Skip to main content
Beantwoord

Mobiel abonnement veranderd

• May 1, 2026
  • 2 reacties
  • 81 keer bekeken

Mijn mobiel abonnement wordt per 3 juni 1,00 euro per maand duurder vanwege toevoeging van extra veilig mobiel.

Deze service wil ik helemaal niet omdat ik al een extra internetbeveiliging op mijn mobiel heb. Kan ik niet gewoon zelf bepalen of ik hiervoor extra moet betalen of niet?

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Petjevr1971, allereerst welkom op de KPN Community. Het klopt dat voor alle klanten van KPN Mobiel de dienst Extra Veilig Mobiel beschikbaar wordt. Jij als klant hebt zelf de mogelijkheid om deze dienst te activeren voor jouw mobiele abonnement. Dit doe je door veilig aan naar 1266 per sms te sturen of activeer in de MijnKPN app.

Daarnaast is er dan nog een prijsverhoging van €1,00. Deze prijsverhoging is te voorkomen door jouw abonnement stop te zetten. Door de prijsverhoging is het abonnement contractvrij geworden. 

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 1, 2026

Hallo ​@Petjevr1971 ,

Nee, dat kan niet. Je kunt alleen deze verhoging vermijden door jouw abonnement te verlagen naar 0 Gb (alleen bellen) of door op te zeggen. Dat kan deze maand ook als je nog niet contractvrij bent. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Petjevr1971, allereerst welkom op de KPN Community. Het klopt dat voor alle klanten van KPN Mobiel de dienst Extra Veilig Mobiel beschikbaar wordt. Jij als klant hebt zelf de mogelijkheid om deze dienst te activeren voor jouw mobiele abonnement. Dit doe je door veilig aan naar 1266 per sms te sturen of activeer in de MijnKPN app.

Daarnaast is er dan nog een prijsverhoging van €1,00. Deze prijsverhoging is te voorkomen door jouw abonnement stop te zetten. Door de prijsverhoging is het abonnement contractvrij geworden.