Skip to main content

Ik heb hier ook last van. Service Beheer, Prijsmelder, Prijschecker, Vaste Lasten Adviesbond, noem maar op: legio namen waarbij de callcentermedewerkers die naam zacht noemen, gevolgd door een "namens KPN/Ziggo/{energieleverancier}/vul maar in”.  

 

Altijd met hetzelfde praatje: “Het is u vast wel opgevallen dat we in de buurt bezig zijn met glasvezel aanleggen?" Goh, je meent het, er wordt altijd en overal gegraven en kabels getrokken, maar het glasvezelnetwerk in mijn wijk ligt er al tien jaar. Dat is niet door KPN aangelegd, maar door een voorloper van T-Mobile Thuis. Dat snappen ze dan al niet, of ze geloven het niet. En dan zeggen ze dat het netwerk van KPN gegarandeerd beter is dan dat van T-Mobile, zeker dankzij SuperWiFi. En ze ratelen de prijzen af zonder btw, zonder daarbij te noemen dat het om prijzen zonder btw gaat. Enzovoorts, enzovoorts.

 

Laat dit duidelijk zijn, @wjb: deze telefoontjes hebben niets met KPN te maken, of met het zzp’er zijn. Dit zijn oplichters met een vlotte babbel en weinig kennis. Deze boeven hebben jaren geleden een KvK-dump gekocht waarin honderdduizenden, zo niet meer, mobiele telefoonnummers van zzp’ers zitten, en ze zijn ons al jaren aan het terroriseren. In mijn geval is dat nummer allang verwijderd uit mijn KvK-registratie, bij de KvK is aangegeven dat ik niet geïnteresseerd ben in commerciële aanbiedingen van derden, én dat mobiele nummer staat in het Bel-me-niet Register.

 

Maar men houdt zich nergens aan. Als ik netjes aangeef geen interesse te hebben, bellen ze een week later vanaf een ander nummer terug. Als ik ophang, hetzelfde. Als ik zeg in het Bel-me-niet Register te staan, lachen ze me uit en zeggen dat dat niet van toepassing is. Beroep ik me op m'n recht van verzet, dan bellen ze na twee weken alsnog terug. Als ik ze een half uur aan de praat hou en dan zeg dat ze me niet mogen bellen en dat ik dat al tientallen keren heb gezegd, worden ze boos. En bellen ze na een paar weken weer.

 

KPN: zorg dat deze praktijken stoppen. Ik heb jullie ook al meer dan eens gebeld, en jullie zeggen er niets aan te kunnen doen. Dat kunnen jullie wel: weiger contracten die deze boeven aanbrengen. Ze lichten jullie klanten op. Is dat waar je mee in zee wil gaan?

 

En sowieso, kijk naar die websites:

https://landelijkeservice.nl/

https://servicebeheer.online/

 

Kleuren, logo's, alles gejat om maar zo veel mogelijk op KPN te lijken. En KPN laat dit ongestraft plaatsvinden?

 

Zie ook https://nos.nl/artikel/2373496-meer-klachten-over-belletjes-van-energievergelijkers-wet-moet-het-tegengaan: dit tuig gaat zich ook vast niet aan die nieuwe wet houden. Wat gaat KPN hieraan doen?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @OngevraagdGebelde, welkom op het forum. Ik kan me voorstellen dat je hier flauw van bent, vooral als het al zo lang gaat. Het punt hierin is alleen dat jij (maak ik uit je bericht op) ZZP’er bent. Dat betekent dat jij zakelijk diensten kunt afsluiten. En deze partijen bellen ook voor zakelijke diensten. De wettelijke regels zijn in dat geval net iets anders dan bij consumenten. Desalniettemin ontvangen we feedback graag. Alleen wil ik je dan vragen dit op het Zakelijke KPN Forum te plaatsen. Het forum waar je nu zit is specifiek voor onze consumentendiensten. Wij kunnen hier dan ook niets mee. 


@Erik_ bedankt, ga ik wellicht doen!

Ook zzp’ers kunnen zich inschrijven bij het Bel-me-niet Register, en als ze dan tóch gebeld worden, moet het "recht van verzet” (dus: het vragen om mijn gegevens te verwijderen en me nooit meer te bellen) gehonoreerd worden.

Deze partij doet dat niet, en de reden daarvoor is dat KPN blijft betalen voor contracten die ze aanbieden, dus het loont om zich niet aan de spelregels te houden. :)


Ah, zo leer ik ook weer wat bij 🙂 Voor het afsluiten van abonnementen via de telefoon zijn de regels voor zakelijke klanten anders dan voor consumenten (vandaar ook dat er voor zakelijke diensten vaak veel gebeld wordt). Ik ging er vanuit dat er dan ook voor Bel-Me-Niet  andere regels waren. Maar dat is dus blijkbaar niet zo. In dat geval raad ik je zeker aan om dit verhaal ook op ons zakelijk forum te doen. De collega's daar kunnen dit dan bij de juiste mensen neerleggen. 


Heb vandaag ook soortgelijke telefoontjes gehad uit NAAM van KPN (service). Proberen een abonnement af te sluiten, terwijl we al een abonnement hebben. Oh sorry, foutje van mijn collega. Even momentje dan vraag ik of mijn manager iets kan doen….. ja, korting ! Inderdaad vlotte babbel, maar vraag je door dan blijkt uit alles dat ze niet op de hoogte zijn van het huidige abonnement (en dat is een consumenten abonnement). Ik kan bijna niet geloven dat KPN dit accepteert om bestaande consumenten op deze manie te (laten) benaderen. Ter info het betreft ook verschillende telefoonnummers 024-2090166 en 024-2090167. Dit kan gewoon niet , zeker niet omdat vanaf vandaag de nieuwe wet is ingegaan en dit geen legitieme reden is om contact op te nemen op een prive telefoonnummer.  KPN graag actie !