Skip to main content
Vraag

Netflix wordt steeds onterecht geüpgraded naar Netflix Premium, Abuse en klacht helpen zover niet

• September 1, 2026
  • 4 reacties
  • 80 keer bekeken

Beste moderators,

Ik vraag hier dringend jullie hulp omdat ik via de telefonische klantenservice niet meer verder kom. Mijn KPN-account/Netflix-koppeling wordt al geruime tijd herhaaldelijk gehackt, waarbij mijn abonnement zonder mijn toestemming steeds opnieuw wordt geüpgraded naar Netflix Premium.

Wat er al is gebeurd:

• Ik heb alle mogelijke beveiligingsstappen ondernomen: wachtwoorden van KPN en e-mail meerdere keren gewijzigd, 2FA ingeschakeld en overal uitgelogd.

• Er is een officiële klacht aangemaakt onder nummer xxxxxxxxx. Er wordt door de klantenservice gezegd dat afdeling Fraude hiermee bezig is maar ik hoor al niets vanaf 23 juli. Klantenservice kan ook niet aangeven wanneer de afdeling fraude bij mij terug komt. 

• Vorige week werd mij gebeld dat alles was opgelost, maar de dag daarna was het direct weer raak.

• Boodschappen om me terug te bellen worden niet nagekomen.

• Zojuist geeft de afdeling Abuse aan dat zij hier niets mee kunnen/doen, en de reguliere klantenservice kan de technische oorzaak in de systemen niet verhelpen.

Ik word nu letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd terwijl het beveiligingsprobleem op mijn account blijft bestaan en er onterecht kosten worden gemaakt.

Mijn gegevens (klantnummer en telefoonnummer) staan afgeschermd in mijn forumprofiel. Kan een moderator dit dossier alstublieft per direct escaleren naar een klachtbehandelaar of de juiste technische afdeling om dit lek definitief te dichten en de schade af te handelen?

Alvast bedankt.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

4 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Tessel1975. Heel erg vervelend dat je hier al zo lang mee bezig bent. Als ik zo je abonnement opzoek in ons systeem lees ik zelfs al een jaar. Daar schrik ik wel van. 

Als steeds na een downgrade van je Netflix-abonnement je abonnement weer geüpgraded wordt, dan lijkt het erop dat iemand nog op één of andere manier toegang heeft tot je MijnKPN-account, e-mail of Netflix-abonnement. Daarom wil ik voorstellen dat je eerst de volgende stappen (nogmaals) uitvoert:

• Wachtwoord en herstelmethode of herstelmailadres wijzigen van je e-mailaccount (wat je gebruikt voor de inlog op MijnKPN en Netflix)
  • Je hele MijnKPN-account verwijderen en weer opnieuw registeren. Dit doe je door te gaan naar MijnKPN app → Profiel → Account → Inloggegevens en dan Verwijder je account. Daarna kun je via https://inloggen.kpn.com/ kiezen voor Account aanmaken (en dat kan ook met hetzelfde mailadres). Kies wel een nieuw wachtwoord. Vervolgens kan je weer je Producten koppelen aan het nieuwe account. 
  • Alle apparaten uitloggen die zijn ingelogd op je Netflix account. Ga daarvoor naar Toegang tot account beheren - Account - Netflix
  • Wachtwoord wijzigen van je Netflix-account via Netflix.

Daarna zou het niet meer mogelijk moeten zijn dat iemand toegang heeft tot één van de accounts, behalve jijzelf. Het is daarna uitgesloten dat iemand anders op één of andere frauduleuze manier je Netflix abonnement steeds veranderd. Als het dan nog steeds gebeurt, dan gaat er gewoon iets mis in onze systemen. 

Verder zie ik dat je klacht nog wel in behandeling is bij een klachtbehandelaar. Deze heeft acties uitgezet bij de Security afdeling om te laten onderzoeken wat er nu precies gebeurt en hoe dit voorkomen kan worden. Maar het is dan wel zo prettig dat je op de hoogte gehouden wordt van de status en voortgang van je klacht. Daarom stuur ik intern een bericht aan de behandelaar zodat deze telefonisch contact met je zoekt. Dan ga ik er vanuit dat je schadeloos wordt gesteld voor de maanden dat je teveel betaalde en dat je gelijk weer wordt teruggezet naar Basic.

Hopelijk is het dan snel eindelijk voor je opgelost en kunnen we dit achter ons laten. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 7, 2026

@Tessel1975 Misschien ook handig om te checken wie er toegang tot jouw Netflix account hebben. Dit kun je hier checken onder tab beveiliging toegang en apparaten. Succes. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 8, 2026

Alles wat je hier vraagt om als eerste te doen is al meerder keren gedaan. Daarnaast ben ik over gegaan naar een zakelijk account en heb ik inmiddels ongeveer 10 nieuwe mail adressen aangemaakt dus het is onmogelijk dat iemand hier toegang toe heeft. Ik heb nog niets van de klachtbehandelaar gehoord. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik kreeg vandaag bericht dat er contact met je is geweest en dat de voortgang is besproken. Ook zijn er vervolgstappen afgesproken om te controleren of dit onverklaarbare upgraden te kunnen stoppen. Mocht je toch nog weer deze case verder willen bespreken of mocht je nieuwe informatie hebben, dan kun je het beste telefonisch contact opnemen met het telefoonnummer van de klachtenafdeling. Als het goed is heb je deze in de mail gekregen. 

Laat maar weten of je zo eerst verder kunt!