Skip to main content

Bij het opstarten van mijn laptop verschijnt telkens het scherm 'enter subscription code' van F-secure (KPN Veilig). Tijdens het gebruik van mijn laptop komt deze melding geregeld terug wat heel storend is. Ik kan KPN veilig nergens op mijn laptop vinden. Ik heb al geprobeerd KPN Veilig opnieuw te installeren maar het eerste scherm wat dan mijn volledige bureaublad wegdrukt is: ‘Enter subscription code’ van F-secure.   

Wie kan mij helpen om dit scherm bij het opstarten niet meer telkens te hoeven wegklikken en KPN veilig, goed werkend te installeren?

 


Hallo @Willem-79 

 

Je kan met het verwijder programma van F-secure de niet vindbare versie van KNP Veilig verwijderen, dat programma kan je hier vinden:

https://www.f-secure.com/nl/home/support/tools

Daarna zou je KPN Veilig moeten kunnen installeren zonder dat de oude versie nog in de weg zit.


Dank voor de reactie en de hulp. Ondanks dat ik als administrator ben ingelogd krijg ik de volgende melding;

Vervolgens nogmaals als administrator getracht om de link te openen, maar bovenstaande melding blijft terugkomen.

 


Heb je nog een ander anti-virus programma draaien die dat misschien blokkeert?

Als je die download ergens anders opslaat mag je hem dan wel openen?


Bedankt,

De beveiliging vanuit Microsoft was nog actief, die heb ik uitgeschakeld (inclusief firewall, enz), maar helaas mag ik het bovenstaande .exe-bestand dan nog steeds niet uitvoeren. Ik heb het bovenstaande .exe bestand op meerdere andere locaties opgeslagen en getracht te openen (als administrator), maar helaas verschijnt dan wederom dezelfde blokkade. 

 

Net opnieuw opgestart en het eerste scherm wat automatisch oppopt:

 

Echt hardnekkig dat F-secure :-(

 


Misschien kan je het bestand op de volgende manier vrijgeven:

De blokkering van het bestand opheffen

In sommige gevallen wordt het bestand mogelijk door Windows geblokkeerd. Controleer de eigenschappen van het bestand. Mogelijk wordt het volgende aangegeven: Dit bestand is afkomstig van een andere computer en wordt mogelijk geblokkeerd om deze computer beter te beveiligen. Ga als volgt te werk om het bestand te controleren en de blokkering op te heffen:

  1. Klik met de rechtermuisknop op het geblokkeerde bestand en selecteer Eigenschappen.

  2. Selecteer op het tabblad Algemeen de optie Blokkering opheffen als deze beschikbaar is.

Als het i.d.d. geblokkeerd was dan zou je het bestand daarna wel moeten kunnen starten.


@Willem-79 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je deze melding krijgt. 

Ik controleer graag of er nog iets is dat ik voor je kan betekenen. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

 

 


Ik heb hem ingevuld. De storing krijg ik nog steeds niet weg dus hulp is nog steeds welkom. 


@Willem-79 Ik heb een bericht doorgezet naar mijn collega's. 

Zij zullen normaal gesproken contact met je opnemen.

Mocht je aan het eind van deze week nog niets hebben gehoord, zou je dan een seintje kunnen geven?


@Willem-79 Klopt het dat je ondertussen een sms van ons hebt ontvangen? 

Voor zover ik kan zien is de situatie doorgezet naar de ontwikkelaar. Zij gaan hiermee aan de slag! :)


Klopt, bedankt! Ik ben gebeld en er wordt nu aan gewerkt 👍🏼 Het blijkt een probleem wat nog niet eerder is aangetroffen maar er wordt de aankomende week naar een oplossing gezocht.


KPN kreeg het bij mij niet opgelost dus ik ben benieuwd. Ik klik nu al die tijd het F-Secure scherm maar weg na het opstarten van de laptop. Updaten van F-Secure kan ook niet dus de beveiliging loopt nu via andere software.