Skip to main content

Goedenavond, wie o wie kan mij verder helpen? Ik heb Windows 11 Home (22H2) op een 3 jaar oude HP laptop en wil daar KPN Veilig antivirus op zetten. Op een bestaande laptop vanuit de reeds geinstalleerde virusscanner een link gemaakt voor een nieuwe PC (van de 5 apparaten nog 2 beschikbaar), gemaild naar mezelf en de installatie bestanden gedownload. Installatie lukt, inloggen echter niet. Ook de knop “opnieuw” doet weinig.

Bij inloggen in de virusscanner

Als ik op veilig.kpn.com inlog krijg ik zowel met Edge als chrome een fout:

Edge:
 

Edge

Chrome:
 

Chrome

Ik krijg wel elke keer een email dat er is ingelogd op mijn account dus het wachtwoord klopt wel. Is er iets mis aan de kant van KPN? Op mijn 3 andere apparaten (zowel Win 10 als 11) werkt de app prima. 

Wie o wie kan mij vertellen wat ik anders moet doen???

Alvast bedankt. 

We kampen op dit moment met een storing @Nickenies2014. Men is druk bezig deze te verhelpen zodat jij weer kunt inloggen en KPN Veilig weer kan installeren 


We kampen op dit moment met een storing @Nickenies2014. Men is druk bezig deze te verhelpen zodat jij weer kunt inloggen en KPN Veilig weer kan installeren 

Bedankt voor de reactie. Ik hoop dat het snel opgelost is, te lang zonder anti-virus werken op een laptop is niet raadzaam. Zou je mij via deze weg een seintje kunnen geven als ik het weer eens kan proberen?


Zodra er nieuws is laten we het weten @Nickenies2014 


We kampen op dit moment met een storing @Nickenies2014. Men is druk bezig deze te verhelpen zodat jij weer kunt inloggen en KPN Veilig weer kan installeren 

Bedankt voor de reactie. Ik hoop dat het snel opgelost is, te lang zonder anti-virus werken op een laptop is niet raadzaam. Zou je mij via deze weg een seintje kunnen geven als ik het weer eens kan proberen?

Als je een Windows-laptop hebt @Nickenies2014 staat er standaard Windows defender op geïnstalleerd, dus je zit niet zonder antivirussoftware. Als je daarnaast KPN Veilig installeert, wordt alléén het antivirusdeel binnen Defender vervangen en de rest van KPN Veilig is aanvullende beveiligingssoftware.

 


@Jeroen van KPN , is er al iets meer bekend? Wel bijzonder dat het al zo lang duurt. Ik snap wat je zegt mbt Defender dat het een aanvulling is. Maar vraag me nu ook af of de bestaande installaties nu ook wel de juiste updates krijgen? Normaal gesproken moet een storing of onderhoud toch wel binnen een aantal uur opgelost zijn, zeker op dit vlak. 


@Jeroen van KPN , is er al iets meer bekend? Wel bijzonder dat het al zo lang duurt. Ik snap wat je zegt mbt Defender dat het een aanvulling is. Maar vraag me nu ook af of de bestaande installaties nu ook wel de juiste updates krijgen? Normaal gesproken moet een storing of onderhoud toch wel binnen een aantal uur opgelost zijn, zeker op dit vlak. 

Je loopt geen enkel risico @Nickenies2014 als je Windows Defender gewoon standaard geactiveerd hebt.

Wat ik al eerder schreef, KPN Veilig is een aanvulling daarop, geen vervanger.

 


Nomen Nominandum schreef:

Je loopt geen enkel risico @Nickenies2014 als je Windows Defender gewoon standaard geactiveerd hebt.

Naar mijn weten wordt Microsoft Defender sowieso gestart bij het opstarten van Windows 11, zelfs als je deze in een vorige sessie uitgezet had. Je moet er heel wat voor doen om Microsoft Defender permanent uit te zetten op een Windows 11 machine.


Ik heb net een nieuwe (twedehands) laptop en wilde ook kpn veilig installeren. Goed om te weten dat het niet lukt ivm een storing. Hoor het ook graag als het probleem opgelost is. Misschien een idee om de klanten te informeren hierover mbv een mail? Ik betaal elke maand voor meerdere apparaten en verwacht dan ook graag op de hoogte gehouden te worden.


De storing met KPN Veilig heeft een eigen topic gekregen. Vanaf heden kunnen daar de updates gevolgd worden: