Skip to main content
Beantwoord

Op pc vraagt F-Secure tweestapsverificatie, op tablet niet

• August 20, 2025
  • 8 reacties
  • 68 keer bekeken

op pc vraagt f secure 2 traps veri als inloggen wil op samsung tab doet ie het meteen geen

verificatie of zo. google op de pc doet moeizaam, ik wil ff ex scan. moet ik altijd 2 trapstoestand doen. voor mij zeer vermoeiend en door snelheid vaak niet mogelijk ivm beperking. voor mij kpn momenteel top icm met sonos enzo fsecure heb ik gewoon.

graag duidelijkheid  bij voorbaat dank

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@enpassentforlife. Welkom op de community! De twee-trapsverificatie (2FA) zorgt ervoor dat je account veilig blijft. Op sommige apparaten, zoals je Samsung Tab, hoef je de code niet steeds in te voeren, omdat deze apparaten al vertrouwd zijn. Je kunt je apparaten soms als “vertrouwd” instellen, zodat je niet elke keer een code hoeft in te voeren.

Ik denk dat dit probleem komt door de instellingen van je browser op je pc. Gebruik je Google Chrome? En heb je ingesteld dat Chrome cookies mag opslaan? Als cookies uitstaan, dan kan dat de oorzaak zijn van je probleem. Je kunt dit zo controleren en eventueel aanpassen:

1. Open Chrome en klik rechtsboven op de drie puntjes → Instellingen.

2. Ga naar Privacy en beveiliging → Cookies en andere sitegegevens of Derden-cookies.

3. Kijk of de optie ‘Alle cookies toestaan’ aan staat, of in ieder geval: dat cookies per site mogen worden opgeslagen.

8 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@enpassentforlife. Welkom op de community! De twee-trapsverificatie (2FA) zorgt ervoor dat je account veilig blijft. Op sommige apparaten, zoals je Samsung Tab, hoef je de code niet steeds in te voeren, omdat deze apparaten al vertrouwd zijn. Je kunt je apparaten soms als “vertrouwd” instellen, zodat je niet elke keer een code hoeft in te voeren.

Fijne bijdrage, hier schiet ik wat me op.

Dank

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 25, 2025

Fijne bijdrage, hier schiet ik wat me op.

Dank

Die reactie is cynisch bedoeld begrijp ik ​@enpassentforlife , wat mis je aan het antwoord?

Het is in wezen heel simpel, voor ieder apparaat dat verbinding maakt met MijnKPN is 2FA vereist.

Als je dat 1 keer ingegeven hebt en meteen aangevinkt hebt dat dit een vertrpuwd apparaat is, hoef je 2FA niets steeds te gebruiken als je inlogt in MijnKPN.

Behalve als je de browser een keer reset c.q. cookies verwijdert, zal het betreffende apparaat wel weer om 2FA vragen omdat deze de historie dan kwijt is.

Duidelijk zo?

Is niet cynisch bedoeld, zeker niet, on line 

Verwwarring  

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 25, 2025

Sorry ​@enpassentforlife verkeerd geïnterpreteerd.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 27, 2025

Ik denk dat dit probleem komt door de instellingen van je browser op je pc. Gebruik je Google Chrome? En heb je ingesteld dat Chrome cookies mag opslaan? Als cookies uitstaan, dan kan dat de oorzaak zijn van je probleem. Je kunt dit zo controleren en eventueel aanpassen:

1. Open Chrome en klik rechtsboven op de drie puntjes → Instellingen.

2. Ga naar Privacy en beveiliging → Cookies en andere sitegegevens of Derden-cookies.

3. Kijk of de optie ‘Alle cookies toestaan’ aan staat, of in ieder geval: dat cookies per site mogen worden opgeslagen.

Dank iederee

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@enpassentforlife Graag gedaan! 😊