Skip to main content
Antwoord

KPN virusscanner op mijn telefoon is traag en stopt

• October 2, 2025
  • 4 reacties
  • 58 keer bekeken

De virusscanner op mijn mobiele telefoon is zeer traag en stopt na scannen van een aantal bestanden. Ik heb deze verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen.  Scannen blijft steken bij 8%. Ik kan de scan ook niet stoppen.

Ook werkt KPN TV+ op mijn mobiel niet meer. Zwart scherm na een groen beginscherm.

Beste antwoord door Alex van KPN

Ik heb onderzocht wat de mogelijke oorzaak is. Op mijn android toestel kun je bij de instellingen/wifi/per wifi verbinding instellen op er  wordt van telefoon-mac of willekeurige mac. ls ik willekeurige-mac gebruik gaat het goed, met telefoon-mac (opslaan op telefoon zelf) gaat het fout. Raar want thuis op de wifo met telefoon-mac gaat het wel goed, op vakantie adres (ziggo) gaat het met mail fout. Ik laat hetn maat op willekeurige-mac staan zodat het ophalen van mail goed gaat.

Inderdaad vreemd, maar als je een goede manier hebt om het te laten werken is dat ook prima. Wat je nog zou kunnen proberen is om de Samsung helemaal te resetten, de S25 moet overigens de app makkelijk aankunnen. Mocht je dit doen, maak wel een back-up van de bestanden, alles wordt namelijk gewist. 

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 3, 2025

Hi ​@FJA_Cul

Dankjewel voor je bericht. Dit lijkt niet goed te gaan. Ik twijfel voorzichtig of je telefoon dit aankan. Kun je aangeven welk toestel en besturingssysteem je gebruikt? Dan kunnen we gerichter meekijken.

Een screenshot mag ook altijd, dan hebben we het duidelijk in beeld. 😊

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2025

Dank voor je bericht. Kennelijk is er niets mis met mijn Android telefoon (Samsung S25). Op andere plekken werkt het prima dus ik denk dat het aan de verbinding ligt met het modem aldaar. Met mijn laptop gaat het  wel goed overigens. Ik heb de ‘te onthouden’ net werken verwijdend en zal opnieuw daar verbinden (zal niet eerder dan dinsdag zijn omdat het een vakantiewoning betreft)/

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

Ik heb onderzocht wat de mogelijke oorzaak is. Op mijn android toestel kun je bij de instellingen/wifi/per wifi verbinding instellen op er  wordt van telefoon-mac of willekeurige mac. ls ik willekeurige-mac gebruik gaat het goed, met telefoon-mac (opslaan op telefoon zelf) gaat het fout. Raar want thuis op de wifo met telefoon-mac gaat het wel goed, op vakantie adres (ziggo) gaat het met mail fout. Ik laat hetn maat op willekeurige-mac staan zodat het ophalen van mail goed gaat.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 8, 2025

Inderdaad vreemd, maar als je een goede manier hebt om het te laten werken is dat ook prima. Wat je nog zou kunnen proberen is om de Samsung helemaal te resetten, de S25 moet overigens de app makkelijk aankunnen. Mocht je dit doen, maak wel een back-up van de bestanden, alles wordt namelijk gewist.