Skip to main content

Kan de KPN Webmail niet meer openen omdat hij besmet is met een URL Phishing virus. Wat te doen hieraan.

 

4948d1582add/2023-09-21T17:10:02.497Z

 

Heb je een antivirus programma draaien die het eraf kan gooien?


Dus jij kunt niet naar https://webmail.kpnmail.nl?

Wat krijg je dan te zien?

Plaats eens een screenshot.


 

Hm, ik loop hier nu ook tegenaan, virusscanner is AVG Free :(:(:(

kan niet meer inloggen in https://webmail.kpnmail.nl.

 


Heb de hele dag in kunnen loggen tot laat in de middag. 

Ik heb hetzelfde probleem, ook antivirus Free van  AVG.

Op mijn nieuwe laptop is een betaalde versie van ESET geinstalleerd, daar werkt de webmail wel naar behoren.

Zou dit graag opgelost willen hebben maar weet niet hoe en waar, iemand suggesties?


Ik heb jaren geleden al dat volslagen overbodige AVG Free eraf gegooid; nooit meer problemen 😊.

Met die extra beveiligingen als AVG en f-secure ontstaan altijd conflicten met de standaardbeveiliging van je besturingssysteem en je browsers.


Ja dat kan ik ook verzinnen😊, alleen zou ik graag weten wat en hoe het veroorzaakt wordt en of ik daar

zelf iets aan zou kunnen doen. 

Heb nooit problemen gehad met AVG Free tot nu dan, ik laat morgen wel iemand komen om AVG er af te laten halen en ESET erop te laten zetten, dan moet het maar wat kosten maar dan ben ik er hoop ik wel van af.

Kan zelf wel "simpele” problemen oplossen maar dit gaat mijn pet te boven. Ben allang blij dat ik niet

de enige ben die dit probleem heeft.  Dacht eerst dat het probleem door Chrome veroorzaakt werd, zo te lezen door AVG.  Gelukkig had ik onlangs een nieuwe laptop aangeschaft met een betaalde antivirusprogramma zodat ik daar mijn mail nu op kan lezen. 

 


Als andere gebruikers van avg aangeven dat het niet is te vertrouwen krijgen uiteindelijk alle gebruikers daar last van. Daarom ben ik ook zo tegen dit soort "hulp" programma's. 

Gelukkig had ik onlangs een nieuwe laptop aangeschaft met een betaalde antivirusprogramma zodat ik daar mijn mail nu op kan lezen.

Wat dus helemaal bewijst dat het probleem dus eigenlijk wel avg moet zijn. 


Gelukkig had ik onlangs een nieuwe laptop aangeschaft met een betaalde antivirusprogramma zodat ik daar mijn mail nu op kan lezen. 

Grappig om te denken dat als jouw antivirusprogramma geen melding geeft dat die pagina (https://webmail.kpnmail.nl) besmet is die pagina ook niet besmet zal zijn terwijl een ander antivirusprogramma wel zegt dat die pagina  besmet is. Die pagina is toch echt in beide gevallen precies dezelfde pagina met dezelfde inhoud.

AVG staat er overgens wel om bekend regelmatig false positives te genereren.


Ik heb dit probleem ook sinds vanmorgen 6:00 uur. Daarvoor nooit geen problemen hiermee gehad.

 

Wie kan mij de oplossing hiervoor geven zodat ik weer in mijn mail kan?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties


Gelukkig had ik onlangs een nieuwe laptop aangeschaft met een betaalde antivirusprogramma zodat ik daar mijn mail nu op kan lezen. 

Grappig om te denken dat als jouw antivirusprogramma geen melding geeft dat die pagina (https://webmail.kpnmail.nl) besmet is die pagina ook niet besmet zal zijn terwijl een ander antivirusprogramma wel zegt dat die pagina  besmet is. Die pagina is toch echt in beide gevallen precies dezelfde pagina met dezelfde inhoud.

AVG staat er overgens wel om bekend regelmatig false positives te genereren.

Nou grappig vindt ik het niet, ik ben me er wel degelijk van bewust dat als een ander virusprogramma niet aanslaat er wel degelijk iets met die pagina aan de hand kan zijn. 

Daarom ben ik op zoek naar een oplossing en zo te zien met mij nog een aantal anderen, helaas ben ik een gewone gebruiker en een leek op het gebied van oplossingen vinden in dit geval. Ik kan veel zelf maar hier houdt het voor mij op.

 


Er is niks aan de hand met de webmail. 

Avg doet iets geks. Bij mij werkten veel gebruikte sites, waaronder m'n eigen, niet altijd met avg. 

Zet avg voorlopig uit of verwijder het.

Er zit al goede beveiliging in de browser. En je besturingssysteem!


Vanmorgen kreeg ik dezelfde melding als gisteren, heb net geprobeerd de webmail te openen en

het werkt weer bij mij,😀

AVG gaat er bij mij in elk geval van af en er komt iets anders voor in de plaats. Hoop dat er bij de andere mensen die hetzelfde probleem hebben het nu ook is opgelost.

Iedereen bedankt voor de "support” 


Bij mij werkt de webmail ook gewoon @Phochos 


Ik heb een betaalde AVG virusscanner maar die geeft alleen aan dat de virus aanval is verwijderd, maar daarna kan ik alsnog niet in KPN webmail, blijft URL blokkeren.


Ik heb een betaalde AVG virusscanner maar die geeft alleen aan dat de virus aanval is verwijderd, maar daarna kan ik alsnog niet in KPN webmail, blijft URL blokkeren.

Hallo @Phochos dat dan toch echt een probleem aan jouw kant.

Al eens een andere browser geprobeerd?

Cookies in bestaande browsers verwijderd?

De webmail webiste als veilig aangemerkt binnen AVG?

De onterechte meldingen binnen AVG verwijderd?

Al met de helpdesk van AVG overlegd?

 

 


Net mijn computer gestart en hij doet het ook gewoon weer, dus weet niet wat er precies is geweest maar waarwchijnlijk inderdaad een bug bij de AVG. Dus kan gewoon weer mailen. Dank voor de berichten.


Hi @Phochos, welkom hier. 

Dit lijkt op een false positive, ik vermoed dat AVG zijn lijst verkeerd heeft bijgewerkt waardoor dit ontstaat. Ik lees echter dat het inmiddels weer werkt? Herkennen jullie dit ook?