Skip to main content

Hi,

 

Ik ben nu paar keer gebeld door verschillende nummers van paypal dat er geld van mn rekeing afgehaald gaat worden.

 

echter heb ik geen paypal.

 

Meer mensen last van? en wat kan ik er aan doen?

 

Groetjes!

Hallo @tamaraw 

Je kan er niet zoveel tegen doen. Ze proberen waarschijnlijk achter je betaalgegevens te komen.

Als Paypal geld van je bankrekening afschrijft, krijg je daarover een mail met factuur. Als er geld van je Paypal rekening wordt overgemaakt, krijg je daarvan ook via mail een bevestiging.

Voor zover ik weet belt Paypal nooit met rekeninghouders, dus dit lijkt me een scam. Je kan er helaas niet zoveel aan doen omdat de oplichters steeds weer een ander nummer gebruiken.


Hallo @tamaraw 

 

Dat is een bekende vorm van oplichting, ze proberen dan om toegang tot je paypal en waarschijnlijk ook bankrekening te krijgen.
In de UK is dit een veel voorkomend probleem, ook dat je Amazon account gehacked zou zijn e.d.

Zijn die telefoontjes in het Nederlands of in het Engels?

 

Helaas is niets tegen te doen, als het steeds verschillende nummers zijn heeft blokkeren ervan helaas geen zin, het zijn ook vrijwel zeker nummers die gespoofed zijn.

In dit artikel staat een uitleg over Telefonische overlast:

 


Hartelijk bedankt voor de reactie!

 

telefoontjes zijn nederlands


Welkom op de community @tamaraw, goed dat je hier scherp op bent! Dit is inderdaad oplichting en het zal niet echt van je rekening worden afgeschreven. Het artikel wat GeSp noemt geeft daar meer uitleg over, we kunnen die telefoontjes helaas niet stoppen.


Reageer