Skip to main content
Beantwoord

Meer valse mails in KPN Webmail dan voorheen

• September 10, 2026
  • 9 reacties
  • 143 keer bekeken

Len B
Slimmerik

Ineens meer valse mails in inbox van KPN Webmail !

Met mijn Apple had ik heel weinig valse mails maar de laatste paar dagen soms een paar per dag.

Zijn er meer mensen die dit ondervinden ?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Len B, vervelend dat je meer spam lijkt te krijgen! Spammers proberen spamfilters altijd te ontwijken, en spamfilters proberen het zoveel mogelijk te blokkeren. Daardoor kan het soms gebeuren dat er wat doorheen komt, maar dat proberen we natuurlijk te beperken tot het minimum.

Zorg in ieder geval dat je geen linkjes aanklikt in zo'n mail en nergens je gegevens invult.

In de Kennisbank hebben we een artikel over spam, hoe het werkt en wat je zelf kunt doen: 

9 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 11, 2026

Gelukkig bijna nooit last van ​@Len B 
Heb jij misschien een verouderde Mac die geen updates meer kan doen?
Dan zou het voor kunnen komen….

Of gebruik je ook nog eens de KPN virussoftware?
NIET doen dat is niet goed, de Mac virussoftware is vele malen beter en twee keer die software komen ook klachten van.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • September 11, 2026

De mails zijn al door KPN filters gescand, natuurlijk kan je ook extra filter voor cliënt software installeren maar dit is overkill en wordt ook door meesten niet gedaan. Hier hebben KPN mail-filters waarschijnlijk een update nodig ipv mail cliënt op de Mac

Len B
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 11, 2026

Gelukkig bijna nooit last van ​@Len B 
Dan zou het voor kunnen komen….

Of gebruik je ook nog eens de KPN virussoftware?
NIET doen dat is niet goed, de Mac virussoftware is vele malen beter en twee keer die software komen ook klachten van.

Hallo ​@huistijger , ik gebruik voor mijn mail doordat ik lang gelden het wachtwoord kwijt ben geraakt  van de mailapp op mijn I-Mac van 2011 nu deze van KPN ⬇︎ ;

Betreffende de updates van de Mac zou best wel kunnen kloppen en of dit beveiligd wordt door de Mac , KPN of beide durf ik niet te zeggen , nooit aandacht aan besteed omdat ik toch weinig valse mails ontving en die valse adressen op een blokkeerlijst zet.

Het viel mij nu alleen op dat ik de afgelopen dagen meer mails kreeg met van die abracadabra adressen ⬇︎ , bij dit soort weet je al dat het niet goed zit ;

Vandaar de vraag , ik houd het wel even in de gaten , thanks.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 14, 2026

Hoi ​@Len B, vervelend dat je meer spam lijkt te krijgen! Spammers proberen spamfilters altijd te ontwijken, en spamfilters proberen het zoveel mogelijk te blokkeren. Daardoor kan het soms gebeuren dat er wat doorheen komt, maar dat proberen we natuurlijk te beperken tot het minimum.

Zorg in ieder geval dat je geen linkjes aanklikt in zo'n mail en nergens je gegevens invult.

In de Kennisbank hebben we een artikel over spam, hoe het werkt en wat je zelf kunt doen: 

• September 14, 2026

@Len B, hier inderdaad ook elke dag, al ruim een week lang, spam en/of phishing mails over thuisbatterijen, gemeentelijke energiesubsidies etc. Deze mails komen binnen via KPN webmail en hebben niets te maken met de hardware/software die je hebt. Mijn ervaring is dat dit soort mails na enige tijd minder worden en uiteindelijk stoppen. 

Len B
Slimmerik
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 14, 2026

@Len B, hier inderdaad ook elke dag, al ruim een week lang, spam en/of phishing mails over thuisbatterijen, gemeentelijke energiesubsidies etc. Deze mails komen binnen via KPN webmail en hebben niets te maken met de hardware/software die je hebt. Mijn ervaring is dat dit soort mails na enige tijd minder worden en uiteindelijk stoppen. 

Jammer ook voor jou maar gelukkig voor mij dat ik niet de enige ben , onlangs een mail ontvangen ook van een Thuisbatterij en als je dan het gebrabbelde adres achter Saldering Update ziet staan weet je al hoe laat het is en voeg ik hem gelijk aan de blokkeer-lijst toe.

👍 Thanks.

• Helper
  • September 20, 2026

Hier (hetnet) sinds kort ook veel Spam, soms meerdere per dag.

Markeer ze allemaal als Spam en heb alles opgevolgd maar het blijft maar doorgaan, echt irritant.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • September 23, 2026

Goedemorgen ​@Ruud68 en ook bedankt voor jouw bericht!

Dat is inderdaad behoorlijk irritant, zeker als je meerdere spamberichten per dag ontvangt.

Goed dat je de berichten steeds als spam markeert. Daarmee help je het spamfilter om nieuwe ongewenste berichten beter te herkennen. Helaas kan het gebeuren dat spammers steeds nieuwe afzenders en adressen gebruiken, waardoor er toch nieuwe spam blijft binnenkomen.

Als je de berichten al consequent als spam markeert, doe je op dit moment eigenlijk wat je kunt doen. Hopelijk neemt de hoeveelheid spam de komende tijd weer af

• September 23, 2026

Aha, dit hier onder schreef ik al maar ik was dit draadje kwijt.

===========

veel SPAM "ineens"

Op een xs4all adres komt bij mij de laatste tijd veel spam binnen, onder verschillende aliassen maar wel op het dezelfde hoofdadres.
En niet als SPAM aangemerkt dus, dat doe ik wel maar filter reageert daar vooralsnog niet op blijkbaar.
In mijn e-mail programma thunderbird heb ik alles wat automatisch doorverwijst uitgezet en dan blijft bij deze berichten niets over, geen leesbare tekst te zien.
Wel een merkwaardig email domein.

Psja, wat moet ik er mee, het zal wel weer overwaaien zal de reactie zijn.
Mooier zou het zijn om het door te geven aan de spam beheermensen van kpn.
Ja, ik kan een paar bericht doorsturen, maar ja, dan blijf ik bezig.

Nu ja, ter info dan maar.
Er was kort geleden een soortgelijk bericht ergens op dit forum maar wegens het ontbreken van een mogelijkheid om de zoekresultaten van dit forum op datum te sorteren kan ik het niet terug vinden.

===========

Overigens is het nu al een paar dagen rustig op dit gebied.