Skip to main content

Hallo,

Omdat ik de laatste week heel veel problemen heb met F-secure, levering via KPN abo, en de helpdesk mij niet verder kon helpen. Ging wat langer duren, ben ik zelf op onderzoek gegaan bij de leverancier. Men adviseerde mij om de huidige versie te vervangen met de versie die men op de site hadden staan. De KPN levering is groen, met minder mogelijkheden, F-secure is blauw. De blauwe versie levering direct bij de leverancier werkt wat ik van een moderne virusscanner mag en kan verwachten op de achtergrond.

De versie van KPN blokte zelfs de eigen KPN.com site???

De blauwe versie werkt, maar bij de leverancier ben ik niet bekend. Ik werk nu met een versie die één maand geldig is? 

Vraag: hoe kan ik weer aan een geldige KPN licentie komen die werkt zoals twee weken geleden.

Of Hoe kan KPN mij helpen om via F-secure een geldige licentie te verkrijgen.

Vriendelijke groet, Robert

KPN Veilig is de enige dienst die bij je abo hoort, 2 of 5 licenties @Align58 , het is wel van F-Secure, maar aangepast voor KPN.

Een abo bij F-Secure zelf dient altijd betaald te worden en gaat buiten KPN om.

 


Dank voor je antwoord, maar dan blijft wel de vraag staan.

F-Secure wordt in mijn Abo geleverd, deze werkt niet. Hoe krijg ik deze KPN aangepaste versie wel werkend op mijn LT en desktop??

Zie graag wat je advies is, of een mailadres waar ik dit kan melden want ik schijn niet de enige te zijn met problemen.

 

 


Kijk eens bij de kennisbank @Align58 hieronder:

https://forum.kpn.com/kennisbank-veilig-online-152


Hi @Align58, heb je al een kijkje kunnen nemen bij de kennisbank en zo ja, heb je er wat aan gehad?

Mocht je nog steeds tegen problemen aanlopen, zou je dan kunnen vertellen wát er precies mis gaat met KPN Veilig? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.


Ik moet voor zeker 95% van de websites die ik bezoek, goedkeuring geven in het deel uitzonderingen. Dit geeft niet als het maar één keer gebeurd. Echter het lijkt wel of ik voor elke bezoek ook degene waar ik al op geweest ben weer toestemming voor moet geven. Zelfs KPN.com wordt gevraagd om toestemming, bankzaken kun je nog zeggen dat dit een beveiliging is maar dit kan ik slecht geloven op lange termijn.
Het wordt helemaal een dolle boel als er een update is geweest en je zsm een scan laat uitvoeren.
Als bv een banksite wort geweigerd, en je laat de brower-sessie openstaan, je gaat naar F-Secure zet deze uit, wacht een seconde of twee tot je toegelaten wordt op de bank site. Zet F-secure weer aan, geen problemen tot dat je weer een update krijg.

Ik kom zelf van Norton af, had ook zo nu en dan een vraag, maar werkte voor mij prima op de achtergrond.

De versie van F-secure rechtstreeks ge-download en geïnstalleerd, werkt voor mij als gebruiker.
Voorlopig nog geen uitzonderingen, twee keer handmatig een scan aangevraagd.
Sta open voor adviezen en / of instellingen aanpassen.

Spec's LT:

Windows 11 Pro, 16 Gb memory, Intel I7, Nvidia grafische kaart(AutoCad gebruiker), 2T HD, scherm refresh rate 120 Hz. Internet thuiskantoor 200 Gb / Kantoor 1000 Gb.


Sorry, te snel gereageerd.

Ben al op de kennisbank geweest,
Export site uitzondering uitgevoerd.

heb F-secure de-installatie gedaan.

Controlle in Windows beheer of F-secure echt weg is, reboot uitgevoerd en weer ge-installeert.
En weer een import uitgevoerd van de uitzonderingen site.

Loop weer tegen dezelfde problemen, testje gedaan met Spottify, en een leveranciers web shop.

 


Dat is ook best wel bijzonder @Align58, ik heb op 3 van mijn apparaten KPN Veilig en herken dit absoluut niet 🤔

Wat stel je er precies allemaal zelf aan in? Als je KPN Veilig nu even helemaal opnieuw installeert en nog niets wijzigt aan de instellingen, gebeurt dit dan ook?


Beste Maja,

 

Ik ga vanavond een schone installatie uitvoeren zonder de uitzonderingen, zal ik zal de standaard instellingen behouden en woensdagavond terug komen met de eerste bevindingen. Ik kan denk ik ook een log bijvoegen in het bericht van F-Secure?


Ik hoor graag je bevindingen @Align58, mocht het ook na de schone installatie gebeuren, dan gaan we er verder mee aan de slag!


Beste Maja,

Zou nog een update geven van mijn ervaring en bevindingen.

Geen verbetering, ik moet na een schone installatie alles weer kenbaar maken in het programma F-Secure. Twee NAS, moest ik weer met de hand toelaten in het programma terwijl ik aangesloten ben op hetzelfde netwerk met een netwerkkabel. KPN moet ik handmatig aanmelden.

Kortom, ik kan je een log sturen wellicht kan je hier iets mee, of wij kunnen ook op een maandag of vrijdag even een bel afspraak maken zodat je remote mijn LT kunt overnemen kun je live meekijken of instellingen aanpassen. hoor graag hoe wij verder gaan.

Graag op korte termijn, want het blijft lastig.

Vr.gr, Robert


Mijn excuus @Align58,

Ik heb hier een reactie getypt, maar die is blijkbaar niet daadwerkelijk geplaatst zie ik nu 🤔 Een belafspraak maken met iemand van het forum is niet mogelijk, als je graag telefonisch contact wil hierover (met eventueel iemand die remote met je mee kan kijken), dan kan je hiervoor bellen met 0800 - 0402 🙂