Skip to main content
Vraag

Mijn website wordt onterecht geblokkeerd door KPN extra veilig

• September 2, 2025
  • 9 reacties
  • 95 keer bekeken

Mijn website https://fotografievanbemmelen.nl wordt geblokkeerd door KPN extra veilig. Site is uitgebreid onderzocht met diverse scanners maar bevat geen onveilige content, ook het SSL certificaat is in orde. Hoe kom ik weer op de whitelist ?

9 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

Hoi ​@Mike van Bemmelen, ik vermoed door de flash elementen. 
Ik gebruik KPN veilig zelf niet (mij teveel false positives) maar in de instellingen zal er een optie staan om uitzonderingen toe te voegen zoal hier bijvoorbeeld. 

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 2, 2025

Goedemorgen ​@Mike van Bemmelen 

Even ter aanvulling op ​@Anneke-Anna zou ik dit topic even doorlezen, hier staat onder andere in hoe je KPN Veilig kunt beheren. 

» KPN Veilig Netwerk Thuis: netwerkbeveiliging met ESET | KPN Community « 

Dank voor jullie berichten, Het is niet het probleem dat IK de website niet kan zien maar het gaat om de andere bezoekers van deze website. Die krijgen een melding dat de site onveilig is. ( en uiteraard gebruik ik al jaren geen flash meer) Ieder kan voor zichzelf sites als veilig markeren maar dat is dan alleen voor die specifieke persoon.

Ik zoek een manier om van die zwarte lijst van de KPN af te komen!

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

Ok, ​@Mike van Bemmelen  wellicht kan een mailtje naar abuse@kpn.com helpen maar het zou me verbazen dat jouw website geblokkeerd is vanuit KPN. Hier geen probleem met jouw site. 

Dankjewel Anna, dat zal ik doen maar jij gebruikt geen KPN extra veilig en sommige bezoekers van de site wel. Veel van mijn bezoekers zitten in sectoren waar veiligheid extreem belangrijk is

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

Dankjewel Anna, dat zal ik doen maar jij gebruikt geen KPN extra veilig en sommige bezoekers van de site wel. Veel van mijn bezoekers zitten in sectoren waar veiligheid extreem belangrijk is

Beste ​@Mike van Bemmelen dit vul je nu onterecht voor mij in en je weet toch ook helemaal niet wat mijn beroep is? 

Omdat ik KPN Veilig niet gebruik betekend dit niet dat mijn devices niet beschermd worden met een ander internet security. 

Hopelijk lost het certificaat issue met het bezoeken van je website van sommige bezoekers snel op. 

Dat vul ik helemaal niet onterecht in, dat gaf je zelf aan in je eerste antwoord op mijn bericht:

“ik gebruik KPN veilig zelf niet (mij teveel false positives)”

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

Dat vul ik helemaal niet onterecht in, dat gaf je zelf aan in je eerste antwoord op mijn bericht:

“ik gebruik KPN veilig zelf niet (mij teveel false positives)”

Wat jammer dat we elkaar verkeerd begrijpen ​@Mike van Bemmelen
Als jouw bezoekers jobs hebben die hoge beveiliging nodig hebben kunnen ze wellicht beter de ICT op de werkplek indien mogelijk en aanwezig om hulp vragen. Succes 👍

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Mike van Bemmelen, we denken hier in onze community met de beste bedoelingen met je mee.

Een beetje een late aanvulling, maar ik wil 'm toch even delen. Mocht je nog niet verder zijn, ik las in een ander topic een tip waar je mogelijk iets aan hebt.

Je kunt daarnaast inderdaad een poging doen bij onze collega's van afdeling Abuse, zoals Anneke-Anna al tipte.