedrijf zien wat er fout ging. Daar heb ik nooit meer iets over gehoord. Daarna kwam de volgende melding waar jij aan refereert. Kortom. Er is nog niets opgelost. 


Hier heb ik een programma van laten draaien en de gegevens naar jouw collega gemaild: https://www.f-secure.com/nl/support/tools