Ik heb hier ook last van. Service Beheer, Prijsmelder, Prijschecker, Vaste Lasten Adviesbond, noem maar op: legio namen waarbij de callcentermedewerkers die naam zacht noemen, gevolgd door een "namens KPN/Ziggo/{energieleverancier}/vul maar in”.
Altijd met hetzelfde praatje: “Het is u vast wel opgevallen dat we in de buurt bezig zijn met glasvezel aanleggen?" Goh, je meent het, er wordt altijd en overal gegraven en kabels getrokken, maar het glasvezelnetwerk in mijn wijk ligt er al tien jaar. Dat is niet door KPN aangelegd, maar door een voorloper van T-Mobile Thuis. Dat snappen ze dan al niet, of ze geloven het niet. En dan zeggen ze dat het netwerk van KPN gegarandeerd beter is dan dat van T-Mobile, zeker dankzij SuperWiFi. En ze ratelen de prijzen af zonder btw, zonder daarbij te noemen dat het om prijzen zonder btw gaat. Enzovoorts, enzovoorts.
Laat dit duidelijk zijn,
Maar men houdt zich nergens aan. Als ik netjes aangeef geen interesse te hebben, bellen ze een week later vanaf een ander nummer terug. Als ik ophang, hetzelfde. Als ik zeg in het Bel-me-niet Register te staan, lachen ze me uit en zeggen dat dat niet van toepassing is. Beroep ik me op m'n recht van verzet, dan bellen ze na twee weken alsnog terug. Als ik ze een half uur aan de praat hou en dan zeg dat ze me niet mogen bellen en dat ik dat al tientallen keren heb gezegd, worden ze boos. En bellen ze na een paar weken weer.
KPN: zorg dat deze praktijken stoppen. Ik heb jullie ook al meer dan eens gebeld, en jullie zeggen er niets aan te kunnen doen. Dat kunnen jullie wel: weiger contracten die deze boeven aanbrengen. Ze lichten jullie klanten op. Is dat waar je mee in zee wil gaan?
En sowieso, kijk naar die websites:
Kleuren, logo's, alles gejat om maar zo veel mogelijk op KPN te lijken. En KPN laat dit ongestraft plaatsvinden?
Zie ook https://nos.nl/artikel/2373496-meer-klachten-over-belletjes-van-energievergelijkers-wet-moet-het-tegengaan: dit tuig gaat zich ook vast niet aan die nieuwe wet houden. Wat gaat KPN hieraan doen?
*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt