Skip to main content
Beantwoord

Melding 'No connection' bij het updaten van KPN Veilig op computer

• 21 januari 2025
  • 13 reacties
  • 50 keer bekeken

Sinds gisteren werken de updates van KPN veilig niet meer. Wat is er aan de hand?

Dit geldt voor twee computers. Ik krijg de melding ‘no connection’. Zit er een tussenpersoon tussen mijn computer en kpn die dit verhindert?

Het gaat om database 2025-01-20.03

Dit lukt maar niet.

Beste antwoord door Heliam

Vanaf Monterey is er wel een update van KPN veilig, bedoel je waarschijnlijk, Alex.

Ik heb het ergens in een lijst gevonden. Catalina wordt niet meer geupdate.

Eigenlijk is dat een probleem dat door Apple zelf gecreëerd wordt. Ze komen elk jaar met een nieuwe OS uit, vaak met grote onoverkomelijke stappen waarvoor je een nieuwe mac moet kopen, bvb voor de omschakeling naar 64-bit of de Apple chip. Het gebruik van belangrijke audio/video apps is dan niet meer gegarandeerd, dus gebruikers denken wel even na voor ze overgaan op een nieuw OS.

Met de iPad is het nog erger. Apple zelf update oude iPads niet meer, terwijl ze nog goed werken. De leveranciers van apps, ook voor essentiële apps als DIgiD,  of bankapps moeten constant de nieuwe ontwikkelingen van Apple trachten bij te benen. Elke week wel updates op dat gebied. Het is dan begrijpelijk dat andere bedrijven op een gegeven moment stoppen met het bijhouden van oude OSsen. Apple is zeer onduurzaam geworden in de laatste jaren. Jammer.

Ik heb mijn KPN veilig abonnementen geupdate. En waar niet meer beschikbaar, vervangen door andere apps.

Bedankt voor het meeleven, Alex.

Bekijk origineel

13 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23269 reacties
  • 23 januari 2025

Hi ​@Heliam, ik denk ook graag mee. 

Is het inmiddels gelukt om de update te doen? Zo niet, werkt je internet verder wel goed op je computers? Mocht dat ook niet lukken, heb je geprobeerd om het te verwijderen en daarna opnieuw te installeren

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 23 januari 2025

Bedankt, Alex. Vandaag is het na het opstarten van mijn computer gewoon gelukt, zonder enige ingreep te moeten doen. De database werd automatisch geupdate. Ergens een kink in de kabel, zoals dat heet? Ik surf weer lekker verder.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 27 januari 2025

En vandaag draait de update weer eindeloos door. Die werkt dus weer niet.

Nearest-neighbor-attack of man-in-the-middle poging om binnen te komen in mijn computer?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23269 reacties
  • 28 januari 2025

De blijdschap was dus van korte duur. Zou je alsnog mijn eerdere advies willen volgen en dit toch opnieuw installeren? 

Alex van KPN schreef:

Mocht dat ook niet lukken, heb je geprobeerd om het te verwijderen en daarna opnieuw te installeren

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 januari 2025

Bedankt voor de tip.

Dat ga ik nog een keer proberen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 januari 2025

Geprobeerd. Maar de installer weigert ook. Installer not responding. Ik heb het twee keer geprobeerd.

Vreemd genoeg staat mijn computer wel vermeld als een geldig device.

Dus de beveiliging is nu helemaal weg.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 29 januari 2025

Mijn indruk is dat KPN oudere computers beginnende bij 4 à 5 jaar geen updates meer levert, of dat het afhangt van het OS dat niet meer het allerlaatst beschikbare is.

Het is dus veiliger om een andere virusscanner te installeren. Voor de iPads is KPN veilig mogelijk zelfs beperkt tot een ‘veilige’ browser. Je kunt niets controleren hierover op iPads.

De tip om de app opnieuw te installeren betekent gewoon het verwijderen van de app, want de installatie werkt niet, om bovengenoemde redenen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23269 reacties
  • 29 januari 2025

Mag ik weten wat voor specificaties jouw computer heeft en welke versie van Windows of een ander OS jij hebt? De leeftijd van de computer zegt namelijk niet altijd alles als hij de juiste updates heeft. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 29 januari 2025

Is er ergens een lijst van Apple OS waarvoor geen data updates meer worden geleverd?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23269 reacties
  • 3 februari 2025

Ja, het gaat om macOS 12 (Monterey) of later of iOS16 en later. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • Antwoord
  • 3 februari 2025

Vanaf Monterey is er wel een update van KPN veilig, bedoel je waarschijnlijk, Alex.

Ik heb het ergens in een lijst gevonden. Catalina wordt niet meer geupdate.

Eigenlijk is dat een probleem dat door Apple zelf gecreëerd wordt. Ze komen elk jaar met een nieuwe OS uit, vaak met grote onoverkomelijke stappen waarvoor je een nieuwe mac moet kopen, bvb voor de omschakeling naar 64-bit of de Apple chip. Het gebruik van belangrijke audio/video apps is dan niet meer gegarandeerd, dus gebruikers denken wel even na voor ze overgaan op een nieuw OS.

Met de iPad is het nog erger. Apple zelf update oude iPads niet meer, terwijl ze nog goed werken. De leveranciers van apps, ook voor essentiële apps als DIgiD,  of bankapps moeten constant de nieuwe ontwikkelingen van Apple trachten bij te benen. Elke week wel updates op dat gebied. Het is dan begrijpelijk dat andere bedrijven op een gegeven moment stoppen met het bijhouden van oude OSsen. Apple is zeer onduurzaam geworden in de laatste jaren. Jammer.

Ik heb mijn KPN veilig abonnementen geupdate. En waar niet meer beschikbaar, vervangen door andere apps.

Bedankt voor het meeleven, Alex.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23269 reacties
  • 5 februari 2025

Geen dank, ik leef altijd mee. 😊

Heliam schreef:

Uit nieuwsgierigheid, welke heb je gekozen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 5 februari 2025

De beste natuurlijk.

Reageer