Vanaf Monterey is er wel een update van KPN veilig, bedoel je waarschijnlijk, Alex.
Ik heb het ergens in een lijst gevonden. Catalina wordt niet meer geupdate.
Eigenlijk is dat een probleem dat door Apple zelf gecreëerd wordt. Ze komen elk jaar met een nieuwe OS uit, vaak met grote onoverkomelijke stappen waarvoor je een nieuwe mac moet kopen, bvb voor de omschakeling naar 64-bit of de Apple chip. Het gebruik van belangrijke audio/video apps is dan niet meer gegarandeerd, dus gebruikers denken wel even na voor ze overgaan op een nieuw OS.
Met de iPad is het nog erger. Apple zelf update oude iPads niet meer, terwijl ze nog goed werken. De leveranciers van apps, ook voor essentiële apps als DIgiD, of bankapps moeten constant de nieuwe ontwikkelingen van Apple trachten bij te benen. Elke week wel updates op dat gebied. Het is dan begrijpelijk dat andere bedrijven op een gegeven moment stoppen met het bijhouden van oude OSsen. Apple is zeer onduurzaam geworden in de laatste jaren. Jammer.
Ik heb mijn KPN veilig abonnementen geupdate. En waar niet meer beschikbaar, vervangen door andere apps.
Bedankt voor het meeleven, Alex.