Skip to main content

hoi allemaal. mag je binnen een (niet) strafrechtelijke zorginstelling,mac-adressen registreren om dit in de toekomst te gebruiken als chantage van de dergelijke bewoners van de instelling?? is dit niet strafbaar, omdat via deze regist ook bankgegevens worden opgeslagen van clienten hun telefoons, terwijl ze een privacy verklaring hebben afgelegd?!

Hoi.

een (niet) strafrechtelijke zorginstelling

Is het nou wel of niet strafrechtelijk?

Vervolgens vraag je of chantage mag. Nee. Dat mag niet. Nooit. Als het toch gebeurt: aangifte doen.

Daarna kom je met bankgegevens. Ik weet alleen niet hoe iemand op welke manier dan ook achter bankgegevens kan komen door mac-adressen te registreren. Sterker nog: Al slaat iemand al je dataverkeer op, dan kunnen nog steeds niet zomaar je bankgegevens worden ingezien omdat dat via een beveiligde verbinding loopt.

Het enige wat eventueel achterhaald kan worden (en dan heb je iemand met wat meer IT-kennis nodig dan de beheerder van een zorginstelling) is bij welke bank je zaken doet. En daar blijft het bij.


beetje onsamenhangend verhaal. Maar als een zorginstelling zich via belastinggeld bezighoud met chantage (wordt een mooie kop in de krant) dan zullen ze vast ook wel een jurist in dienst hebben en die zou ik dan direct ontslaan en een goede in arm nemen. 


dat met de bankgegevens slaat op dat een mede client op mijn rabo app inlogde, omdat het personeel een live opname had van mijn telefoon( als ware het gta online admins welke modders trachten te detecteren aan de hand van video opnames van jou spel/logs van iemand die jou rapporteerd) welke deze mede client via ssh rdp(Putty oid.) heeft gekraakt.


het wordt er niet duidelijker op…. hoe kun je nou iemand anders op je bankieren app laten inloggen?!?!? dat is toch ongeveer het minst slimme om te doen! direct je pincode wijzigen.

En anderen mogen alleen gegevens van jou opslaan als ze er ook een doel mee hebben. En chantage is geen geen juridisch doel. 


Elk wifipunt of router legt bijna standaard de Mac adressen van aparaten vast die hiermee verbinden.

Als de privacy verklaring correct is opgesteld dan staat hierin wat wel of niet wordt bewaard. En in het kader van veiligheid mag een (psychiatrische) zorg instelling natuurlijk vrij veel.

 

Een mede cliënt kan alleen uw app gebruiken als u zelf uw smartphone ergens heeft laten liggen.


nee mijn rabo scanner/pinpas en code worden op kantoor gehouden, ik ben hierbij achter gekomen dat er een overboeking was van mijn account naar een ander acc. maar niet op mijn tellie/pc etc etc.


dat met de bankgegevens slaat op dat een mede client op mijn rabo app inlogde, omdat het personeel een live opname had van mijn telefoon( als ware het gta online admins welke modders trachten te detecteren aan de hand van video opnames van jou spel/logs van iemand die jou rapporteerd) welke deze mede client via ssh rdp(Putty oid.) heeft gekraakt.

Dan heeft die mede cliënt je bankpas en je randomreader of andere authenticatiecode bemachtigd. Zonder je unieke code, randomreader en bankpas is het bij Rabobank niet mogelijk om in te loggen en transacties te verrichten laat staan te voltooien.

Om in te loggen moet je in het bezit zijn van de unieke code en/of pincode van de randomreader, en de bankpas. Al zou die persoon via een remote verbinding zijn binnengedrongen, dan nog kan deze persoon niet zomaar een transactie verrichten omdat de transacties die gereedstaan eerst moeten worden gevalideerd voordat ze überhaupt als opdracht door je bank worden geaccepteerd.

Overigens; ook met het eventueel overnemen van je sessie terwijl je ingelogd bent bij de Rabobank ben je er nog niet want ook dan nog steeds is die verificatie nodig om de transactie te voltooien.

Ook aan de hand van opnames kunnen ze nog helemaal niets want…. unieke code/pincode, bankpas en randomreader. Of te wel… je vergeet de helft te vermelden, of je hebt (onbewust) iets geïnstalleerd of laten installeren waardoor dit zover heeft kunnen komen.

MAC-Adressen hebben er trouwens helemaal niets mee te maken. Dat is niets meer of minder dan gewoon een (vaak) unieke nummerreeks die gekoppeld is aan een netwerkkaart (NIC). Daar kan je alsnog weinig mee.


ik heb bij deze een ip adres, waarvan het apparaat staat ingelogd op mijn mail, er zit ook een mobiel nr aan gekoppeld, hetzij niet de mijne. als je ipwhois doet op whatsmyip.com , dan zie je dat het 06nr aan kpn toebehoord. het ip is: 37………. . probeer maar es.

 

Admin: Gegevens verwijderd i.v.m. privacy


nogmaals, wijzig dan gewoon je wachtwoord van je email. 


heb ik al gedaan. meerdere keren zelfs ik heb ook 2staps verificatie aan, maar dit werkt ook niet


en zien jullie wat er gebeurd?!het ip van kpn is verwijderd ivm privacy door een admin, terwijl MIJN PRIVACY OOK GESCHONDEN WORDT. DOOR MIJN ISP(KPN!!)

 


We hebben het IP adres verborgen inderdaad, op het forum doen we dat met gegevens voor de privacy. Dat is om je te beschermen en in de huisregels van het forum geven we dat ook aan.

Wat je precies ervaart is me nog niet duidelijk ondanks je berichten. Als je het duidelijk en samenhangend kunt uitleggen kunnen we met je meedenken. Als het makkelijker is om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.