Skip to main content
Antwoord

Krijg steeds meldingen dat E-Herkenning verloopt terwijl het al is afgesloten

• January 27, 2025
  • 3 reacties
  • 126 keer bekeken

Ik heb E-herkenning een jaar of wat geleden moeten aanschaffen om toegang te krijgen tot een bepaald iets. 

Omdat ik dacht dat het vaker gebruikt ging worden heb ik het voor 3 jaar aangeschaft. Een tijdje geleden wilde ik het opnieuw gebruiken maar toen was het afgesloten vanwege te weinig gebruik.

Nu krijg is steeds meldingen dat binnenkort mijn e-herkenning verloopt terwijl het al is afgesloten.

Kortom, je kunt maar beter geen e-herkening aanschaffen bij de KPN want  je betaald voor drie jaar maar je wordt al eerder automatisch afgesloten als je het niet nodig hebt in de tussentijd.

Een fatsoenlijk antwoord heb ik ook nooit van ze ontvangen. Je wordt naar dit soort "doe het zelf" forums verwezen waardoor er vooral op personeelskosten bespaard wordt maar waar de klant niet mee geholpen is.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Barkiecar,

Wat zuur dat het niet helemaal soepel verlopen is met je E-herkenning 😕

Ik ben geen expert op dit gebied, maar volgens mij wordt je E-herkenning abonnement niet stopgezet, maar wél ‘gedeactiveerd’ als je het een bepaalde periode niet gebruikt. Dit zal met de veiligheid te maken hebben, E-herkenning is immers een behoorlijk privacygevoelige tool. Je kunt dit vervolgens weer activeren en er alsnog gebruik van maken, zolang je abonnement loopt. 

Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, dan wil ik je even wijzen op ons telefoonnummer voor vragen over E-herkenning: KPN eID Servicedesk: 088-6601333

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 2, 2025

Hi ​@Barkiecar,

Wat zuur dat het niet helemaal soepel verlopen is met je E-herkenning 😕

Ik ben geen expert op dit gebied, maar volgens mij wordt je E-herkenning abonnement niet stopgezet, maar wél ‘gedeactiveerd’ als je het een bepaalde periode niet gebruikt. Dit zal met de veiligheid te maken hebben, E-herkenning is immers een behoorlijk privacygevoelige tool. Je kunt dit vervolgens weer activeren en er alsnog gebruik van maken, zolang je abonnement loopt. 

Mocht je hier nog verdere vragen over hebben, dan wil ik je even wijzen op ons telefoonnummer voor vragen over E-herkenning: KPN eID Servicedesk: 088-6601333

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 2, 2025

Het activeren wat u noemt was niet aan de orde. Ik heb daar eerder communicatie over gehad en ik had gewoon er eerder gebruik van moeten maken werd verteld.

Nog steeds niet tevreden dus.

Groet Niek

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 2, 2025

Beste ​@Barkiecar je bent hoogstwaarschijnlijk een bedrijf, daar geldt e-herkenning voor.

Zie onderstaande link voor mogelijke hulp:

https://www.eherkenning.nl/nl

en 

KPN

088-6601333

eidsupport@kpn.com

Website KPN

en

https://www.kpn.com/algemene-voorwaarden/zakelijk/security

Succes.